Permalänk
Medlem

Fallen Earth

Har redan en tråd skapad för ett tag sen -
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Men kan inte bumpa.

Nåväl, tänkte bara säga att Icarus Studios har inlett ett samarbete med IBM, vilket tyder på att dom behöver servrar nu. Beta kanske närmar sig!

http://money.cnn.com/news/newsfeeds/articles/marketwire/03628...

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar detta fräcka nya MMO?

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Testade, var ganska ofräckt faktiskt, men smaken är som baken

Permalänk
Medlem

Finns det någon form av trial, eller vet ni om det kommer komma?
Skulle gärna vilja testa det.

Permalänk
Medlem

'Trials' i MMOs brukar inte komma förän försäljningen går neråt. Men who knows?

Finns att köpa här:
http://www.fallenearth.com/buy

Har inte spelat det själv.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Testade beta... var förbannat besviken. Spelkontrollerna var helt fuckade och krävde ett satans grafikkort. Detta var ungefär 2 veckor innan beta avslutades och spelet släpptes.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

Köpte det nu
Hoppas det är bra

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Skriv gärna om spelet när du lirat det ett tag Cropsgrinder.

Permalänk

Inte så skoj spel faktiskt

Väldigt...tråkig grafik. Känns väldigt klumpigt när man skjuter.
Tråkig interface...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder

Tråkig interface...

Kan du posta nån screen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder

Tråkig interface...

Hej,

Tycker precis tvärtom :). Grafiken tycker jag är mycket detaljerad och dom öppna vidderna är underbara. Har du sett soluppgång i spelet?

Interfacet flyter på jättebra. Enkelt att sikta i både melee och skjutvapen. Bra känsla i strider.

Sen är "craft" delen underbar. Du kan "crafta" i stort sett allt. Göra dina egna fordon. Sen kommer du att kunna göra dina hus osv

Det här är inget "WoW" typ av spel som vägleder dig och slåss åt dig. I det här spelet är det skills som gäller. Det är du som spelar inte spelet !!

I helgen var det problem med servern, den klarade inte den stora mängd spelare. Det fixar dom säker snart.

Visa signatur

HEJ

Permalänk

Kanske bara behöver komma in i det

Gillar inte spel man behöver "lära" sig att gilla...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får SWG vibbar av detta spelet.
Mycket bra lir än så länge tycker jag.
Själva öppenheten i det gillar jag

Så om du gillade SWG pre-cu / cu så kommer du förmodligen gilla detta också

Visst, grafiken kan verka lite brun och grå till en början men du vänjer dig och tycker om det efter ett tag, och möjligheterna i ett wasteland landskap är rätt stora

Folk som man träffar på mitt i öknen som harvestar / lootar scrap osv.

Inga begränsningar på zoner eller vart du får gå och så (Inte vad jag sett än så länge iaf )

Ett enda stort landskap som du färdas igenom på vägarna / ödemarken till andra städer och så.

Mounted combat kan du också köra

Om du sett filmen Tremors (hotet från underjorden på svenska) så känner du igen Graboids, dom där maskarna som färdades under jorden och käkade upp människor.
Dom har sand worms i detta spelet och dom ser skrämmande lika dom i filmen

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Synd att dom förstörde spelet med level system inge riktigt sandbox då..

Det som var tjusningen med swg, alla kunde vara med och leka även om nån spelade dygnet runt och en annan var lite mer casual. Så jäkla tråkigt när levels kommer i vägen.

Permalänk
Medlem

Jo level är det enda negativa i den bemärkelsen.
Menmen, man kan inte få allt, dom ordnar nog till det på något sätt

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
Synd att dom förstörde spelet med level system inge riktigt sandbox då..

Det som var tjusningen med swg, alla kunde vara med och leka även om nån spelade dygnet runt och en annan var lite mer casual. Så jäkla tråkigt när levels kommer i vägen.

Levels har inte så stor betydelse. Du får 2 AP för varje tiondel av en level att fördela på stats och skills.

Sen är alla tradeskills "skill" baserade. Så ju mer du använder dom desto bättre blir du.

Så att man går upp en lvl märks inte så mycket.

MVH Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Testade beta... var förbannat besviken. Spelkontrollerna var helt fuckade och krävde ett satans grafikkort. Detta var ungefär 2 veckor innan beta avslutades och spelet släpptes.

Du sitter på ett 7600gt och det är ju en flugskit. Hur bra flyter spelet på ett nytt kort? 4870x2?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Begränsar inte levels i Fallen earth så att du inte kan göra uppdrag med nån som t ex är 10levels över dig?

Permalänk
Medlem

well jag fick alpha access för över ett år sedan, det har bara blivit lite bättre sedan alpha. Fortfarande väldigt tråkigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gronbek

Det här är inget "WoW" typ av spel som vägleder dig och slåss åt dig. I det här spelet är det skills som gäller. Det är du som spelar inte spelet !!

