Permalänk
Medlem

Såg länkarna till Alienware, skulle rekommendera http://www.kobaltcomputers.co.uk/index.html istället om TS funderar på att köpa färdigt

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Medlem

Detta är det bästa paket jag kan tänka mig.

x1 Antec P193 Advanced Midi Tower Svart
x1 EVGA X58 3xSLI, Socket-1366
x1 Corsair Dominator 3x4GB 1600MHz 12GB CL8
x1 Intel® X25-M SSD 160GB 2,5"
x2 WD Caviar® Black 2TB
x2 Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5
x1 Corsair HX 1000W PSU
x1 Noctua NH-U12P CPU Kylare
x3 Noctua NF-S12B FLX 120mm Fläkt
x1 Lite-On Blu-Ray Brännare DH-2B1S-15C
x1 ASUS Xonar D2X/XDT, 7.1 channel
x1 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-975
Total: 47.052,00 på komplett

Men smartast skulle egentligen vara att köpa 1 stationär för 20.000 och en laptop för 30.000
Då får du mest för pengarna.

Permalänk

Artikel Pris Summa
Gigabyte GA-X58A-UD7 3 248 kr 3 248 kr
LG BLURAY 8X BD-R Svart/OEM 1 985 kr 1 985 kr
SSD 160GB Intel X25-M G2 2.5-tum/SA 4 320 kr 4 320 kr
1TB Western Digital Caviar Green WD 867 kr x2 1 734 kr
Corsair 6gb (3KIT) DDR3 2000MHz/CL8 3 932 kr x2 7 864 kr
Intel® Core i7 920, 2.66GHz 8MB, L 2 796 kr 2 796 kr
EK-Supreme - Acetal (universal sock 526 kr 526 kr
Thermochill PA120.1 15mm Single Rad 696 kr 696 kr
Thermochill PA120.3 15mm Triple Rad 995 kr 995 kr
Laing D5-Pump 12V D5-Vario 1/2 tubi 919 kr 919 kr
EK-FC5970 - Acetal 1 272 kr x2 2 544 kr
Gigabyte ATI HD5970 2GB GDDR5, 2xD 6 070 kr x2 12 140 kr
Corsair Obsidian 800D 2 949 kr 2 949 kr
Corsair 1000W HX CMPSU-1000HXEU 2 093 kr 2 093 kr
Asus Xonar Essence STX 2 114 kr 2 114 kr

Fraktkostnad: 99 kr
Alla priser är inkl. moms Totalt: 47 022 kr
... på Indomo

Visst, dubbla HD5970 kanske är för awesome, men nån ska ju ha dem...
Sedan ska det till reservoar o fläktar, och dubbel lop vore nog att föredra med de korten och vips så är 50k passerat.

Glöm inte posta galleri om du köper...

(edit: ha, vilken javla gröt det blev he he)

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk

@Daviddator

Jag skulle modifiera ovanstående inköpslista med att införskaffa 4 st. ATI Radeom 5970 (då har du 8 st grafikkärnor och 8 GB GDDR5 minne(!!!) där alla kärnorna kan utnyttjas med DirectX 11 inbyggda system för multi-GPU)) och ett nätaggregat på 1500 Watt. Det känns helt åt skogen onödigt att köpa en processor för runt 9000 kr. Satsa istället på en Core i5 eller billigare Core i7 och överklocka skiten ur den! Dessutom hade jag köpt till vattenkylning för att kyla grafikkorten och processor eftersom mängden grafikkort du kommer ha installerade i datorn, vare säg det är ett 5970 eller mer så kommer datorn låta som 100 sågverk!!! Dessutom räcker 8 GB i minne i burken istället för 12.

Saken är den att den stora prestandavinsten i spel och GPGPU-tillämpningar får du genom att öka mängden grafikkort i CrossfireX konfiguration.

Lycka till.

Permalänk
Avstängd

Vilken rolig tråd så många avunds-töntar och vart har moderatorena tagit vägen??
Elgot sluta skydda MYB i konspira trådana och kolla här vad du har missat!
Till ts tycker att du gör som du vill då det är dina pengar och du har fått många bra förslag. Jag sket också i bil och skaffade stereo för 160k sen tyckte jag att det inte lät bra och vid nästa Hi-Fi klubben besök blev det kablar för 10700 sug på den n :)i

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

ja so jag skrev innan har man pengarna och kan leva med att bränna dom sså varför inte Klart man är avundsjuk.. Här sitter man själv och kan knappt betala räkningarna:P och andra köper en dator för 50k och en en sterio för 160k så ja hade jag kunnat så gäller ju bara att hitta ett bra jobb eller byta föräldrar

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damiano
Jag sket också i bil och skaffade stereo för 160k sen tyckte jag att det inte lät bra och vid nästa Hi-Fi klubben besök blev det kablar för 10700 sug på den n :)i

Jo, men du är troligtvis också typen av person som tycker/tror det gör skillnad med digitalkablar för 1000 kr metern

Låter ljudet inte bra från din stereo på 160k är det dags att akustikbehandla rummet där anläggningen är i eller kanske besöka doktorn för en hörselundersökning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
Detta är det bästa paket jag kan tänka mig.

x1 EVGA X58 3xSLI, Socket-1366
x1 Corsair Dominator 3x4GB 1600MHz 12GB CL8
x1 Intel® X25-M SSD 160GB 2,5"
x2 WD Caviar® Black 2TB
x2 Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5
x1 Corsair HX 1000W PSU
x1 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-975
Total: 47.052,00 på komplett

Men smartast skulle egentligen vara att köpa 1 stationär för 20.000 och en laptop för 30.000
Då får du mest för pengarna.

Bästa förslagen hittills!

Permalänk
Avstängd

Ska man köpa en dator för 50000:- eller 25000:- varfölr skriver man då:

"Har tangentbord, skärm, högtalare och mus." Ska man lägga så mycket pengar kan man med gott samvete slänga in en till skärm för skoj skull och något fett tangentbort och mus, och lite annat. Jag tycker för övrigt att personer som göra trådar som denna inte hör hemma här. Om en person vill slänga 50000:- för en dator, förutsätter jag att han vet vad han snackar om i detalj och inte behöver fråga oss vanliga dödliga här på sweclockers.

Enligt mig är det total idioti att lägga 25 eller 50000:- på en dator enbart.

20000:- med skärm och allt, sen en fet vattenkylning kan jag acceptera, men där går gränsen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FightClub
Bästa förslagen hittills!

Ett perfekt exempel på en dator som TS inte skulle ha nytta av, eller känna "prestandan". En 975 är helt onödigt, iallfall för summan. Och 2 stycken 5970?? Asså man tjänar inte många mer fps med ett till grafikkort ska jag säga. Dem som har 2 st 5870 t.ex tycker inte änns att det andra kortet är särskillt givande. Nej en 5870 räcker gott och väl. Dessutom 47000:- utan vattenkylning, hallå! Intefan sitter man det dessa grejer utanatt överklocka extremt, gör man det skulle jag se det som ett lätt förståndshandikapp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Ska man köpa en dator för 50000:- eller 25000:- varfölr skriver man då:

"Har tangentbord, skärm, högtalare och mus." Ska man lägga så mycket pengar kan man med gott samvete slänga in en till skärm för skoj skull och något fett tangentbort och mus, och lite annat. Jag tycker för övrigt att personer som göra trådar som denna inte hör hemma här. Om en person vill slänga 50000:- för en dator, förutsätter jag att han vet vad han snackar om i detalj och inte behöver fråga oss vanliga dödliga här på sweclockers.

Enligt mig är det total idioti att lägga 25 eller 50000:- på en dator enbart.

20000:- med skärm och allt, sen en fet vattenkylning kan jag acceptera, men där går gränsen.

Efter att ha läst igenom trådarna så verkar det nästan som att han har pengar tillgodo att köpa dator för i någon datorbutik och vill ha köpråd.
Skulle gissa på att han bara kan köpa datordelar för sina tillgodo pengar.
Därav 50k

Men vad vet jag.. bara gissar.

Permalänk
Avstängd

Aja oavsett tycker jag TS verkar vara ett troll och borde bannas från Swec.

Permalänk
Medlem

Och jag tycker att det är du som borde bannas Az1337 på grund av din dåliga attityd

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
Efter att ha läst igenom trådarna så verkar det nästan som att han har pengar tillgodo att köpa dator för i någon datorbutik och vill ha köpråd.
Skulle gissa på att han bara kan köpa datordelar för sina tillgodo pengar.
Därav 50k

Men vad vet jag.. bara gissar.

Tack äntligen någon som förstår Finns inte många som förstår ... Annars hade jag aldrig lagt 50k på datorer
De flesta här på Sweclockers idiotförklarar mig för att jag vill utnyttja de pengarna som jag endast får köpa datorkomponenter för..

Men som jag har förstått så är det helt onödigt att lägga 50k på en dator. Därför vill jag att ni föreslår en dator för 30-40k + en till dator för resterande 10-20k denna dator ska endast användas för att surfa, den ska vara snabb och hålla ett tag.

Permalänk
Medlem

En budget på 50k betyder ju inte att den måste kosta 50k.
Satsa på det här tycker jag:
- i7 930
- Mobo ..?
- 5970 (singel)
- 3*2gb ram 1600mHz och utöka vid behov
- Snyggt och tyst chassi av eget val
- Bra tyst cpu kylare (noctua, rekommenderas)
- 2x 80GB X-25 G2 raid 0
- Lagring efter behov, minimum 1TB

osv.. men ungefär något i den stilen är ju bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabbe1980
@Daviddator

Jag skulle modifiera ovanstående inköpslista med att införskaffa 4 st. ATI Radeom 5970 (då har du 8 st grafikkärnor och 8 GB GDDR5 minne(!!!) där alla kärnorna kan utnyttjas med DirectX 11 inbyggda system för multi-GPU)) och ett nätaggregat på 1500 Watt. Det känns helt åt skogen onödigt att köpa en processor för runt 9000 kr. Satsa istället på en Core i5 eller billigare Core i7 och överklocka skiten ur den! Dessutom hade jag köpt till vattenkylning för att kyla grafikkorten och processor eftersom mängden grafikkort du kommer ha installerade i datorn, vare säg det är ett 5970 eller mer så kommer datorn låta som 100 sågverk!!! Dessutom räcker 8 GB i minne i burken istället för 12.

Saken är den att den stora prestandavinsten i spel och GPGPU-tillämpningar får du genom att öka mängden grafikkort i CrossfireX konfiguration.

Lycka till.

Antar att du driver med oss alla, annars må gud vara med dig.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

x1 EVGA X58 Socket-1366
x1 Corsair Dominator 3x2GB 6GB
x1 Intel® X25-M SSD 80GB 2,5"
x2 WD Caviar® Black 1TB
x1 Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5
x1 Corsair HX 1000W PSU
x1 Intel Core™ i7 920
x1 Windows7 x64
20-25k dator + 5k för vattenkylning eller skärm

20k skulle jag lägga på en Dell XPS M1730 Laptop, modifierad build eftersom den endast kostar 11990 i grund utförande.

Permalänk
Medlem

Kul att någon har pengar att leka med. Här kommer mitt förslag på bärbar som tillägg till den stationära. Kanske inte lika snabb som vissa andra bärbara men att surfa både på internet och vågor samtidigt bör gå bra.

http://ruffpc.com/ruffbook-Commando-specs.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Ett perfekt exempel på en dator som TS inte skulle ha nytta av, eller känna "prestandan". En 975 är helt onödigt, iallfall för summan. Och 2 stycken 5970?? Asså man tjänar inte många mer fps med ett till grafikkort ska jag säga. Dem som har 2 st 5870 t.ex tycker inte änns att det andra kortet är särskillt givande. Nej en 5870 räcker gott och väl. Dessutom 47000:- utan vattenkylning, hallå! Intefan sitter man det dessa grejer utanatt överklocka extremt, gör man det skulle jag se det som ett lätt förståndshandikapp.

Kan hålla med. För 16k får du en skitbra dator, uppgraderingssäker också!
Vill du ha lite billigare kan du ta ett annat chassi.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Humper
[B]En budget på 50k betyder ju inte att den måste kosta 50k.

Din idiot!!!! OM DU HADE FÅTT 50K ATT BRÄNNA PÅ DATORER HADE DU KÖPT EN DATOR FÖR 20K OCH INTE UTNYTTJAT RESTEN?? JÄVLA IDIOT, SÅ TRÖTT PÅ SÅDANA SOM DIG!!!

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Daviddator
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper

Din idiot!!!! OM DU HADE FÅTT 50K ATT BRÄNNA PÅ DATORER HADE DU KÖPT EN DATOR FÖR 20K OCH INTE UTNYTTJAT RESTEN?? JÄVLA IDIOT, SÅ TRÖTT PÅ SÅDANA SOM DIG!!!

Ta de lungt, han har säkert inte läst hela tråden och känner därmed inte till allt du sagt. Bygg ihop de du vill ha har du 10k över och sitter redan på 2x5970+2x160gb ssd kan man ju skita i de sista 10k, imo. Är det jobbet som betalar eller hur var det? Skulle vara nice om man fick plocka en dator på någon annans bekostnad

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

[B]

Citat:

Hade jag fått 50k att bränna på datorer hade jag köpt 3st.
Och du kan vara en jävla idiot själv, hatar folk som rage'ar.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

swec goes fragbite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabbe1980
@Daviddator

Lycka till.

Såvitt jag vet kan man inte köra octofire 5970 då det är 2 fysiska kärnor per kort?

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
swec goes fragbite.

Tragiskt men sant

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Tragiskt men sant

indeed, kom hit för snart 1.5 år sen och la jag inte märke till några speciella skittrådar och trådkåta 14-16 åringar om att dom ska köpa en dator som de egentligen inte ens ska köpa den sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daviddator
Tack äntligen någon som förstår Finns inte många som förstår ... Annars hade jag aldrig lagt 50k på datorer
De flesta här på Sweclockers idiotförklarar mig för att jag vill utnyttja de pengarna som jag endast får köpa datorkomponenter för..

Men som jag har förstått så är det helt onödigt att lägga 50k på en dator. Därför vill jag att ni föreslår en dator för 30-40k + en till dator för resterande 10-20k denna dator ska endast användas för att surfa, den ska vara snabb och hålla ett tag.

Problemet är att för en entusiast att göra det bästa av en dator på en budget på, låt säga, 10.000-15.000kr är en utmaning. Har du en budget på påstådda 50.000kr kan du lika gärna gå till vilket skitbutik som helst och be dem slösa pengarna på bästa sätt. Då det tydligen är vad du är ute efter.

Själv är jag lika vansinnigt trött på dessa trolltrådar som alla andra. Hela tiden handlar det om nya medlemmar som ska visa hur stor e-penis de har, trots att det alltid bara är tolvåringar som precis upptäckt "Internettets" anonymitet.

Permalänk
Medlem

[B]

Citat:

Själv är nog de flesta som är det minsta aktiva på SweClockers forum trötta till det oändliga till troll som dig.

Dels skapar du en profil exklusivt för att flasha med pengar som egentligen inte finns. Sedan kaxar du dig när folk ifrågasätter ens möjligheten av att få en rimlig valuta för en maskin på 50.000kr mer än vad du skulle fått för motsvarande 15.000- eller 20.000kr.

De som är aktiva här är glada amatörer eller entusiaster som håller på med datorer och är aktiva i området, och det är otroligt provocerande när en datoridiot kommer in hit, viftar med sin e-penis och sedan agerar som vilket tolvåring som helst som verkligen ifrågasätter möjligheten att du ens skulle ha ett jobb att få pengarna ifrån från första början.

Köp vilken jävla skit som helst, du skulle ändå inte märka någon skillnad vare sig du köpte en dator för några tusenlappar eller för några dussin då du visar en total brist på koll i området. Att hjälpa folk är mycket vad man gör i forum, men du visar en så kaxig och nonchalant attityd att man helt enkelt skiter blankt i dig och dina skitproblem.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daviddator

Skärpning; personangrepp klarar vi oss utan.
*låst*