Permalänk
Medlem

Spelburk för MAX 10000

Någon som har lust att slänga ihop en spelburk för max 10000 kr på Inet?

I priset ska montering vara inräknat och helst windows 7 också.

Behöver inte tänka på att den ska vara klockvänlig eller något, utan det enda viktiga är att den är bra att spela på.:)

tack på förhand

Permalänk
Medlem

ok jag vet att jag sprängde budgeten med några hundringar men här är mitt förslag:

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

Vet man på ett ungefär när HD5850 kommer till lager igen?

Permalänk

I början på 2010 någon gång säger de flesta. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

Okej . Men en till fråga om setupen där då. Är AMD-processorn bättre än i5? Och hur skulle setupen se ut med en i5 istället?

Permalänk

Med en i5a skulle den kunna se ut så här, dock är det lite över budget.

Annars skulle du kunna satsa på det här, det enda som skiljer sig åt är att detta inte är ett modulärt nätaggregat, vilket betyder att du inte kan "välja" vilka sladdar som ska vara i, jag skulle satsa på det första, om du kan spara ihop 500kr.

Permalänk
Medlem

Ljungan11: Tack så mycket. Men finns det inget man kan skära ned på av de delarna? Med windows 7 och montering så skulle allt som allt gå på ~12000 och det är tyvärr över min budget. :/

Permalänk

Kan du inte försöka bygga ihop datorn själv? det är inte alls svårt.. Sparar ju enormt mycket pengar ifall du gör det.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Fragdeath: Jag sparar faktiskt bara 800 spänn. Och de pengarna tycker jag är väl värda.