Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Hur många fläktar är det?

2 på sidan o en där bak

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aoloe
2 på sidan o en där bak

Blåser fläktarna på sidan in eller ut luft? Blåser fläkten där bak ut luft eller suger in?

Permalänk
Medlem

Att hårddisken är 43*C låter mkt för mej, min ligger på ~10*C över rumstemp.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Blåser fläktarna på sidan in eller ut luft? Blåser fläkten där bak ut luft eller suger in?

sidan blåser ut o den där bak blåser in

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aoloe
sidan blåser ut o den där bak blåser in

Då är det helt fel. Ändra så fläkten på sidan blåser in och den där bak ut, så som det var original. Återkom sedan med temps på processor, grafikkort och hårddisk.

Permalänk
Medlem

Har du ingen fläkt i fronten?
Vanligast är ju att man har insug i fronten och utblås bak.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Har du ingen fläkt i fronten?
Vanligast är ju att man har insug i fronten och utblås bak.

Nope , men fläktarna går rätt funkar ändå inte

Permalänk
Medlem

Den där EL adaptern till grafikkortet kopplar vissa fel så att grafikkortet inte får tillräckligt med ström. Den måste vara kopplad till två separata kablar trotts att varje kabel kan ha flera kontakter.

Med fläktar är det viktigare att luften sugs ur med fläkten där bak enligt tester jag såg. De andra fläktarna var tydligen mindre viktiga så länge som alla fläktar blåser åt rätt håll. Testet sa tyvärr inget om hur varma hårddiskarna där fläkten fram brukar sitta blev.

Kan vi inte lika gärna säga att nätagget inte klarar av grafikkortet.

Ni som undrar så är "Tillverkare, Modell (Watt) och Ålder" viktig för att veta vad du har för något och vad det är för kvalitet. Vissa är bra på pappret men värdelöst i verkligheten. De håller inte vad de lovar på klistermärket. Speciellt om nätagget är gammal för de blir dåligare med tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Den där EL adaptern till grafikkortet kopplar vissa fel så att grafikkortet inte får tillräckligt med ström. Den måste vara kopplad till två separata kablar trotts att varje kabel kan ha flera kontakter.

Med fläktar är det viktigare att luften sugs ur med fläkten där bak enligt tester jag såg. De andra fläktarna var tydligen mindre viktiga så länge som alla fläktar blåser åt rätt håll. Testet sa tyvärr inget om hur varma hårddiskarna där fläkten fram brukar sitta blev.

Kan vi inte lika gärna säga att nätagget inte klarar av grafikkortet.

Ni som undrar så är "Tillverkare, Modell (Watt) och Ålder" viktig för att veta vad du har för något och vad det är för kvalitet. Vissa är bra på pappret men värdelöst i verkligheten. De håller inte vad de lovar på klistermärket. Speciellt om nätagget är gammal.

Dock är nätagget helt nytt, fast han som vi köpte sa att de inte kanske skulle klara grafikkortet men ja, verkar ju som de inte gör de?

Permalänk
Medlem

Värkar som det inte riktigt ger ut så mycket ström som krävs. Kan rekommendera att du köper corsair nästa gång. Köp ett 750w så kommer det räcka många år.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Men herregud ge er nu, håller cpun 55*C under medium load och hårddiskarna 43*C så är det ingen fara, grafikkortet kan bli över 100*C innan det händer något på den fronten och minnen överhettar jävligt sällan. Nord/sydbryggan är väl möjligt, skulle kunna kolla upp det; men vad han har för chassi spelar ingen roll alls sålänge temperaturerna är okej

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Men herregud ge er nu, håller cpun 55*C under medium load och hårddiskarna 43*C så är det ingen fara, grafikkortet kan bli över 100*C innan det händer något på den fronten och minnen överhettar jävligt sällan. Nord/sydbryggan är väl möjligt, skulle kunna kolla upp det; men vad han har för chassi spelar ingen roll alls sålänge temperaturerna är okej

EDIT: 630w ska räcka för att driva den datorn oavsett märke på nätagget, men som någon skrev på sida 1 så kan det vara defekt också. Ärligt talat tror jag inte det är nätagget men det är möjligt.

Edit2: Nämen vafan blev det citat nudå, aja. Sorry för dubbel

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Fragdeath:
Lova inte för mycket nu. Det finns vist 630-650W nätagg från DÅLIGA tillverkare som inte klarar grafikkortet och datorn. Sedan får vi se hur det är i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Min kompis hade problem med en s775 E6750 som låste sig i spel. Han kom fram till att problemet var att Intel Speed step var på.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, min dator är en vecka gammal egetbygge.

Specs följer: AXP PowerSupply 630W V. 2.20 SLI Ready

asus hd 4890 grafikkort

amd phenom II 3,4 ghz quad

antec three hundred chassi

samsung 1tb hdd.

