Permalänk
Medlem

Anime, Tokko

Hej!

Är det någon som vet om det kommer komma en säsong 2 på denna serie?

Har försökt leta efter information ang. en ev. säsong 2 utan någon framgång...

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro det. Serien kom ut 2006, det är trots allt förhållandevis få animus som får uppföljare flera år efter att första säsongen slutat, och då brukar det ju i regel vara serier som var rätt populära, som t.ex The Big O (där amerikanska cartoon network samproducerade säsong 2), t.ex.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Synd, för jag gillade den serien. Likaså med Claymore, ville att den också skulle fortsätta.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk

Jag lyckades läsa mig till att serien till och med var planerad att få fler avsnitt än de 12 (är det väl?) som finns. Helt plötsligt fick dock studion som producerade serien reda på att den skulle läggas ner och att den var tvungen att avslutas på ett snyggt och snabbt sätt. Det är väl anledningen till att sista avsnittet är det största skämt jag sett, ingenting hänger ihop och helt plötsligt är det slut, man sitter mest och känner sig lurad.

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobamatics
Jag lyckades läsa mig till att serien till och med var planerad att få fler avsnitt än de 12 (är det väl?) som finns. Helt plötsligt fick dock studion som producerade serien reda på att den skulle läggas ner och att den var tvungen att avslutas på ett snyggt och snabbt sätt. Det är väl anledningen till att sista avsnittet är det största skämt jag sett, ingenting hänger ihop och helt plötsligt är det slut, man sitter mest och känner sig lurad.

Jag kan inte annat än att hålla med...de första 12 avsnitten var riktigt bra medan det sista var faktiskt värdelöst och lämnade många frågor obesvarade.

Kände mig tom på något sätt och i brist på ett bättre ord, Lurad :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobamatics

Tja, om det nu är så att serien gjordes kortare under tiden den sändes så är det ju ännu mindre sannolikt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Tvärr är det nog så ja.

Men men, det finns väl fler serier som går att se i alla fall.

på tal om det, någon som kan ge förslag på liknande serier som man fördriva tiden med att ögna på?

EDIT:

Inte Naruto, har sett en del av serien och gillar den inte av någon anledning...

Kenshin har jag sett mer eller mindre hela serien (fantastiskt bra imo)

Visa signatur