Permalänk
Medlem

Gaming-set

Vilket gaming-set lirar du med? Hur mycket kostar det och hur bra tycker du själv det är?

Det jag tänker på är i självfallet inte skärm och grafik kort och sånt, utan möss, headset/högtalare, tangentbord och musmatta..

*Mus: SteelSeries XAI, SteelSeries nya sjärna som det var sagt, lever upp till vad de lovat och klarar allt en mus i dagens läge bör klara av och mer där till, får 5/5 av mig. Går på runt 750 :-

*Headset: ZOWIE Hammer Headset USB, ZOWIE? Inget jätte stort märke men de växer snabbt inom e-sporten, detta headset ger kanonljud, är lätt och skönt och dessutum relativt billigt, får 5/5 av mig. Går på runt 700 :-

*Tangentbord: COMPAQ KB-0133, gammalt tangentbord som jag fick med min dator, reagerar slött och funkar inte bra att trycka massa knappar samtidigt får 2/5 av mig. Ingen aning angående pris 50-100 :- kanske.

*Musmatta: SteelSeries 9HD, denna musmatta funkar KANONBRA till XAI, bra glid, bra kontroll, tunn och sitter fast bra, får 5/5 av mig. Går på runt 300 :-

Allt som allt kostar 1800 :- och får 17/20 i betyg av mig. Ganska bra för att inte gå på sådär överdrivet mycket )

Permalänk
Medlem

*Mus: Razer Lachesis, 4/5. Schysst mus, men det är ju inte en ikari direkt. 700:-

*Tangentbord: Razer lycosa, 4/5. Bästa jag haft, design som man tröttnar på. 929:-

*Musmatta: Razer mantis speed, 4/5. gillar man designen är den helt underbar. Det gör inte jag. 200:-

*Headset: kör med ett par logitech z-10, 5/5. Grymmaste jag varit med om!

Thazz about it.

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem

UHsuhasuhasUHSau

Mus
Logitech mx518 - billig och trevlig mus, kostar runt 300 - 400 kr. Ger den 5/5 för att den är så pass billig och skön

Tangetbord
Saitek eclipse II - mycket skönt tangetbord, lagom stort, relativt tysta knappar. kosatde mig 600 när jag köpte det. Skulle ge den 4/5 för de höga priset...

Headset
Steel series Siberia - Det är skönt men kvaliteten var åt helvete (inte ljudkvaliteten då, den var helt ok, enligt mig), har haft mitt i snart 4 månader och snart är de bara micen som funkar.. kostade runt 500~när jag köpte det. 2/5

Musmatta
Steelseries någonting - uhm, trevlig musmatta kostade runt 150kr, vet inte hur man ska bedömma en musmatta riktigt, w/e den får 5/5

16/20 fick mitt tydligen och de kostade 1650~

Permalänk
Medlem

*Mus: Microsoft laser 6000. 2/5. Hänger inte alls med i snabba rörelser, ska bytas snart.

*Headset: 5hv2, 3/5. Köpte beg för 400 (med usb kortet), höger lur svag, måste dra ner vänster till 75%.

*Tangentbord: Logitec tror jag. 5/5. Kostade 25 spänn på Kjell & Company. Första började dock glappa på E, men tur att man köpte två.

*Musmatta: SteelSeries Quick Heavy. 4/5. Skön, stor, mjuk. Tyget börjat lossna lite mot armsidan, men löses med lim. Köpte för 75 spänn av vän.

runt 800 spänn, 14/20

Permalänk
Medlem

Mus: Steelseries Ikari, 5/5 - ligger perfekt i handen, sköna knappar. Inget att klaga på egentligen förutom att jag aldrig någonsin använder DPI-toggle funktionen. 500 kr

Tangentbord: Microsoft Ergonomic 4000 - 6/5 i alla användningsområden förutom spel. I spel får den 3/5 då den delade designen gör det lite svårt att träffa hotkeys osv. fort i t.ex. RTS-spel som kräver detta. Tyvärr inte spillsäkert och detta är mitt andra. 400 kr

Headset: Icemat Siberia, 3/5. Otroligt skön och micen är bra, men kvaliteten går att ifrågasätta. Ena sidan fick tejpas en vecka efter inköp. Nu har de några år på nacken och tack vare varsamt hanterande håller de än idag. 600 kr

Musmatta: fUnc 1030 Archetype, 4/5. Stor och bra, men dyr och den glatta sidan som egentligen borde vara bättre känns av någon anledning mycket sämre. 300 kr

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

*Mus: Microsoft Laser 5000 3/5 Gör vad den ska, inte mycket mer. ca 300kr

*Tangentbord: Logitech G11 5/5 Riktigt bra tangentbord. Enda jag kan klaga på är att tangenterna "fastnar" när man försöker trycka ner dom men det blir nog bättre när jag slitit in det (5 dagar gammalt.) 135kr (Pricedrop på Komplett ftw )

*Musmatta: Någon Qpad med "IT-ceum Spela Roll"-tryck på. 5/5 Inget att klaga på hittils. 0kr, vann den i en tävling

*Headset: Kossart Hio (står det iaf på dom:P) 1/5 lagade med tejp på 2 ställen. Enda positiva ät att dom fortfarande fungerar... 129kr tror jag dom kosta.

14/20 och ca 550kr

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk

Mus: Mionix Saiph 1800 4/5 - Riktigt skön och behaglig mus som passar mina händer ypperligt. Aldrig haft några problem med den men som någon skrev innan så är det inte en Ikari. Hade en Ikari innan men den började glappa (vanligt fel tydligen) så jag köpte en Mionix tillfälligt men är som sagt mycket nöjd med den! Ca 400 kr

Tangentbord: Razer Lycosa 4/5 - Bästa tangentbordet jag haft. Otroligt sköna gummiknappar och väldigt stilrent utseende! Dock slutar någon slumpmässigt utvald tangent att fungera ibland vilket är väldigt irriterande. Vet inte om det har med Windows 7 eller inte, men det hjälper att dra ut sladden ur datorn och stoppa tillbaka den.
ca 700 kr

Headset:Något billigt från någonstans 3/5 Köpte det för 30 kr men förvånansvärt bra ljud i det. Kan jämföras med headset för va 300 kr.
Antar att det kostar runt 150 kr

Musmatta: Roccat Sense 4/5 - Gillar man en matta med ytterst lite friktion passar denna matta perfekt. Den är stor, snygg och väldigt tunn.
ca 200 kr

15/20

1450 kr

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem

Mus: logitech vx revolution
Galet skön mus,vettig ersättare till min MX518

Musmatta: steelseries mini
litet är bra, behöver inte störe yta.

Headset: har ett creative fatal1ty liggandes, nästa oanvända.
Kör ibland med högtalare (z-3) men oftast utan ljud.

T-bord: apples mini tbord.
skönt som tusan,bland dom bekvämaste jag använt.

Totalt pris (exkl tbord) 700 tror jag.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Just nu:

Tangentbord: Microsoft wireless laser keyboard 5000
350:- duger väl. 2/5

Mus:
Microsoft wireless laser mouse 5000
350:- duger väl också. Inget märkvärdigt. 3/5

Musmatta:
Ace någonting....
Riktigt najs faktist 4/5 99:- i suppose.

Headset: Logitech Clearchat pro USB
Inga problem med dom. Men kunde efterfrågat mer bas. 3/5

Om ett tag:

Tangentbord: Logitech G19 alt. Ergonomiskt.

Mus: QPAD 5K

Musmatta: Ace for zeh lulz

Headset: Logitech G35 alt. ZOWIE Hammer Headset USB(blev sugen på ett par sådana faktist)

Visa signatur

Intel Quad Q9400(2,66ghz)|nVidia GTS250|4GB RAM|Hitachi Deskstar 1TB hdd|Windows Vista Home Premium 32-bit|Logitech G19|Qpad 5K

-Hardstyle-

Permalänk

Mus - Microsoft Sidewinder.
Hyffsat skön mus, svår att vänja sig vid. Bra vikter / kabel-"hållare", 3 set med fötter följer med, metalliska sidoknappar och scroll. Macroknapp och LCD-skärm som visar DPI och såklart snabbknappar för ändring av just dpi'n.

Mycket onödigt, som macroknappen (aldrig använd) och skärmen som jag väldigt väldigt sällan tittar på.

Köpte för 695:- Ger den 4/5 för bra funktioner, snyggt utseende och grymma tillbehör.

Musmatta - Razer Mantis Control.
Ruggigt stor, lätt att rengöra (tvätta) och funkar med alla laser/optikmöss jag har provat. Bra motiv som inte känns för överdrivet, hyffsat material.

