Permalänk
Medlem

Sval dator

Hej hopp

Hur är det med svala datorer? Har googlat järnet men inte hittat nåt. Det jag undrar är vilka märken/modeller som är värst/bäst när det kommer till värme. Jag vill inte bara ha en surfdator, tänker mig nåt i 5000-7000 kr-klassen som klarar av inte alltför nya spel.

Permalänk
Medlem

undvik bärbara med amd processor då de har en tendens att bli väldigt varma och väsnas en del.

Vet själv då jag har en bärbar med amd processor får mycket för pengarna men får stå ut med att fläkten går i stort sett konstant.

Personligen håller jag mig till intelprocessorer just nu i bärbara just för att de är svalare / tystare.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
undvik bärbara med amd processor då de har en tendens att bli väldigt varma och väsnas en del.

Vet själv då jag har en bärbar med amd processor får mycket för pengarna men får stå ut med att fläkten går i stort sett konstant.

Personligen håller jag mig till intelprocessorer just nu i bärbara just för att de är svalare / tystare.

Jag har köpt en compaq 615 med en AMD processor som jag är nöjd med ur alla perspektiv utom ljudnivån under spel såsom Dota eller LoL (Leauge of Legends) precis som du säger.

Jag undrar dock hur effektiv en kyplatta skulle vara? Det kan ju lösa problem med varma laptops.

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182