Permalänk
Medlem

För er som använder LoopiaDNS

Hej,

För er som registrerar domännamn åt er själva och åt vänner eller liknande bör nog veta att det kan bli problem om ni reggar dessa med olika ägare under samma LoopiaDNS-konto.

Jag har ett LoopiaDNS konto där jag har reggat bl.a. svärmors domäner tillsammans med mina. Jag har stått som betalare men hon som ägare på domännamnet. Nu fick jag problem med ett av hennes domännamn och mailade loopia.
Loopia blev inte glada på mig så ni som har domännamn som ni inte äger själva under erat loopiakonto bör ändra det.

Jag ska alltså bryta loss min svärmors domäner plus en kompis domän till egna LoopiaDNS-konton. Anledningen kan man säkert diskutera.
Jag kommer fortfarande administrera deras domäner men jag måste ha tre olika inloggningar. Jag har även mina företags konton i samma inloggning och om jag måste bryta ut dessa så blir det ytterligare inloggningar eftersom att det är olika bolag....

Själv tycker jag att det är rätt skitnödigt att bråka om det.
Vad tycker ni?

Citat:

Jag vill påminna er om de avtal som godkänts av er gällande domännamn i
konton.

6.5 Kunden får inte upplåta eller sälja delar av LoopiaDNS till tredje part
utan skriftligt tillstånd från Loopia.

Då domännamnet inte har samma ägarinformation som kontot den ligger i
behöver antingen domännamnet överlåtas, en sådan blankett följer med detta
svar, alternativt behöver hela kontot och alla andra domännamn överlåtas
eller så tar ni bort detta domännamn ifrån erat konto och ägaren av
domännamnet skapar ett eget konto som denne står som ägare på.

Detta konto kommer att kontrolleras igen under mellandagarna och har det
inte hanterats av er kommer domännamnet att raderas ifrån kontot, även andra
domäner som har andra ägare kommer att kontrolleras om de finns och tas bort
i så fall.

Återkom gärna om du har ytterligare frågor eller funderingar.

Mvh,
******* Ekonomi

Det har varit så smidigt att lägga in domännamnen på samma konto vid registrering. Det finns ett val där man kan ange användarnamn och lösenord för ett redan existerande konto.

Permalänk
Medlem

Har jag aldrig tänkt på... De kanske kommer att säga till mig också snart då. Jag har hand om min fars domän men de har inte klagat än.
Tack för upplysningen!