Instant disconnects från WoW

Permalänk
Medlem

Instant disconnects från WoW

Hejsan!

Jag har sedan någon månad tillbaka haft ett otroligt irriterande problem med disconnects i WoW, de kan komma när som helst / var som helst utan förvarning.

Det som händer är att jag oftast kan spela ett bra tag helt felfritt, sedan blir jag bara helt plötsligt utslängd till login menyn och det står att jag blivit disconnected (ena sekunden kan jag vara mitt uppe i något och nästa sekund instant disconnect).

Därefter kan jag genast logga in i spelet precis som inget hade hänt. Det är bara wow detta händer i, inga andra program påverkas. Sitter nämligen oftast i ventrilo samtidigt och där kan jag snacka osv precis när jag får DC'n. Det är inte ofta detta problem uppstår, som mest har det blivit cirka 5 gånger på en dag vilken inte går att leva med om man satsar på seriös pve/pvp.

Jag har testat att installera om spelet, lirat utan addons, installerat senaste nätverk drivers men problemet kvarstår.

Vad kan det vara för fel?

Visa signatur

(>_<)

Permalänk
Medlem

kolla med din internet leverantör kan vara så att du tappar kontakten med din station.

Visa signatur

// ursäkta stavfelen
WTF ?

Permalänk
Medlem

det skulle jag inte tro, har ventrilo och msn igång samtidigt och är inge strul där, sedan kan jag ju logga in direkt efter att jag blivit DC'ad utan några problem alls och har som sagt inte märkt någon instabilitet på min uppkoppling.

Visa signatur

(>_<)

Permalänk

avinstallera dina addons en i taget tills du märker vilken det är, jag kom inte in i spelet pga att questhelper banga ur av någon anledning, tog bort det testade sen installerade det igen, och nu funkar det utmärkt igen

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Questhelper, Cartographer brukar strula om du kör med dom.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Jag tror inte det är addons, är du den enda som äger/har password till accountet?

Hur är ditt internet annars, har du bra uppkoppling?
Vad gör du då du får DC?

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Är den enda som äger accet.

Jag har redan testat utan addons och även installerat om hela spelet.

Disconnectsen kan komma när som helst, vad jag än gör ingame.

Mitt internet är hur stabilt som helst, brukar ligga på 5-8 ping i CS t.ex och där blir jag aldrig DC'ad.

Visa signatur

(>_<)

Permalänk
Avstängd

Alltså ventrilo och msn lyckas hålla sig uppe bättre imot wow. om du kanske lyckas ha 1 tusendel utan internet så lägger wow ner medans det andra håller kvar uppe längre. Testa Byta password;)

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Det var likadant för mig ett tag, jag bytte lösenord och då slutade det.
Kanske bara var en tillfällighet?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

jag tycker också det låter som ett password byte här :), om inget annat program verkar krångla, o du blir instant dissad i wow, så e de nog nån som försöker me nåt ? :S

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Har bytt lösen, men har fortfarande problemet. Någon som har någon idé vad det kan vara?

Mitt account är ju helt orört dessutom, omöjligt att någon annan kan mitt pw.

Visa signatur

(>_<)

Permalänk
Avstängd

GARANTERAT addons jag hade precis samma problem och jag uppdaterade mina addons och det funkade kanon innan tog det säkert 5-6 försök innan jag kom in i spelet bara ... alltså fick DC direkt när jag logga in o sådant ... jag hade massor med addons bartender/dominos, atlasloot, carthographer etc

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk

Han har ju skrivit (flera gånger dessutom) att han har testat utan addons och med en fräsch installation av spelet så addons kanske kan uteslutas nu?

Jag hade kollat med internetleverantören.
Är absolut ingen expert men som någon var inne på tidigare så kanske WoW är extremt känsligt för störningar på uppkopplingen medan Ventrilo och MSN inte störs av ett avbrott på nån millisekund.

Permalänk

kan att det kan bli så för vissa ibland när dom byter patch så att det är en bugg i patchen som byker upp ihop med din hårdvara

ända brukar vara att vänta tills en ny patch eller hotfix kommer. har haft så ett par gånger själv och oftast löst sig efter uppatchning

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows