Installerade HD5770, datorn startar inte

Permalänk

Installerade HD5770, datorn startar inte

Hej! Jag installerade mitt nya HD5770 som jag fick i julklapp idag, men när jag skulle starta datorn, så körde alla fläktar igång på max (inkl. grafikkortet), och sedan kommer det inget pip och ingen bild på skärmen. Jag har 480W nätaggregat och jordade mig innan jag satte i kortet, så det är antagligen inget problem. När jag tar ur kortet så startar datorn normalt igen. Finns det något sätt att få kortet att fungera utan att lämna tillbaka kortet? Jag är enormt tacksam för hjälp, för jag orkar inte med trasiga julklappar

Permalänk

får du också att fläkten på 5770 varvar upp och ner ett antal gånger eller?
för så händer det på mig innan bilden kommer fram, jag kör 450 W men vad har du för nätaggregat?

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Avstängd

Avinstallera era gamla drivers först

Permalänk

nej men problemet är att jag formaterade om hela mitt systen men men
får du inte ens bios bild cellomannen?

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Avstängd

kollat så att DVI sladden är okej till skärmen?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaceguy1
nej men problemet är att jag formaterade om hela mitt systen men men
får du inte ens bios bild cellomannen?

Jag får inte ens bios-bild, och hårddiskarna börjar inte läsa

Permalänk
Medlem

480w, låt mej gissa, ACE?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
480w, låt mej gissa, ACE?

Nej, det är Xilence Redwing 480W

Permalänk
Avstängd

typ samma skräp...

Permalänk

Nu stoppade jag i mitt gamla, men windows for bluescreen varje gång det startar

Permalänk
Avstängd

Ta bort gamla drivers innan du byter gfx kort och tar bort resterna med driversweeper....

Gör om gör rätt...

Permalänk

Jag har extakt samam problem som du, fick också det i julklapp. Jag vet inte om det är nätagget för det borde det inte vara i mitt fall, jag har Zalman 600W.
Tittade runt lite i olika forum men hittade ingen lösning som fungerade

Visa signatur

Mitt Gaming Rig: Cooler Master HAF 932, 600w Zalman PSU, XFX 5770,AMD Phenom II X4 965BE 3,4Ghz, 1,4 TB HDD, 4g ram DDR3 1333Mhz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magno9339
Jag har extakt samam problem som du, fick också det i julklapp. Jag vet inte om det är nätagget för det borde det inte vara i mitt fall, jag har Zalman 600W.
Tittade runt lite i olika forum men hittade ingen lösning som fungerade

Vi får väl se om våra kära sweclockers-vänner kan hjälpa oss. Man ska aldrig tappa hoppet i juletider

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
Ta bort gamla drivers innan du byter gfx kort och tar bort resterna med driversweeper....

Gör om gör rätt...

Jag har tagit bort alla drivrutiner med driversweeper nu, men problemet kvarstår

Permalänk

Jag läste om olika lösningar till problemet, dock fungerade ingen för mig men du kan alltid testa.
För vissa funkade det att ändra plaseringen på RAM minnerna frå plats 1-3 till 2-4.
Andra bytte sin DVI sladd till en VGA sladd med en VGA till DVI adapter.
Det är aldrig fel att testa.

Visa signatur

Mitt Gaming Rig: Cooler Master HAF 932, 600w Zalman PSU, XFX 5770,AMD Phenom II X4 965BE 3,4Ghz, 1,4 TB HDD, 4g ram DDR3 1333Mhz.

Permalänk
Medlem

har ett likadant grafikkort, men du har väll inte glömt att koppla in 6pin kontakten till grafikkortet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurraaaa
har ett likadant grafikkort, men du har väll inte glömt att koppla in 6pin kontakten till grafikkortet?

Nej =P

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

dra ur din minnen och sätt tillbaka dom..

Gör en clear cmos.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurraaaa

Inte jag heller, men jag ska testa prodigy's förslag imorgon eller på söndag. Min kompis hade ett 4670 med samma problem, och då räckte det med att dra ur kortet, reseta CMOS och sedan sätta tillbaka kortet. Hoppas det fungerar för mig också

Permalänk
Medlem

Hehe verkar vara en del som fått 5770 i julklapp. Fick också ett. Bara en liten fråga då det var ett tag sen jag hade ett kort som behövde extra ström: 6 till 4 pin adaptern ska väl 2 4 pins kopplas in då det finns plats för det? Och helst 2 4 pins fria från fläktar och eventuell annan utrustning?

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qrush
Hehe verkar vara en del som fått 5770 i julklapp. Fick också ett. Bara en liten fråga då det var ett tag sen jag hade ett kort som behövde extra ström: 6 till 4 pin adaptern ska väl 2 4 pins kopplas in då det finns plats för det? Och helst 2 4 pins fria från fläktar och eventuell annan utrustning?

Verkar så, jag fick me ett
Fast förstår inte frågan 100, ja kopplade bara in 6 pins kontakten o var glad

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Menade om man skulle koppla in kontakter till båda? (Verkar mest troligt men vill vara 100) ^^

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Verkar klokt att ladda default i BIOS innan man byter till nytt kort. Testa även att mata kortet med en annan kabel om du har fler att välja på.