Permalänk
Medlem

Ingen SLI i MW2 ?

jag får inte SLI att funka i MW2 (Modern Warfare 2).

det funkar i alla andra spel jag provat, inkl Cod4 och Word at war..

så är det nåt med spelet, min dator, eller kanske inte finns stöd för det ännu?

har nyaste drivisarna (191.07) och datorn står i spec.

Tack//Tommie

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

du måste ha 195.xx drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

är det nån beta från tex guru3d eller? ska prova att söka lite..

tack för svaret.

Hittade 195.55 på Guru3D.. sa prova den, sen återkommer jag med resultatet

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Har nu bytt upp mig (eller kanske ner ^^ ) till 195.55 drivisarna, och får fortfarande inte sli att funka PLUS att spelet nu hänger sig efter runt 30 sekunders spelande...

what....?

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

vad ska du med SLI till när du endå kan maxa spelet med ett singlekort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mintboll
vad ska du med SLI till när du endå kan maxa spelet med ett singlekort?

Visa signatur

Asus P7P55D LE | Asus Ati Radeon HD 5850 | fractal design define r2 | Intel Core i5 750 | Corsair TX 750W | Dell U2412M IPS | Windows 7 Ultimate 64 bit | 4 GB Corsair XMS3 ddr3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Corsair Cooling Hydro H40

Permalänk

Men det beror på vad han har för skärm och kort!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

På mitt GTX295 verkar det funka bra, jag kör iaf max på det mesta (1920x1200) och det flyter riktigt fint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mintboll
vad ska du med SLI till när du endå kan maxa spelet med ett singlekort?

Seriöst? jag har ju för fan SLI för att kunna använda det. Svar ja, spelet flyter på ganska bra med ett kort. de flesta skulle vara jättenöjda, men jag vill ha 60FPS + konstant i alla spel, och det får jag inte i MW2 med ett 9800GTX+..

EDIT: Jag har nu tryckt in Nvidias egna 195.55 drivsar, och nu fungerar SLI som det ska, men spelet stänger fortfarande av sig efter 30sek-1min.. innan bytet av drivrutiner fungerade det absolut smärtfritt..

Det krashar även i huvudmenyn, man behöver inte ens vara "ingame" för att det ska stänga av sig.

inget felmeddelande eller nånting, bara stänger av sig själv.

några ideer?

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
Seriöst? jag har ju för fan SLI för att kunna använda det. Svar ja, spelet flyter på ganska bra med ett kort. de flesta skulle vara jättenöjda, men jag vill ha 60FPS + konstant i alla spel, och det får jag inte i MW2 med ett 9800GTX+..

Då har du gjort något fel.

Maxar spelet i 1920x1080 med otroligt flyt på ett sketet 5770 som ligger alldlrs över 9800gtx+ i prestanda.

Permalänk
Medlem

vet du att du aldrig ligger under 60FPS då? vissa på det här forumet tycker ju att 30FPS är bra flyt i spel så man kan ju undra..

o nej jag har inte gjort nåt fel. jag är bara kräsen med FPS, och thats all..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
vet du att du aldrig ligger under 60FPS då? vissa på det här forumet tycker ju att 30FPS är bra flyt i spel så man kan ju undra..

o nej jag har inte gjort nåt fel. jag är bara kräsen med FPS, och thats all..

Har låst den på 60 fps och där ligger den.

Permalänk
Medlem

va bra då det gör inte min med ett kort aktivt och allt på max när det är mkt i rörelse. tex vid burger-town när alla stormar...

EDIT: Nu funkar allting. fick installera om spelet som sista utväg och det löste problemet.

Mvh//Tommie

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Avstängd

60FPS? vafan 75 ska det ju vara

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
60FPS? vafan 75 ska det ju vara

90 ska det ju vara

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rafferaffe
90 ska det ju vara

120 är minimum.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

over 9000!

EDIT: nä men det ska la vara SLI stöd i nyaste drivisen? Testa blåsa rent datorn och lägg in nyaste drivisen?

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
over 9000!

EDIT: nä men det ska la vara SLI stöd i nyaste drivisen? Testa blåsa rent datorn och lägg in nyaste drivisen?

Han har löst det Installerade nya drivrutiner och ominstallerade spelet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

hehe... jo visst har jag löst det

ang FPS, så tycker i alla fall jag att 60FPS är en lagom gräns när man spelar Singelplayer. däremot om man lirar Online eller LAN är ju högre att föredra FPS är kung!

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l

EDIT: Jag har nu tryckt in Nvidias egna 195.55 drivsar, och nu fungerar SLI som det ska, men spelet stänger fortfarande av sig efter 30sek-1min.. innan bytet av drivrutiner fungerade det absolut smärtfritt..

Jag undrar lite om detta också, kan inte säga på rak arm vilka drivisar jag har. Men hur vet du SLI är aktiverat i spelet eller inte? Är ju värt att kolla upp, onödigt om ett grafikkort går varmt i onödan

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar