Nya Geforce-drivrutiner ger SLI till Modern Warfare 2

Permalänk
Melding Plague

Nya Geforce-drivrutiner ger SLI till Modern Warfare 2

I samband med lanseringen av Geforce GT 240 passar Nvidia på att släppa drivrutinspaketet 195.55 Beta.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Så SLI funkade inte innan? o.O

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Om dom inte ändrat detta så har dom tagit bort hur skärmarna ska skala i inställningar, när ja prova denna beta drivrutin för någon vecka sedan så var den funktionen borta, eller total gömd..

Visa signatur

Sup?

Permalänk

Någon som vet om den här drivrutinen är buggad så att skärmen inte fungerar? Dom två senaste drivrutinerna har inte fungerat med mitt GTX 275 :S

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

Uppdaterade till adobe flash 10.1 och nya geforce drivrutinen och hd på youtube flyter nu bra vilket det inte gjorde förut.

Permalänk
Medlem

Fanns ju Crossfire till MW2 redan första dan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robins
Fanns ju Crossfire till MW2 redan första dan.

Men inget SLI

Permalänk
Inaktiv

Behöver ens MW2 SLI? Tycker inte MW2 var, eller är alls speciellt krävande. Man Maxxar det ju lätt med ett 260, 4850, 4770 (troligen 250 också då?)

Det må se snyggt ut men jag tycker om när träden och skuggorna rör på sig som i LOTRO och Crysis ^^

Permalänk

Seriöst ! Varför funkar inte drivrutinerna till mitt grafikkort :(!?

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk

Härligt! Måste prova. tyckte det flöt fint och då körde jag bara med halva mitt GTX 295 XD

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk

Varför står de att de är beta i nyheten? Ser inget om de på nVidias sida? (:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Behöver ens MW2 SLI? Tycker inte MW2 var, eller är alls speciellt krävande. Man Maxxar det ju lätt med ett 260, 4850, 4770 (troligen 250 också då?)

Det må se snyggt ut men jag tycker om när träden och skuggorna rör på sig som i LOTRO och Crysis ^^

Haha precis. 3870 räcker för att köra allt på max.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

Dum fråga måhända men kan jag installera den här drivrutinen på min bärbara som har 8600GT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miff0
Dum fråga måhända men kan jag installera den här drivrutinen på min bärbara som har 8600GT?

Nej, det finns speciella drivrutiner till bärabara på http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Inge bra GTA IV slutade fungera.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Så att man ska kunna dra på kantutjämningar och att extra genom "overide" programmets futtiga inställningar.
Däremot surt irriterad att det inte finns profil för MW2 i drivrutiner då det går då som genom steam...
Prövat lägga till men funkar inte ännu

Så måste ändra standardprofilen för kunna använda full kantutjämning och AmbientC etc etc.

Därför SLI är mycket intressant då singel mellankort rasar ihop om man drar på "override" på allt lull lull som man vill ha om har SLI!

Alla använder knappast prohrammets egna inställningar med max 4x vanlig AA etc. Stor skillnad på tex World at War om man drog på allt mot programmets fulla grafik.

Är enorm skillnad på bildkvalitet om man mixtrar lite(i drivrutinen)!!!!
PRÖVA om du ändå har 60+ fps i vissa spel, blir inte besviken!
Gäller både ATI och NVIDIA!
Morgontrött så lite stavfel och meningsbildning som en 5-åring här o där...

Visa signatur

I870 @3600 mhz
Asrock P55 extreme, 2x2gb OCZ SLI-Edition
GTX260 i SLI