införskaffning av Macbook

Permalänk
Medlem

införskaffning av Macbook

Tjena,

Hade bara en snabb fråga då jag stötte på frågeställningen på annat håll,
kort och gott, är det möjligt att betala en del direkt och sen lägga upp en avbetalning på de t.ex. resterande 3000 kr? Fick detta tipset från ett annat forum och ville bara kolla om det var något ni hade någon koll på?

Mvh
Henrik (kåt på macbook)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gutisen
Tjena,

Hade bara en snabb fråga då jag stötte på frågeställningen på annat håll,
kort och gott, är det möjligt att betala en del direkt och sen lägga upp en avbetalning på de t.ex. resterande 3000 kr? Fick detta tipset från ett annat forum och ville bara kolla om det var något ni hade någon koll på?

Mvh
Henrik (kåt på macbook)

Det har inget med produkten du köper utan återförsäljaren. Så du får helt enkelt hitta en återförsäljare som gör sådär. Jag vet att Humac i Västermalmsgallerian ger helt suveränt bra service, förmodligen den bästa servicen i hela elektronikbranschen. Så du kan ju kolla med dem. http://www.humac.se/

Visa signatur

En potatis

Permalänk

Jag köpte min macbook på Applestore vid 5an i Göteborg och där fanns det alternativet.
Jag är ganska säker på att det går att göra så i de flesta affärer som har avbetalning..

Permalänk
Medlem

Hur fungerade det för dig då? Hur la du upp det?

Permalänk
Medlem

Det du kan göra är ju att du tar det hela på avbetalning säg 12/24 månader eller så och sen trycker in till exempel 8000 på en gång så minskas skulden med 8000:- Åtminstone kan man göra så på Elgigantens och Sibas avbetalnings planer där e man inte låst till ett belopp utan kan betala mer och då minskas skulden med samma belopp

Då har du bara resten att beta av.

Jag själv kommer ta en MBP 13.3" på 24 månader då jag räknar med att inte byta på dom närmaste 2 åren då min nuvarande burk hållit i 3-4 år.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Om jag förstår det rätt så ska det igentligen gå att betala tex 7000kr direkt, för att sedan betala t.ex. 3000kr nästa månad för att sedan vara klar? Skulle det funka, borde juh rimligtvis vara så om det är så som du beskriver det?

Permalänk
Medlem

Åk till närmaste Mediamarkt, dela upp betaningen på 10 månader utan några som helst avgifter, billigare än kontant. (om du nu har någon butik på rimligt avstånd)