Köpte för 299:- Ger den 4/5 för att den funkar som den ska, inget speciellt egentligen förutom att den är stor och har ett bra glid

Tangentbord Logitech G15 V.1.
Väldigt stort (positiv enl. mig då det ser mäktigare ut på skrivbordet) kul display och macroknappar, rätt onödiga men ger det en mer exklusiv känsla. Bakgrundsbelyst, alltid ett +. Multimediaknappar som används flitigt och funkar som dom ska, bra mjukvara och väldigt hög kvalitet.

Köpte för 791:- Ger den 4/5 för att det håller hög kvalitet, tål lite nerd-rage nu och då och har grymma funktioner i övrigt. Något högt pris och kanske lite onödiga funktioner men det ser betydligt bättre ut än G15 V.2 så jag är helt klart nöjd.

Heatset Creative Fatal1ty (3.5mm versionen)
Fruktansvärt bra ljud, minst lika bra som polarens Siberia och passar betydligt bättre på skallen om du frågar mig. Väldigt hög kvalitet - flygit genom rummet ett par gånger och blivit överrullad av ett antal stolar men fajtas ändå. Löstagbar mic, sjukt lång kabel och snuskigt bra passform.

Köpte för 349:-. Ger den en solklar 5/5 För ljudet, passformen och kvaliteten. Utseendemässigt är det inte så imponerande men för det priset är jag väldigt imponerad, kommer köpa ett likadant om det här skulle mot förmodan sluta fungera, aldrig mera Steelseries för 700kr+

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

MUS: Logitec Mx518 bästa musen jag haft, bra grep skön i handen och lagom tung. 3-500kr

Musmatta: Qpad med Gammal bf2 klan loggan Men Of Honor på, min ända musmatta jag haft skit bra och lagom stor fick den för 100kr av klanen.

Tangetbort: MS wireless comfort keybord kanske inget "gaming" tangentbord men bästa jag har haft grymt! 300kr

Headset: inget för tillfället de har pajat Hade ett saietake 400kr

Högtalare 2st Sonab + Onkyo förstärkare. ca 20k

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Får la lägga in mitt skräp osså då *har tråkigt ;)*

Mus: Logitech MX518 - Köpte när den va ny och har hängt med sedan dess utan att jag ens har haft tankar på att byta 5/5

Musmatta: Qpad Gamer Masterpad? tror den heter det iaf... Bigger IS better 5/5

Tangetbord: Logitech Cordless Desktop Comfort - För att det går inte att slå känslan i dessa *böjda* tangentbord! 4/5 *fick med nån dålig musjälven som aldrig använts men som säkert höjde priset med ett par hundra

Headset: Sennheiser nånting... dyrt som fan men överlägset bästa ljudet av alla jag prövat *lite av en ljudbög ja...* 4/5 Dyra som sagt.. men men man får vad man betalar för

Totalpris: ingen aning blir så ledsen om jag börjar räkna på vad jag lagt ut på dator-jävlen under årens lopp

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem

Mus: Logitech MX Revolution eller Razer Mamba. Logitechen är den bästa musen jag har använt, extremt skön, men tyvärr något dyr. ~900kr 4/5

Mamban är också väldigt skön, plus att man kan både köra trådat och wireless. Dock väldigt dyr. ~1300kr4/5

Musmatta: SteelSeries Qck+. Den gör jobbet. Stor och bra känsla. ~100kr[/b]5/5[/b]

Tangentbord: Logitech G19. Riktigt najs, sköna och rätt så tysta knappar, man kan ändra bakgrundslyset på tangenterna. LCD-skärm, fast den är bara fräck. Inte prisvärt, tyvärr, men ändå full pott. ~1700kr 5/5

Headset: Creative Fatal1ty. Används inte så ofta längre. Sköna, bra ljud. ~300kr. 4/5

Högtalare: Logitech X-540. Man får det man betalar för. Bra ljud, bra bas. Är helnöjd. ~900kr 5/5

Totalt får mitt gaming-set 5/5 !

Permalänk
Medlem

Mus: A4Tech X-718F - En hyffsat billig mus som jag köpte då min Razer Deathadder gick sönder. Den ligger väldigt bra i handen, absolut inte för stor men inte heller för liten. Snabbknapp för att ändra DPI, vilket är behagligt men inte därför man köper en mus. Bra placerade tumknappar och verkligen värd de 300 kronor jag betalade för den. 4/5

Musmatta: Qpad EC-R - En hård liten/medium musmatta som verkligen är värd varenda krona! Glidet är kanon och den har väldigt bra anti-glid på undersidan så den ligger på plats! Kostade runt 230 kronor när jag köpte den. 4/5

Tangentbord: Saitek Eclipse II - Fungerar felfritt till mina användningsområden (Spel, surf, chatt & långa skrivuppgifter.) Multimediaknapparna fungerar väldigt bra och det är kul/skönt att man kan ändra mellan 3 olika färger på lyset. Köpte det för 450 kronor och det ångrar jag absolut inte! 5/5

Headset: Creative Fatal1ty - Bra ljud, bra mic, bra passform - bra helt enkelt.
Går väl inte att jämföra med de lite dyrare men väldigt bra i lågpris kategorin.
370 kronor - 4/5

Permalänk
Medlem

Mus: Logitech G5. Superskön nästan alla dagar4/5

Musmatta: SteelSeries 4S. Inte så stor, och eftersom den är metall så ger den lite oljud ifrån sig när man drar musen över den. 3/5

Tangentbord: Logitech G15 G2. Riktigt najs, sköna och rätt så tysta knappar, man kan ändra bakgrundslyset på tangenterna. OLED-skärm, som är suverän vid vardaglig användning, då den visar klockan och om man fått emails. 5/5

Högtalare: Creative Gigaworks G500. Starka högtalare i 5.1 konfiguration. Lätt värt. 5/5

Totalt får mitt gaming-set 4/5

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Mus: Razer Copperhead. Gillar den och har följt med i några år nu. Lite nött men men... 5/5

Musmatta: Konig Gaming. Fick av brorsan i julklapp, ingen värsting men räcker. 3/5

Tangentbord: Packard Bell som följde med Packard Bell X1607. Halvhögt, skönt att skriva på och har hängt med i 2 år nu. 4/5

Högtalare: Just nu Dynavoice M-65 som drivs av en 30 år gammal Hitachi HA-4500. Har Supra Classic Ply 4.0 till högtalarna. Har haft en hel del olika saker innan. Inte det bästa som finns men många gånger bättre än datorhögtalare och är riktigt prisvärt! 5/5

Headset: Steelseries Sibera Full Size Headset. Har följt med sen förra vintern och används flitigt både till datorn och i bilen. 4/5

Allting kostade 3200 + förstärkaren som kostade runt 4k för 30 år sedan.

Totalt får mitt gaming-set 21/25

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

MUS:logitech MX518 5/5

MUSMATTA:VET EJ

TANGENTBORD:MS sidewinder X6 4/5

HÖGTALARE:LOGITECH Z-CINEMA 4/5

HEADSET:CREATIVE FATAL1Ty4/5

allt kostade mig ca 3000kr

Mitt gaming-sett får totalt 80/100:D

Visa signatur

i5 750 3,7ghz,xfx hd 6870(snart ett till), gigabyte mobbo,corsair 60gb ssd,1250gb hdd, lian Li k62, 4gb ram, corsair agg 550w.

Permalänk

TJENAAAARRRRRRRRREEEEEEEEEE MANNEN IMONOZ GAMING TRÅDEN FTW!!!

MUS: Logtech G9 en underbarr liten råt jävel som väger perfekt och skön att hålla i tänkte ge den 5/5 men efter jag testat SteelSeries XAI brister mina drömmar och jag ger den 4/5. kostar runt 650kr:)

Betyg
4/5

HEADSET: Sennheiser Headset PC 350
Det nya PC 350 headsetet ger dig som gamer de mest verklighetstrogna effekterna och den bästa ljudåtergivningen på marknaden. Ljudintrycket är så pass bra att du bokstavligt talat tror att du befinner dig i spelet! Lite dyrt men värt varenda öre Bättre ljud finns inte i headset väg Kostar runt 1400kr

Betyg 6/5

Tangentbord Det gigantiska Razer Tarantula Ett underbart skönt tangenbord att skriva på snabbaste responstiden. Men varför kunde razer inte lysa upp hela jävla tangentbordet utan bara macro knapparna så man blir tvungen att köpa till ett lyse för 200. Kostar runt 700kr

Betyg 4/5

Musmatta Razer Goliathus Standard Control helt ok jätte skön kanske lite stor. Skulle gärna vilja ha en teflon matta istället Kostar runt 200kr.