Roligt att du nämner det, FE har inbyggd quest helper samt att combat är väldigt stelt och dull i jämförelse med combat-systemet i WoW

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
well jag fick alpha access för över ett år sedan, det har bara blivit lite bättre sedan alpha. Fortfarande väldigt tråkigt

Roligt att du nämner det, FE har inbyggd quest helper samt att combat är väldigt stelt och dull i jämförelse med combat-systemet i WoW

Fortfarande inget "du väljer motståndare - sedan tittar på"

Förmodar att du inte testat combat skills och mutations ännu?

FE har dessutom hitbox

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Ääh va fan jag köpte det efter att aion också sög. Ger det en till chans, är så jäkla trött på standard mmoerna!

Permalänk
Inaktiv

Spelmässigt tycker jag att det är lite smålikt AoC, körde väl betan i cirka en vecka, kändes som att man spelade hur länge som helst men kom ändå ingenstans.

Permalänk
Medlem

Nån som kör detta?
hehe fattar noll, jävligt skönt... inte klarat lvla upp nånting än och jag har inte råd med skott till startpickan

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem

Jag spelar det till och från. FE verkar vara ett mmo spel som går utanför mallen som WOW skapade för flera år sedan och det känns uppfriskande. Är dock irriterad över den rika mängd doom2 texturer och liknade. Dessa ska tydligen göras om enligt någon dev.

Här kommer två bilder

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Alltså är det så ruggigt segt att lvla upp och tjäna pengar som det verkar?
Nån som har nån bra newbie guide hur man tjänar lite cash och så?

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem

Tog ett tag att komma in i men sen vart det riktigt bra.

Var brutalt segt upp till lvl 5, men det kan mycket väll ha med att göra att det tar ett tag att lära sig kontroller och funktioner i spelen. Verkar som dem försökte göra ngt åt det med patchen igår (21.10.09) dock, om jag förstod det hela rätt.

Kan bara hålla med dem som varit positiva tidigare i tråden, dock så skulle det vara trevligt om dem startade en europeisk server.

Pengar är ett mindre problem förhållandevis till material, har man bara material så är det bara att crafta:-)
Går att sälja det man craftat sen och tjäna en del pengar så man kan köpa lite material som man inte hittar och crafta ngt bättre.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Verkar tufft!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att FE ger verkligen mig en utmaning. På något sätt lyckas de få spelarna att sätta upp mål för sig själva med en kombination av att försöka hjälpa dig att utvecklas vidare.
Varför det känns så är väl att det inte är så linjärt a lá WoW. Visst är det att det går långsamt men inte långsamt att jämföras med döda 1000 mobs för att gå upp en level som Aion eller andra asiatiska grinds, utan man känner sig att man alltid har något att göra än att upprepa samma gamla tråkiga sak.

Grafiken är i mina ögon bra nog, det är absolut inte fulare än Fallout 3. Problemet är att det är laggigt i stora städer något de jobbar väldigt hårt på. Och det märks att de älskar sin bäbis för man ser uppdateringar varannan dag.

För att jämföra tycker jag att Fallen Earth har lite av EvE onlines frihet, och få göra som man vill. Du har inga klasser utan man sätter ut poäng. Det har levels, men det definerar inte hur bra en spelare är. Det är skllnad på en level 45 mot en annan level 45 pågrund av AP systemet. Crafting systemet är riktigt grymt och jag rekommenderar att ni kollar upp det. Det är inte linjärt men det leder spelarna dit dom vill, med zoner med högre level på mobs.

Om ni tycker att Combaten är dull så tycker jag att den är lika dull som i fallout 3. vilket inte alls är så tokigt?

Nackdelen med FE är att de verkar ha memory leaks/lagg problem som behöver fixas. De gjorde en stor patch där dom förbättrade FPS: en i stora städer med 20 FPS snabbare. hoppas att de fortsätter så i den riktnignen.

Verkligen värt att testa det, speciellt för er som är trötta på 'theme park' mmos och vill kämpa får att nå något och få en schysst belöning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bennon
Grafiken är i mina ögon bra nog, det är absolut inte fulare än Fallout 3. Problemet är att det är laggigt i stora städer något de jobbar väldigt hårt

Går inte att jämföra grafiken i FE mot Fallout 3. FO3 är många hästlängder bättre.

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Började precis lira detta och kommer köpa när trial är slut. Har bara kommit till lvl 6 men det är så olikt andra MMOs (WoW/WAR) som jag lirat så det känns riktigt kul, inte bara "target" och titta på som någon nämde ovan. Det tar ett tag att komma in i, har inte vågat testa nån pvp än

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate