Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan inte ta emot sms, Nokia 5800.

Permalänk

Kan inte ta emot sms, Nokia 5800.

Hej!

Min sambo har en Nokia 5800 Express Music som ej vill ta emot SMS, samma gäller leveransrapporter, ta emot sms går fint.

För att kunna ta emot sms är man tvungen att stänga av telefonen och sen slå på den, då trillar det in meddelanden. Alla inställningar verkar rätt i Meddelande-menyn.

Prövat att uppdatera firmwaren men problemet kvarstår.

Telia Refill sitter i. Prövade i en Ericsson-lur och där var det inga problem att ta emot.

Någon som stött på samma sak eller har en lösning på problemet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Re: Kan inte ta emot sms, Nokia 5800.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkskinka
Hej!

Min sambo har en Nokia 5800 Express Music som ej vill ta emot SMS, samma gäller leveransrapporter, ta emot sms går fint.

Ta emot sms går inte, men det går bra att ta emot sms?

Telia?

Hur som helst, prova byt sim-kortet.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Re: Re: Kan inte ta emot sms, Nokia 5800.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Ta emot sms går inte, men det går bra att ta emot sms?

Telia?

Hur som helst, prova byt sim-kortet.

Oj, my bad.

Skicka sms går bra, ta emot går mindre bra.
De trillar in om man stänger av telefonen och sen slår på den.

Tror inte kortet felar då det fungerar i andra telefoner där man kan skicka/ta emot utan problem.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Kan inte ta emot sms, Nokia 5800.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkskinka
Oj, my bad.

Skicka sms går bra, ta emot går mindre bra.
De trillar in om man stänger av telefonen och sen slår på den.

Tror inte kortet felar då det fungerar i andra telefoner där man kan skicka/ta emot utan problem.

Mycket ovanligt fel. Provat annat kort i telefonen?

Tror ändå det är SIM-kortet, felet är inget fel jag hört om på 5800.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Hade samma problem som du fast med min Sony Ericsson P1i fick ominstallera den (alltså köra in samma programvara som innan) för att smsen skulle komma som vanligt...uppdatering kanske löser dina problem?

Visa signatur

P182 | Gigabyte GA-X38-DQ6 | OCZ nVIDIA SLI DDR2 PC6400 4096MB (850 mhz 5 5 5 15) | Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz (3.80 ghz med Zalman CNPS9500) | Enermax Liberty 500W | 3870x2| 150gb raptor hårddisk + 2TB lagring | 20 158 3D mark 06

Permalänk
Medlem

har också en 5800 som tidvis inte tar mot sms! Den kan fungera långa perioder men plötsligt slutar den att ta mot sms men allt annat funkar.
Har provat allt som tänkas kan men inget hjälper, det går att öppna meddelanden ibland med att skicka sms till sitt eget nummer, då kommer sms kön men det fungerar inte alltid. Ibland är det helt stopp, om man slår av telefonen och tar ur batteriet kan den också komma igång ibland! Det konstiga är att efter nån dag börjar den fungera igen! Är det nån dom har någon idè vad detta beror på? Men nu när man läser här så verkar det vara ett Nokiafel som finns i den här modellen...

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med min 5800 också. Samma där med att jag får lov att starta om den, då kommer sms:en.
Jag har också telia refill,.
En lösning på detta vore awsome!

Permalänk
Medlem

har samma problem med min P1i

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Även jag har åkt på samma problem! Riktigt jobbigt problem. Någon som testat att göra en fabriksinställning? Eller är enda sättet att lämna in den?

Finns det annars inget sätt man kan uppdatera telefonens sms när den är igång, på samma sätt som man "skickar/tar emot" i mailen?

Behöver få bukt på detta problem då det är sjukt irriterande!

Permalänk
Medlem

jag sparade allt jag hade på mobilen, kontaker osv via ovi suite. Sen körde jag en fabriksåterställning, röd+grön+kamera, och nu funkar den som det ska, så sjukt skönt smidigt med ovi också att bara kunna lägga tillbaka allt sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lathium
jag sparade allt jag hade på mobilen, kontaker osv via ovi suite. Sen körde jag en fabriksåterställning, röd+grön+kamera, och nu funkar den som det ska, så sjukt skönt smidigt med ovi också att bara kunna lägga tillbaka allt sen

ovi suite, är det ett program man laddar ner? Va bra att veta att det finns nått som fungerar, då ska jag ta tag i det där

Permalänk
Medlem

lär vara något fel på mobilen så snabbaste och lättaste sättet är väll att gå till butiken där den är köpt och lämna in den på garantin ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avmalin
ovi suite, är det ett program man laddar ner? Va bra att veta att det finns nått som fungerar, då ska jag ta tag i det där

Ja det är bara att ladda ner det och registrera sig, sen kopplar du in mobilen med usb, och sen kopierar du mobilens innehåll bara. Smidigt och bra