Temp är det inget fel på processorn ligger på 42 grader ingame och grafikkortet på 48 grader ingame.

har inte kollat på hårddisken dock men det borde inte vara något problem.

Efter ungefär 25 min played så dör datorn helt använder även windows 7, det kanske har något med saken att göra?

Visa signatur

Chassi: Antec 300: Psu: Corsair 650W: Moderkort: Asus m4a785t-m: CPU: Phenom II 965 x4 3.4 ghz: Grafikkort: Asus radeon 4890: Ram: Corsair XMS 4gb 1333 Mhz: Hårddisk: Samsung spinpoint f1 1tb: CD: Samsung (double layer)

Permalänk

@netuser

Prövat installera om drivrutiner och Windows? Annars är det troligtvis nätaggregatet...

Permalänk
Medlem

ja det är nog nätaggregatet, tyckte 630W borde ha räckt men tydligen inte

Visa signatur

Chassi: Antec 300: Psu: Corsair 650W: Moderkort: Asus m4a785t-m: CPU: Phenom II 965 x4 3.4 ghz: Grafikkort: Asus radeon 4890: Ram: Corsair XMS 4gb 1333 Mhz: Hårddisk: Samsung spinpoint f1 1tb: CD: Samsung (double layer)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netuser
ja det är nog nätaggregatet, tyckte 630W borde ha räckt men tydligen inte

kolla upp tester på agget du köper, corsair seasonic mfl har genomgående bra kvalitet

Permalänk
Medlem
Citat:

AXP PowerSupply 630W V. 2.20 SLI Ready

Om den inte har ett tydligt namn så är det nog ett skit agg.
Då spelar det ingen roll hur många watt det står att den har.

Edit:
Visste inte Xion har döpt om sina nätagg till AXP.
De duger bara om du har ett svagt budget grafikkort med låga krav.

Permalänk
Medlem

Hade samma fel när jag byggde min burk, Så fort jag körde något som krävde lite mer än windows så blev skärmen svart och datorn startade om. problemet försvann då jag uppdaterade BIOS. kan vara värt att testa.

Visa signatur

Antec 900 II | Corsair HX850W | AMD Phenom2 X4 955@3,2Ghz AM3 | Corsair 4GB XMS-2 8500CS | XFX Geforce GTX 295 S-PCB |
ASUS M4N72-E | Samsung TFT 22" 2233RZ |

Permalänk
Medlem
Citat:

De duger bara om du har ett svagt budget grafikkort med låga krav. [/B]

Har ett hd 4890 det drar nog ganska mycket ström.

Citat:

problemet försvann då jag uppdaterade BIOS[/B]

Ska testa det idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

uppdaterat bios till senare men fortfarande samma problem.

börjar förlora hoppet här jag kan ju inte vara säker på att det är nätaggregatet som strular, jag har inte en sån krävande build inte dubbla grafikkort dubbla hårddiskar etc.

Tänkte prova att koppla in graff kortet i den gammla datorn men jag tvivlar på att problemet ligger där snälla hjälp

Visa signatur

Permalänk

Jag har samma problem som trådskaparen, Cod 4 och även 5 får datorn att startas om efter ca 5 minuters spelande,

jag har liknande hårdvara(se nedan) och kör w7 ultimate x64

vad f*n är deta?

edit: bf2142 fungerar dock utan problem

edit 2: datorn är 2 dagar gammal men har senaste drivisarna, catalyst, dx mm

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk
Medlem

har ej provat att installera om windows kör också x64 ultimate, kan buggen ligga där? ganska svårt att felsöka de olika delarna separat

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Har exakt samma problem, min dator är en vecka gammal egetbygge.

Specs följer: AXP PowerSupply 630W V. 2.20 SLI Ready

Lite misstänksamt att ni har samma problem, och samma agg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Lite misstänksamt att ni har samma problem, och samma agg

Såg det nu, läst på nätet i efterhand att det skulle vara ett riktigt kasst nätagg, lutar åt att köpa ett nytt nu men vill vara 100% att det inte är någonting annat.

Även kört windows minnesdiagnostik och det är inget fel på minnet, måste antingen vara nätaggregatet eller grafikkortet vilket jag ska testa i en annan burk imorgon.

Visa signatur

Permalänk

byt nätagget fort så att datorn inte tar skada.. tyvärr så kan hela burken ryka om du har otur, och testa inte agget i en annan dator heller då denna också kan ta skada..

Permalänk
Medlem

bytte psu nu funkar det klockrent med en corsair 650w

Visa signatur

Permalänk

Grattis
Tror ni att mitt CoolerMaster 630W kan vara för klent också?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk
Medlem

Chrille_22:
Beror på vilken modell (serie) av CoolerMaster. Vissa av deras skulle man undvika enligt listan.