Permalänk
Robot

Core i5 - maximus formula III !

Hej nu var jag på det igen ! Efter att jag hade sålt mitt andra bygge ( här ser ni det http://www.sweclockers.com/album/?id=3675 ) så hade jag bärbart ett tag, visste inte riktigt vad jag skulle köpa , så blev de bra priser på core i5 socket 1156 då slog jag till och detta blev resultatet hoppas att ni gillar bygget!

( och sorry för att jag valde samma chassie som förra bygget, men tycker det är stort och en av dom bästa luftflöden en låda kan ha )

obs: grafikkortet är tillfälligt ska bytas ut snarast.

**********************************
kör med Windows 7

datorn är klockad till 3,4ghz stabil som tusan ! och tempen ligger på

kärna1: 35
kärna2: 31
kärna3: 33
kärna4: 29

moderkortet ligger på 34 Grader samt south bridge 32grader

HDD 1 29grader
Hdd 2 30grader

nöjd är jag i alla fall !

kommer mer uppdate senare med nytt grafikkort samt SSD

Besök albumet: Core i5 - maximus formula III ! av EddAa

Permalänk

Förstår inte riktigt varför du köpt ett ESD-armband när du ändå håller moderkortet direkt i handen. Hoppas det inte innebär några problem för dig dock.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Avstängd

Gillar det. Men går det att överklocka i5 till 4ghz med h50 vattenkylning t ex? MVH

Permalänk

Ett helt okej bygge men skulle gärna se lite bättre skärpa i bilderna...

Fermi kort lär du få vänta länge på så satsa på ett ATI kort istället

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Förstår inte riktigt varför du köpt ett ESD-armband när du ändå håller moderkortet direkt i handen. Hoppas det inte innebär några problem för dig dock.

hade det i andra handen OCH i ett jordat uttag ? eh .. )

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
Gillar det. Men går det att överklocka i5 till 4ghz med h50 vattenkylning t ex? MVH

jo de gör de väl beror på vad för cpu du får och stepping .. finns en som precis gjort ett galleri som har h50 han får upp den runt 4 om jag minns rätt

du får upp den i 4ghz med den kylaren jag använder också ..

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
Ett helt okej bygge men skulle gärna se lite bättre skärpa i bilderna...

Fermi kort lär du få vänta länge på så satsa på ett ATI kort istället

jo det vet jag ,, får se om priset går ner på ati korten ..

får max ha 256kb bilder hehe ,, annars har jag bilderna i 1.3mb om du nu skulle vilja ha det skämt åt sido

edit: såg nyss bilderna och skärpan är väl inget att klaga på ? :S

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

varför valde du de chassit? :S förresten ett dyrt mobo och ett "Skräp" graffe varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
varför valde du de chassit? :S förresten ett dyrt mobo och ett "Skräp" graffe varför?

amen herregud..

läser du vad jag skriver ?

LÄS om är du snäll !?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Stilrent bygge. Hemskt val av chassi, och den bruna packtejpen gjorde mig fullständigt illamående men i övrigt var de snyggt gjort. hade kanske vart snyggare med att ha de "röda" dominatorstickorna och byta de blå dioderna i fläktarn så du låter hela datorn gå i svart och rött, mest för de estetiska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
varför valde du de chassit? :S förresten ett dyrt mobo och ett "Skräp" graffe varför?

Läs! Läs kvinna!

Han har det tillfälligt i väntan på Fermi eller prissänkning på ATI korten

EDIT: såg att du han före mig

Permalänk
Medlem

jag tycker också att du skall byta fläktarna . rött vore ju snyggt till

moderkortet och till ett nytt ati graffe kanske ?

ähh! ska inte klaga ja tycker de e najs me ny pc ffs, lycka till!

ps. hur fungerar den i spel ? : )

Visa signatur

Core i5 3.4 ghz, gtx 580, Corsair dominator 1600 mhz 8gb,

Corsair hydro h80, Corsair Graphite 600T, Asus P6T Professional

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sideburns
Stilrent bygge. Hemskt val av chassi, och den bruna packtejpen gjorde mig fullständigt illamående men i övrigt var de snyggt gjort. hade kanske vart snyggare med att ha de "röda" dominatorstickorna och byta de blå dioderna i fläktarn så du låter hela datorn gå i svart och rött, mest för de estetiska.

tack tack

gillar chassiet pga kylningen

jo tejpen var jag inte så glad över men det löste ju sig .. de ju ingen som precis säger får jag se baksidan huh? hehe

sen att jag ska ta minnen som presterar 0.01%bättre för nästan 600kr mer och för att dom är röda och heter GT .. hmm nej tack

dioderna kan jag stänga av så ingen fara med det , lite skönt att ha ljus i rummet )

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

JAg älskar looken på detta moderkortet!

