Köpa min första multifunktionsskrivare. Förvirrad

Permalänk
Medlem

Köpa min första multifunktionsskrivare. Förvirrad

Hejhej
Jag ska köpa min första skrivare. Funktioner jag söker, viktigast att den kan skriva bra bilder på 10x15cm fotopapper i bra kvalité. Sedan vill jag ha scanner å vanlig utskrift och minneskortläsare.
Men det finns fööör många möjligheter så nu söker jag hjälp.
Den ska kosta runt 1000-lappen (har tittat på de runt 500;- med typ samma funktioner, pixma MP240, Photosmart C4680. Hur är de sämre?)

ord som förvirrar mig:
Duplex utskrift
Direktutskrift
Antal färger: kan man få bra bilder med endast två färger? 5 låter iofs oxå lite men vet ju att d blir bra bilder.

Skriva på CD är plus, trådlös connection e plus, å fax e mini-plus.

Är HP bättre? de har samma funktioner men kostar 500;- mer? Värt?
Epson e alltid billigare, sämre?
Hur e lexmark?
Jag vill inte ha brother för varje gång jag köpt nåt av de har d gått sönder efter ett år.
Kodak verkar inte heller värt

De jag e mest intresserad av just nu:
Pixma MP550 900;- lr MP560 med trådlöst 1200;-
Epson Stylus SX400 900;- (den verkar dock lite stor å klumpig)
HP Photosmart Wireless B109n 1200;-

E jag helt fel ute? Kan jag lika gärna köpa nåt billigare? Lost i skrivar-världen!
God Jul o Gott Nytt

Visa signatur

Ask me no questions and I'll tell you no lies

Permalänk

Du menar 2 patroner och inte två färger?
Ena patronen innehåller flera färger, gul, cyan, svart etc.
Den andra är svart som man använder endast till svart utskrift.
Skrivaren blandar färgerna till miljontals nyanser.

Jag har själv en Pixma 620 och den är jättebra.
Det blir fotolabbskvalite på bilderna.

Man kan kan ladda upp egna digitalbilder till Canon som de skickar hem till dig som provbilder.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag har lust att slänga min satans förbannade jävla HP C4380 på skroten.

Antingen tar den inga papper alls om matar in papprena så långt som de ska, eller så sväljer den alla papper på en gång och så fastnar självklart allt.

Drivrutinerna måste vara skrivna av ett gäng grundskoleelever som precis lärt sig java och ska använda varenda seg jävla funktion som finns. För att ens kunna arbeta med datorn efter installation av drivrutiner och tillhörande mjukvara var jag tvungen att stänga av ca 10 hp processer i autostart.

Ssumma summarum KÖP INTE EN EN HP C4380

Visa signatur

Citera för svar..