spel/filmdator 15-16" <10 000
Tjena!
Det är dags för mig att köpa en laptop. Har endast haft stationära tidigare så har ingen koll alls på vad som gäller.
- Kraven jag har är att det ska gå att spela de flesta nya spelen, men det behöver inte flyta perfekt på högsta inställningarna. Min budget är ju lite begränsad. Men vill kunna lira GTA IV till exempel utan större problem.
- Bra skärm, kommer titta på mycket film/serier så vill gärna ha en med så bra skärm som möjligt inom budgeten. 15-16" känns lagom, lite mobil ska den väl vara också :p.
- Minst 500 GB HD.
- 1 GB grafikminne.
- Förhållandevis stark processor, men det har väl de flesta med schyssta grafikkort.
- HDMI ingång måste den ha.
- I princip söker jag en prisvärd dator med hög prestanda. Men jag har riktigt dålig koll på de olika märkena, vilka som är fina/vilka man ska undvika, här tänkte jag att folk med erfarenhet kan hjälpa mig :).
Det känns som om jag har kollat på ungefär tusen olika laptops de senaste dagarna, den som känns hetast ju nu är den här som jag hittade i en annan tråd här: http://www.oc.nu/ItemInfo?itemId=177864715&itemName=Acer+Aspi.... Hur är kvalitén på Acer? Finns det andra datorer i samma prisklass som möter mina kriterier bättre? Just nu känns den rätt klockren, förutsatt att den har HDMI. Det jag har hört annars är att ASUS är riktigt bra. Har bara inte hittat någon i min prisklass som känns rätt, finns det eller har de möjligtvis någon release på gång till nyår?