Antec dammsugarn 1200 - Mer less går det inte att bli

Permalänk

Antec dammsugarn 1200 - Mer less går det inte att bli

YO SweCers

Har lessnat på allt jävla ljud och ljus från datan nu.. Antec 1200 är fan inte the way to go längre (om det någonsin varit så)..

Är nu sugen på något stilrent, typ ett p182 eller i liknande stil.. dock så har jag 2 st HD5870 i lådan nu, och då har jag fyra frågor till er:

1. Tror ni att det kommer blir varmt för g-korten (5870's) att ha i ett p182 (chassin med mindre kylning) eller liknande?

2. Tror ni att det blir för litet chassi?

3. Något annat chassi att rekommendera? (utan massa bling, sidpanelsfönster etc, midtower)

4. Fekke ikväll lr?

Greets!

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem

1. Dom kommer nog klara sig, men varmt blir det! Vet inte vad for CPU kylning du har men om du har luft kylning sa lar det bli riktigt varmt!

2. Det beror pa vad du gillar, om du tar bort ovre HDD cagen sa passar ju grafikkorten. Men det ska nog inte vara nagra problem...

3. Fractal Design R2, Cooler Master Cosmos Black, Corsair ar ju inte en massa bling bling men har fonster, kanske inte det du vill ha men battre chassi an det maste du leta efter!

4. Fekke?

-Dubadai

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
1. Dom kommer nog klara sig, men varmt blir det! Vet inte vad for CPU kylning du har men om du har luft kylning sa lar det bli riktigt varmt!

2. Det beror pa vad du gillar, om du tar bort ovre HDD cagen sa passar ju grafikkorten. Men det ska nog inte vara nagra problem...

3. Fractal Design R2, Cooler Master Cosmos Black, Corsair ar ju inte en massa bling bling men har fonster, kanske inte det du vill ha men battre chassi an det maste du leta efter!

4. Fekke?

-Dubadai

1. Nice. Jag kör luftkylning, Thermalright 120 XTR w/ 2 noctuafläktar, sen luft på g-korten

2. Okej, nice då använder jag nedre hdd-buren

3. Att klargöra: ska inte vara något gaming-chassi, känns inte så jävla "ballt" längre

4. fest?

(chassin i stil med p182 är vad jag mest söker, inget gaming chassi alltså.)

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Sötast

Dammsugare? xD

De är nästan helt ljudlösa.

Sätt ner fläktarna på minimum så hörs knappt chassit.

Verkar vara inne att köra dessa chassina på maxvarv och sedan gråta ut fastän det finns inbyggda fancontrollers o_O

Permalänk
Medlem

Mitt 1200 är ljudlös när jag inte använder den eller bara kör i windows samt inget bling bling.

Nåja jag har bytt ut alla fläktar som jag alltid gör med alla chassin
till sådana jag vill ha. och som är tysta samt tempen får styra dom i viss mån.
Då blir 1200 riktigt bra, sval, stor och tyst.

P182 där är jag lite osäker på om 2 st 5870 får plats i, 1 st kommer gå bra, men tvivlar på 2 samt kommer nog bli ganska varmt, visst kan man lägga till en fläkt men tvivlar på om det räcker.
Skulle nog fundera på tex P190 istället, eller kanske en coler master cosmos med några extra fläktar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Dammsugare? xD

De är nästan helt ljudlösa.

Sätt ner fläktarna på minimum så hörs knappt chassit.

Verkar vara inne att köra dessa chassina på maxvarv och sedan gråta ut fastän det finns inbyggda fancontrollers o_O

Har dom på lägsta Men vill ha ett chassi som har ett utseende som en helt vanlig dator, ingen s.k. "gaming-dator", men med nice innehåll.
Och iofs är jag nog gnällig om ljudet, anledningen är att jag har datorn på skrivbordet

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem

1. blir nog ganska varmt, men du klarar dig nog, det ar la bara att frag upp flektarna nar du skall spela eller liknande!

3. Hmm, du har ratt, jag kor min dator pa skrivbordet haha, men Antecs passar nog dig mest! Jag har kollat pa server chassit, tycker dom ar balla!

4. ar sjuk sa inte ikvall ahha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rafferaffe
1. Nice. Jag kör luftkylning, Thermalright 120 XTR w/ 2 noctuafläktar, sen luft på g-korten

2. Okej, nice då använder jag nedre hdd-buren

3. Att klargöra: ska inte vara något gaming-chassi, känns inte så jävla "ballt" längre

4. fest?

(chassin i stil med p182 är vad jag mest söker, inget gaming chassi alltså.)

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rafferaffe
Har dom på lägsta Men vill ha ett chassi som har ett utseende som en helt vanlig dator, ingen s.k. "gaming-dator", men med nice innehåll.
Och iofs är jag nog gnällig om ljudet, anledningen är att jag har datorn på skrivbordet

Ar petig med ljud med! gick fran valdigt bra vattenkylning till Stock kylare for jag orkade inte av pump "whinet". Stock coolern fran en Q6600 pa en 45nm prolle ar ju grymmt, det ar just tystare an tystast!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Mmm, för dubbla grafikkort är det nog värt att skaffa P183 istället för P182.. Bättre ventilerad front som förhoppningsvis ger mer luft till grafikkorten. P182 är rätt restriktiv fram omoddad.

Men jag undrar om det blir så mycket bättre än du har nu iallafall:
enligt SilentPCreview så är 1200 trots allt ett hyfsat bra val för dubbelgrafiklösningar:
http://www.silentpcreview.com/article993-page7.html
Visst, lådan låter en del i sig, men ger ändå grafikkorten möjlighet att få luft utan att de rampar upp för mycket och tar över ljudbilden. (något som det nog är större risk för i en P183)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Min dator är också tyst fast endast när jag har den avstängd...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk

Jag kör Antec 1200

Har satt in två blåa lysrör som jag har avstängt atm.

Alla fläktar ligger på minimum just nu, låter fanemig inget!
Det som låter är nätagget och mitt 4870 XXX (4870 ligger på 30% fläkthastighet enligt ATI CCC)

Jag är nöjd med det som det är Kanske lite bättre dammfilter då jag ser att jag måste rengöra den igen D:

Annars är jag nöjd

Visa signatur

Citera för svar