Betyg 3/5

TOTALT BETYG 17/20 Enda som stör mig är musmattans storlek och lyset på tangentbordet detta gaming set rekommenderas varmt

HA DET BÄST//ZTIFF MENSKEN

Visa signatur

AMD Phenom II @3.38GHz-Sapphire HD4850-X2. Gigabyte GA-MA790X-UD4-Antec 1200-4GIG OCZ reaper Ram.
Corsair 650W True kylare

Permalänk
Medlem

Mus : Steelseries Ikari laser, betyg 4.5/5.
Passformen och trackingen är perfekt, likaså gillar jag verkligen att man kan ställa in sin DPI i steg om 1 (vilket jag använt väldigt mycket).

En liten nackdel är att "lift distance" är mycket låg. Oftast är det motsatta ett problem, dvs att musen avläser när man inte tänkt sig det (tex när man lyfter och flyttar musen). På Ikari laser kan den ibland sluta avläsa underlaget när man råkat lyfta den mikroskopiskt över underlaget, vilket är irriterande.
Har hört att man kan justera "lift distance" på nya Qpad 5K och Mionix Naos 5000, vilket gör att dessa är bättre. Därför sätter jag ingen 5:a här.

Headset : Steelseries Siberia. Betyg 4/5.
Mycket sköna mjuka lurar som man kan ha på sig länge utan skavsår.
Är ingen audiofil så i mina öron låter allt bra iallfall, men har hört andra whina.
Ett minus för att det inte finns någonstans att fästa den lilla mikrofonen.

Tangentbord : Razer Tarantula 4/5.
Mycket skönt att skriva på och spela med. Verkar reagera snabbare än mina tidigare tangentbord. Går att trycka ner massa knappar samtidigt och alla blir registrerade.
Mjukvaran verkar lite buggad och det är fyra sladdar som ska sättas in i datorn från tangentbordet, bla 2 usb. Detta verkar onödigt otympligt.

Musmatta : Qpad CT 5/5.
Passar helt otroligt perfekt till min Ikari. Friktionen är precis lagom i mitt tycke och trackingen är helt perfekt. Med tiden kan dock mikroskopiskt "ludd" lossna från den och sätt sig på musen. Dock inget större problem.

Totalt 16.5 /20.
Pris : mja, lite drygt 2000 kr borde det väl ha kostat totalt.

Just nu är det enda på marknaden som intresserar mig mössen Qpad 5K och Mionix Naos. Annars har jag redan det bästa som går enligt mig.
Min Ikari är dock bra nog ändå och det är inte värt att köpa nu mus bara för de extra finesserna i ovan nämnda möss. Går min mus sönder är dock valet givet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Mus: Logitech G5 med tyngsta vikterna i den. Minuset är att den inte har 2 tumknappar som Mx518:an har. Annars är den perfekt.
Pris: Ca 500kr när jag köpte den.
Betyg: 4/5 pga avsaknad av 2 tumknappar.

Musmatta Svart Icemat v2. Underbart att man kan diska den om man spiller något på den!
Pris 300kr
Betyg 5/5. Den är som ny efter över 4 års användande! Blir kanske lite kall om man har fönstret öppet annars är den perfekt!

Headset: Sennheiser HD650 med en Argon HA1 hörlursförstärkare kopplad till min JVC-stärkare som har några år på nacken nu. Sen har jag en Trust bordsmic som funkar helt okej för dem få gånger man behöver säga något.
Pris: 3000 för lurarna, 2000 för hörlursförstärkaren inklusive kablar, 2500kr för JVC-stärkaren, 150kr för micen.
Betyg: 6/5. Jag har personligen aldrig hört något som låter lika bra som detta. Lite lång sladd på lurarna men det är inget minus då man kan ligga i sängen och njuta av musiken också!

Högtalare: Ett par no-name golvare med dubbla tior i varje. Till detta har jag en Proson sub på 10". Detta är kopplat till JVC stärkaren.
Pris 1000 för golvarna och 2500 för suben. Stärkaren har jag redan tagit upp tidigare.
Betyg 5/5 i att spela högt och mycket bas. 2/5 i välljud. (men det har jag ju lurarna till)

Tangentbord Logitech G15. Klocka, datum, winamplista och mycket annat på den underbara skärmen. Lite väl stort kanske och inte en chans att jag använder alla "G-knappar".
Pris Runt 800kr betalade jag för det när jag köpte det.
Betyg 4/5 Suttit vid det dagligen i snart 2 och ett halvt år. Funkar lika bra på win7, xp och vista. Så nära perfektion man kan komma om man bortser från Optimus Maximus. Det är väl det tangentbordet som gör att jag "bara" ger G15 en fyra i betyg.

Totalbetyg: Ca 23/25
Pris 12750kr med reservation för att det kan vara någon hundring mer eller mindre också. Detta är helt utan fraktkostnader.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Avstängd

Tur inte folk här jobbar med recensera produkter
Alla överdriver sina betyg löjligt mycket.

Visst är det personliga betyg men finns så sjukt många fel med flesta produkterna här som ingen ser verkar det som ;|>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

Visst är det personliga betyg men finns så sjukt många fel med flesta produkterna här som ingen ser verkar det som ;|>

Klart att det är personliga betyg. Men jag kan ju inte jämföra med produkter jag själv inte provat utan utgår från prylar jag faktiskt testat och levt med själv då det har blivit ett antal hörlurar, headsets. möss, tangentbord, högtalare m.m. man har haft genom alla år! Klart att jag kan sätta 3/5 på mina HD650 för att det finns bättre och dyrare som exempel men eftersom jag inte har hört något bättre så sätter jag 5/5 också.

Skulle vara intressant att veta just vilka saker du tycker folk överdriver med också istället för att bara säga att alla överdriver

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till det betyget jag skrivit på mitt, ser inga fel på något av varorna jag recenerat högt.. Och eftersom jag inte ser ngt fel och tycker allt är bra så blir det som de blir..

Permalänk
Medlem

Jag kollar alltid upp marknaden mycket noga och läser många recensioner och omdömen innan jag köper något och köper bara det som är absolut bäst enligt min uppfattning som jag fått utifrån det jag läst.
Därför ger jag rätt naturligt rätt höga betyg åt det jag köpt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Mus: CM (Cooler Master) Sentinel Advance, skön som fan och har överdrivet mycket DPI: 5600 Just nu får det bli 5/5 eftersom den inte krånglar ~650 kr

Musmatta: SteelSeries 99 kr 4/5

Tangentbord: Gammal HP (skiten går nog att få gratis), funkar "bra" just nu men letar efter ett bättre. Razer Arctosa eller Lycosa 3/5

Headset: SS Siberia Red Edition 649 kr Bra ljud men knarrar lite när man rör på huvudet 4/5

Högtalare: Creative (Har faktist ingen aning vad för modell) De var bra men högtalarna surrar utav h***** så jag använder dem aldrig 2/5

Totalt = 3/5

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Mus: Roccat Kone. Instant 5/5, behöver ej mer förklaring. Köpte den förra veckan för 350 kr i kartong, kostar runt 800 i butik.

Musmatta: Roccat Taito. 5/5 här med - lagom stor och perfekt friktion. 150kr nyinköpt på DH store

Tangentbord: Logitech G15 V1... får 4/5 eftersom jag vill ha ett med tystare / mer stilrena knappar - LCDn är fantastiskt och drar upp det från en 3 till 4. pris varierar, vissa säljer det för 800-1200.

Headset: SS Siberia V2... även här nyinköpt, dock var det en gåva. 5/5

Högtalare: Kassa studiohögtalare (altec) från typ 90talet. 2.5-3/5

Så kort sagt:
21.5-22/25, inte illa!

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Mus: Razer Mamba. 5/5. Skön, trådlös, perfekt för mig, funkar bra i både spel och program.

Musmatta: Razer Destuctor 5/5. Ger Mamban ett perfekt glid.

Tangentbord: Logitech G15 V.2. 4/5. Snyggt, bra funktioner. Tyvärr lite för högt däremot. Kommer bytas ut mot ett Razer Lycosa.

Headset: Creative FATAL1TY. 3/5. Bra headset som varken är bättre eller sämre. Kommer bytas ut mot Razer Carcharias.