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Honkeno
jag tycker också att du skall byta fläktarna . rött vore ju snyggt till

moderkortet och till ett nytt ati graffe kanske ?

ähh! ska inte klaga ja tycker de e najs me ny pc ffs, lycka till!

ps. hur fungerar den i spel ? : )

nja som sagt dioderna kan jag stänga av .. fläktarna bytar jag inte tills dom början låta konstigt

och spela fungerar mycket bra med detta kortet kanske inte på max upplösning men sjukt prisvärt kort är det ..

l4d kan jag spela på nästan max ialla fall .. men nu vet jag inte om l4d är så jätte krävande ..

som sagt nytt kort kommer snart vill bara vänta och se vad som händer .. ati kommer ju med dubbel macka snart också hade varit kul och se hur den kommer prestera

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rafferaffe
JAg älskar looken på detta moderkortet!

jo sjukt snyggt är kortet

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

nice work. btw, tog du av alla plast skydden på moderkortet? dom som sitter på det designade kylflänsarna? va nära på att glömma ta av dom själv.. sjukt svåra att se då mina inte änns hade luft bubblor. man ser det på dina bilder i galleriet, på moderkortet. det finns på ALLA flänsar. bara en varning om du glömt. //D

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Avstängd

10, jävligt snyggt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
nice work. btw, tog du av alla plast skydden på moderkortet? dom som sitter på det designade kylflänsarna? va nära på att glömma ta av dom själv.. sjukt svåra att se då mina inte änns hade luft bubblor. man ser det på dina bilder i galleriet, på moderkortet. det finns på ALLA flänsar. bara en varning om du glömt. //D

a jo hehe höll sj på att glömma bort det men tur så börja en av dom åka av så misstänkte jag något men tack för infon ialla fall andra kanske har nytta av de

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
10, jävligt snyggt.

tack ska du ha

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

Stoppade du en enkrona i den här kylaren också? Som du gjorde på förra?
Och blir det verkligen någon temperatur skillnad med två fläktar istället för bara en på cpu kylaren?
Jag får inte en enda grads skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Stoppade du en enkrona i den här kylaren också? Som du gjorde på förra?
Och blir det verkligen någon temperatur skillnad med två fläktar istället för bara en på cpu kylaren?
Jag får inte en enda grads skillnad.

nej då denna hade MYCKET bättre fästen än den andra .. och ja det tycker jag .. slipper ha så högt varvtal på fläktarna om jag har 2 st = mindre ljud ... ?!

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EddAa
hade det i andra handen OCH i ett jordat uttag ? eh .. )

Måste vara lång kabel på armbandet om du kan hålla kortet och kameran samtidigt:confused:

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Måste vara lång kabel på armbandet om du kan hålla kortet och kameran samtidigt:confused:

haha något som heter förlägningskabel ?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Mycket bra galleri med bra komponenter och bra bilder! såhär ska det fan se ut

10p bara för du har nått som det står HeatoN på

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd

Fin dator, fin kabeldragning, bra jobbat!
Jag har likadant moderkort med en 860'a istället. Men jag har råkat tappa bort min CD key till ljudkortet. Du har inte lust att bidra eller? Det finns inga crackade versioner, och inga CD keys på internet, jag har kollat i flera timmar. Asus support är värdelös, och det är creativs med. Är inte säker på att man kan använda den på flera, men det är nästan värt ett försök, eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EddAa
hade det i andra handen OCH i ett jordat uttag ? eh .. )

Okey, då hade du dock kunnat spara in på ESD-armbandet om du inte använder det. Du ska jämna ut potentialen mellan dig och moderkortet/grafikkortet, inte mellan dig och husets jord.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Lagom drygt med alla dioder.

Permalänk
Avstängd

ork ...

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EddAa
jo det vet jag ,, får se om priset går ner på ati korten ..

får max ha 256kb bilder hehe ,, annars har jag bilderna i 1.3mb om du nu skulle vilja ha det skämt åt sido

edit: såg nyss bilderna och skärpan är väl inget att klaga på ? :S

Kollar du på mina bilder så förstår du vad jag menar http://www.sweclockers.com/album/?id=4615

Mina bilder är ca 4mb från början men minskar dem till 250kb o dem ser bra ut iaf.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico