Permalänk

Dags att lära sig bygga...

Hej!
Ny på forumet och ny på datorbygge, därför tänkte jag höra med er vad ni tycker om datorpaketet jag svängt ihop:

- Jag spelar inga spel som kräver monsterprestanda såsom Crysis osv, utan mer bilspel tex Grid, NFS Shift

- Är inget krav att jag skall kunna köra på absolut högsta inställningar, men 40 fps @ 1650x1090 vore nice

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Datorpaket.JPG

Är det något jag bör byta ut av det jag plockat ihop? Eftersom jag inte tillbringar supermycket tid vid datorn och min budget är 5k är det inte så viktigt att allt är jättebra.

Sen har jag en fråga, vad behöver jag köpa förutom detta (kylpasta, strömsladd etc)?

Hjälp uppskattas!

Visa signatur

AMD Athlon X3 425 @ 2,7 GHz | XFX Radeon 4770 @ 512 Mb | Corsair x2 2Gb DDR3 @ 1333 MHz | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | Corsair PSU 450 W |

Permalänk
Medlem

Du ska ha DDR3 minnen till det sytemet, tex dessa: https://www.inet.se/artikel/5304263/corsair-4gb-2x2048mb-1333... (finns ett annat paket för 31kr mindre men de fanns inte i lager)
Sen ser det bra ut!

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut för det priset! Man skulle kanske kunna ta ett lite bättre moderkort men det där kommer nog fungera bra.

EDIT: Håller med Goodia ovan, det är helt rätt att det ska vara DDR3-minnen till det moderkortet. Jag missade det först.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Tack för de snabba svaren Viktigt är ju som ni antyder att det inte finns någon flaskhals, så tänker nog definitivt ha det i åtanke - DDR3 minnena ser bra ut, 150 kr extra är knappt något.

Då återstår det bara: Får man strömsladd och kylpasta osv med när man beställer allt det där?

EDIT: Kylpasta kan jag tänka mig att man kan skita i, såg att gpun och cpun kommer levererade med fläktar, dock kanske man ska lägga till lite och köpa bättre?

Visa signatur

AMD Athlon X3 425 @ 2,7 GHz | XFX Radeon 4770 @ 512 Mb | Corsair x2 2Gb DDR3 @ 1333 MHz | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | Corsair PSU 450 W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RonnyIsBack
Tack för de snabba svaren Viktigt är ju som ni antyder att det inte finns någon flaskhals, så tänker nog definitivt ha det i åtanke - DDR3 minnena ser bra ut, 150 kr extra är knappt något.

Då återstår det bara: Får man strömsladd och kylpasta osv med när man beställer allt det där?

EDIT: Kylpasta kan jag tänka mig att man kan skita i, såg att gpun och cpun kommer levererade med fläktar, dock kanske man ska lägga till lite och köpa bättre?

Kylpasta finns redan på processorn när du får den så det behöver du inte bry dig om. Du får även med alla sladdar som behövs.

Permalänk

Härligt, känns som jag drar iväg ordern nu då Hur är leveranstiderna hos INet? Skulle gärna vilja ha den kring jul

EDIT: Såg en till grej, moderkortet verkar ha någon skit gpu monterad, kommer den att störa?

Visa signatur

AMD Athlon X3 425 @ 2,7 GHz | XFX Radeon 4770 @ 512 Mb | Corsair x2 2Gb DDR3 @ 1333 MHz | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | Corsair PSU 450 W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RonnyIsBack
Härligt, känns som jag drar iväg ordern nu då Hur är leveranstiderna hos INet? Skulle gärna vilja ha den kring jul

EDIT: Såg en till grej, moderkortet verkar ha någon skit gpu monterad, kommer den att störa?

Nej inte om du har ett vanligt grafikkort

Permalänk
Medlem

Om allt finns i lager så borde du få det nästa vecka.

Permalänk

Okok tack ska du ha

Visa signatur

AMD Athlon X3 425 @ 2,7 GHz | XFX Radeon 4770 @ 512 Mb | Corsair x2 2Gb DDR3 @ 1333 MHz | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | Corsair PSU 450 W |