Nya produkter? (Tisdag 091020) Apple store nere...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
varför gnälla? bevisa motsatsen istället
Man "kan" byta hdd på iMac men kräver tydligen att man skruvar bort skräm och allt. Vilket bara känns omständligt och onödigt. Dessutom rycker garantin.

Vaddå gnälla? Du har ju fan skrivit felaktigheter i alla jävla Apple trådar, jävligt illa om någon tror på skiten du skriver, kostar ju fan dom tom pengar om dom lyssnar på din jävla skit!

Fattar inte vad det är för fel på sånna personer som dig? Varför tar ni inte reda på fakta innan ni skriver något?

Angående iMac så behöver man inte "skruva" bort skärmen för att byta HDD, man lyfter bort skärmen, stoppar i en ny hårrdisk, sen lägger tillbaka skärmen, klart!

Mac Mini är ännu enklare, vart fan har du fått det ifrån att man inte skulle kunna byta hårddisk på en Mac Mini själv?

Dessutom rycker inte alls garantin.......

Så, nu behöver du inte skriva mer påhittat dravel!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

*Hämtar popcorn*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
*Hämtar popcorn*

+1

haha!

OnTopic: imac 27 ser jävligt nice ut, blir nog ett köp när/om jag får ihop pengar.
nån som har imac 27 och kan berätta hur den är i spel? tänker mest på skärmen i snabba spel såsom cs eller quake.

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Hedersmedlem

Snälla tänk på språket när ni kritiserar andras inlägg tack!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag tänkte utnyttja tråden för en fråga.

Hur svårt är det att byta minne och hårddisk i en MacBook Pro 13'3" ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wahdeh

http://support.apple.com/kb/HT1270?viewlocale=sv_SE (Klicka på Macbook Pro 13" och sedan "Ta bort och installera minne")

Hittade inte hur man byter hårddisk för hur man byter hårddisk på apples sida, men här är en guide för hur du byter hårddisk i den äldre vanliga Macbook Unibody, tror inte det skiljer något.
http://www.youtube.com/watch?v=lcMtKfDIKHY&feature=player_emb...

Har bytt både hårddisk och minne i min Macbook Pro 15,4" och det var lätt som en plätt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wahdeh

iFixit innehåller en massa guider för hur man byter ut det mesta. Dock finns ännu igen specifik guide för just MBP 13.3". Dock så har dem en "teardown" på vilken man utan problem kan använda som "guide" för att byta ut hårddisken i sin MBP 13.3". http://www.ifixit.com/Teardown/MacBook-Pro-13-Inch-Unibody/81....
Värt att nämna är även att man inte bryter garantin om man byter minne och eller hårddisk själv. Såvida man inte pajar något medans man byter, dvs. du hugger moderkortet med din skruvmejsel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tackar!! =D Precis vad jag behövde. Nu vet jag vilken dator jag ska köpa... Eller ja, ett steg närmre