Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharp kool
En fråga bara, om man kör en i7 på en 1156 ska man köra dual eller tripple channel? O.o

Dual channel även där. (Finns inget 1156 mobo med triple chan ram ens)

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharp kool
En fråga bara, om man kör en i7 på en 1156 ska man köra dual eller tripple channel? O.o

Dual gäller för hela socket 1156...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompaparompa
http://pici.se/505593/?size=fullsize vad sägs om det där paketet?

Ta inte 8GB minne, ta de minnena jag länkade. Du kommer aldrig upp i 4GB i Windows ens. Ska du nödvändigtvis ha 8GB så satsa på 1600MHZ.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Permalänk

ska jag ta 4gb minne?

Permalänk
Citat:

ska jag ta 4gb minne?

Ja, självklart!?
Läs andra inlägg innan du skriver

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk

Så, om jag tar alla de komponenter du skickade rickard 11 och windows 7 home premium 64-bit, passar de ihop? Snackade med en kille på OnOff och han sa: Fördelen med att köpa dator märken så som HP är att de väljer komponenter som jobbar, passar ihop med varandra. Är det så med det paketet du länkade rickard?

Permalänk
Citat:

Så, om jag tar alla de komponenter du skickade rickard 11 och windows 7 home premium 64-bit, passar de ihop? Snackade med en kille på OnOff och han sa: Fördelen med att köpa dator märken så som HP är att de väljer komponenter som jobbar, passar ihop med varandra. Är det så med det paketet du länkade rickard?

Killen på ONOFF har bara märkesdatorer, inte konstigt att han rekommenderar dom. Märkesdatorer för samma pris har ungefär hälften av prestandan du får om du plockar ihop själv

Allt jag länkade passar ihop, samt Windows 7 64-bit. Skulle något mot all förmodan inte passa kommer inet kontakta dig om det innan dom monterar.

Bara så du vet så kommer du få vänta ett tag på grafikkortet då det är slut överallt :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

VAD DU ÄN GÖR, KÖP INTE EN SÅDAN DATOR!!!!!!!!!

Han snackar bara bullshit för att dem vill sälja datorer.
Rickards paket e riktigt bra och prisvärt:)

Permalänk

Då köper jag rickards paket! tack rickard ^^ är Radeon HD 5850 det bästa runt den prisklassen?

Permalänk
Citat:

Då köper jag rickards paket! tack rickard ^^ är Radeon HD 5850 det bästa runt den prisklassen?

Absolut det bästa kortet i den prisklassen, näst snabbaste single-GPU kortet idag. Vill du ha bättre kan du köpa 5870, fast det ligger kring 3600kr. Köp ett 5850, jag är i alla fall skitnöjd med mitt

Visa signatur

Permalänk

Rickard, du är min gud haha tack som fan, tror du det där paketet klarar Age of Conan max settings?

Permalänk
Citat:

Rickard, du är min gud haha tack som fan, tror du det där paketet klarar Age of Conan max settings?

OM den klarar det

Visa signatur

Permalänk

Hahaha, fan va nice asså nu blire age of conan MAX settins när jag får datan:D YAYAYAY

Permalänk

VÄNTA NU!, har Radeon HD 5850 stöd för DX11 när det kommer?! :D:O

Permalänk
Citat:

VÄNTA NU!, har Radeon HD 5850 stöd för DX11 när det kommer?! :D:O

Det har redan släppts förvisso, men ja, det har stöd för DX11

Visa signatur

Permalänk

fy fan va pimp

Permalänk

Hmmm, det där Datorpaketet Rickard11, är det verkligen en hel dator? det är ju inge ljudkort eller något sånt?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Hmmm, det där Datorpaketet Rickard11, är det verkligen en hel dator? det är ju inge ljudkort eller något sånt?

Det är inbyggt i moderkortet, även nätverkskortet. Det är ett komplett paket.

Permalänk

så, det är ett datorpaket jag direkt kan börja lira med? när jag ofc har skaffat mus å annat tillbehör?

Permalänk
Medlem
Citat:

så, det är ett datorpaket jag direkt kan börja lira med? när jag ofc har skaffat mus å annat tillbehör?

Ja...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

okey pimp, tack grabbar :D!