Stereo: Dell paket, vet inte vilken modell. 5/5. Funkar hur bra som helst, skön bas och bra register i högtalarna. Kommer inte bytas ut förens något går sönder.

Min övertygelse: Razer gör otroliga saker och just nu passar de därför mig bäst atm. Ingen idé att kalla mig fan boy för det vet jag att jag redan är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

Så du menar alltså att jag snackar skit? Är det så? Är det så? Är det så? Nej men. Man ska ju ge en personlig touch i det hela, och då kanske man inte kan tänka på hur marknaden ser ut. Man kanske själv tycker att mus3n är vär 5/5 medans recensenter kanske bara ger 2/5. Så tycker jag mitt tangetbord suger, så ger jag givetvis betyg efter det jag tycker :> Sen kan man ju också göra research om tangentbord i samma klass osv osv, men palla det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iprenen
Mus: Razer Mamba. 5/5. Skön, trådlös, perfekt för mig, funkar bra i både spel och program.

Musmatta: Razer Destuctor 5/5. Ger Mamban ett perfekt glid.

Tangentbord: Logitech G15 V.2. 4/5. Snyggt, bra funktioner. Tyvärr lite för högt däremot. Kommer bytas ut mot ett Razer Lycosa.

Headset: Creative FATAL1TY. 3/5. Bra headset som varken är bättre eller sämre. Kommer bytas ut mot Razer Carcharias.

Stereo: Dell paket, vet inte vilken modell. 5/5. Funkar hur bra som helst, skön bas och bra register i högtalarna. Kommer inte bytas ut förens något går sönder.

Min övertygelse: Razer gör otroliga saker och just nu passar de därför mig bäst atm. Ingen idé att kalla mig fan boy för det vet jag att jag redan är.

Faan boii där! Razer mamba är ju särringmus. Så smal. Annars hade jag köppe den :> Qpad är det nog som gäller atm, både musa å matta. Sen verkar inte detdär tangentbordet(lycosa) fått så bra recensionsbetyg, men what ever. Sen tycker jag att razer är bra mkt dyrare än sina konkurrenter, även fast det under skalet är ungefär samma saker. Ungefär som BMW alltså, 500:- för märket, 600:- för mus3n

Dock är nog carharias väldigt bra

Visa signatur

Intel Quad Q9400(2,66ghz)|nVidia GTS250|4GB RAM|Hitachi Deskstar 1TB hdd|Windows Vista Home Premium 32-bit|Logitech G19|Qpad 5K

-Hardstyle-

Permalänk
Medlem

Mus: Mionix Saiph 3200 5/5 Införskaffades efter min G5'a svek mig. Skönaste musen jag haft. 515 kr

Musmatta: Qpad CT 1.5mm Large - Svart 3/5 Helt ok. Stod, smal och gör sitt. Köptes för en dosa snus av polarn. 259 kr i butik.

Headset: Plantronics Headset GameCom 777 4/5 Sköna lurar, Bra ljud, Riktigt bra mic. Skall man klaga på nåt så e de väl att dom e inte direkt snygga när dom väl sitter på huvudet ^^ 799 kr

Tangentbord: Ett random Fijutsu siemens 4/5 tunna knappar. Riktigt skönt men vet inge pris på detta då de kommer ifrån morsans jobb Gissar på 100-200 krs klassen.

Stereo: Ett Creative Inspire 2.1 System 3/5 har slutas säljas. Gör sitt jobb. 600~ kr när ja köpte det.

Totalt: 19/25 Helt ok för en random spelare ^^

Permalänk

Mus: Razor Deathadder 5/5
en helt underbara mus nog den bästa jag har haft ^^ 499 kr

Musmatta: Surface 1030 5/5
Väldigt trevlig och kan bli tvätad och blir inte av med kvaliten av det =D 99 kr

Headset: Fatal1ty Crearive 4/5
Sköna lurar och utmärkt ljud det enda problemet är nog att man inte klara av att ha på sig dom i långa loppet 299 kr

Tangentbord: Razer Lycosa 4/5
Skit trevlig spel tangenbord men jag gillar inte att det är plat får ofta så jag råkar trycka fel bokstav. 799kr

Stereo: Logitech Z4 2/5 sämsta högtalarna någonsin bara massa special att man bara kan ha en viss sorts plugg in till dom plus sämst ljud. va en trevlig för bättring jämnfört med mina gamla högtalare XD 799kr