Permalänk
Medlem

Win7 och cs

Tjenare!

Jag hade tänkt att dra in win7 igen men är lite skeptisk då det inte funkade så bra med CS förra gången. Felet var att jag inte kunde köra 100Hz med full screen, fast skärmen klarar 120hz. Så jag tänkte att det var för win7 var nytt och det inte hade support för det just för tillfället. Så jag drog in XP igen och kötta på.

Är nu däremot sugen på att dra in win7 igen men som sagt är jag lite skeptisk, så därför frågar jag er som använder win7 ifall ni kan köra 100hz med full screen med en nyare version än beta.

Kör x86 ifall det är till någon nytta.
Och ja, jag vet att det är pinsamt att fortfarande sitta på xp, men jag har sagt till mig själv att antingen köra xp eller win7 och då win7 inte funkade riktigt vart det xp

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk

Max antal HZ borde väl ändå vara hårdvarubaserat? Du kanske hade på Vertical Sync?

Hade då inget problem med W7 RC build 7100 (64bit) då jag körde på crt-monitorn hos farsgubben.

Och det är inte pinsamt att köra xp! Vista däremot är lite pinsamt.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Max antal HZ borde väl ändå vara hårdvarubaserat? Du kanske hade på Vertical Sync?

Hade då inget problem med W7 RC build 7100 (64bit) då jag körde på crt-monitorn hos farsgubben.

Och det är inte pinsamt att köra xp! Vista däremot är lite pinsamt.

Var rc build 7100 jag körde på med. Vsync är alltid av hos mig så nope, där var inte felet.

Alltså, felet var att jag inte kunde få fullscreen med 100hz. 85hz gick bra, då fick jag fullscreen men inte 100 eller över. Kör f.ö ingen krävande upplösning(800x600) så det ska liksom inte vara något problem.

Jag kunde inte heller gå in via egenskaper och "tweaka" upplösningen. ajo, ifall det inte funkar så är det så.. får testa iaf.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop