Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Klart de beror på hur långt ifrån man är. 5 sekunder stun är ganska dryg faktiskt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Valkyries stunpil är väl den värsta Icke-Ultimate spellen som finns? (Förutom Sage's Lore som är ett helvete)
Liksom, 5sec stun och det än riktigt svår (läs omöjlig) om den kommer från skogen och man inte är beredd på det.
Det bästa man kan göra är väl att aldrig stå still utan röra sig hela tiden.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hojte
Nej den har från 1,5 sec stun till 5 sec stun, och hur länge stunnen varar beror på hur långt ifran du var du kastade den, så om du står långt bort = längre stun, står du nära = kortare stun

men charged hammer och sen nullfire blade är bra på hon

Pilen är från 0,1-5 sekunder i alla levlar, står du på dem stunnar den inget.
Har tänkt på lite noobvänliga heroes men finns det några sådana? Alla som inte har massvis med spells är lategamers. Och att spela lategamers är svårare för man måste få mer farm än deras lategamer.
Dock har jag börjat gilla corrupted, sköna spells early och bra farmare till lategame.

Permalänk
Medlem

Men Corrupted är en helkass Carry. Han har väl ingen spell som direkt skalar sig bra mot lategame? Madman har ju t.ex. sin crit, scout har sin disable/crit som skalar riktigt bra lategame.

Men visst, Corrupted är en bra hero och är väl den bästa chasern. Man vill inte bli jagad av Corrupted.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Tjena! Har precis börjat lira HoN rätt mycket jag är fortfarande helt värdelös! Men adda gärna mig BlommaN94 så kan vi lira! Spelar med valkyrie btw.

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Men Corrupted är en helkass Carry. Han har väl ingen spell som direkt skalar sig bra mot lategame? Madman har ju t.ex. sin crit, scout har sin disable/crit som skalar riktigt bra lategame.

Men visst, Corrupted är en bra hero och är väl den bästa chasern. Man vill inte bli jagad av Corrupted.

Alla agi heroes skalar väldigt bra med items :O. Visst ha en crit chance är bra men items > alla skills. Och corrupted har ju 10x scout/madman farm.

Permalänk

vad menas med farm ? Och får man leave om man blir kickad ?

Visa signatur

Moderkort: GA-EP45-DS3 Processor: E8500 Grafikkort: Sapphire Radeon HD4870 Minne: Corsair Dominator 4x1024MB 1066MHz CL5 Nätaggregat: CM 620W.

Permalänk
Medlem
Citat:

corrupted har ju conduit, kan ge +200dmg när han är lvl7, så visst funkar han som carrier

Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1ngvinen
vad menas med farm ? Och får man leave om man blir kickad ?

farm betyder moneymaking, dvs creepkills och herokills. och ja, kick blir en leave

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk

någon som har en beta-key över? skicka gärna PM!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
Alla agi heroes skalar väldigt bra med items :O. Visst ha en crit chance är bra men items > alla skills. Och corrupted har ju 10x scout/madman farm.

Alla skalar inte "Väldigt" bra, vissa skalar rätt så dåligt faktiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
corrupted har ju conduit, kan ge +200dmg när han är lvl7, så visst funkar han som carrier

Man kan ju ta den på lvl 4 redan när man är lvl 6, men sen så ska du få in en hel sådan också vilket inte är det lättaste om man möter folk som kan spela.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hojte
Nej den har från 1,5 sec stun till 5 sec stun, och hur länge stunnen varar beror på hur långt ifran du var du kastade den, så om du står långt bort = längre stun, står du nära = kortare stun

men charged hammer och sen nullfire blade är bra på hon

Ja, det var precis det jag menade. Samma stunförmåga på alla levlar...

Suck, nu när jag har börjat spelat igen så går grafikkortet sönder. Hurray!

Är det någon som ens har en aning om när spelet kommer ut officiellt som färdig produkt?

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem

Det är helt sjukt. Blir snart arg på spelet. Jag hade för 1600-1700 i rating. Jag låg där rätt så länge. Men va fan har jag idag? Jo, 1401 rating! Blir så jävla arg på idioter som lämnar. Finns inget störigare. Eller så spelar man med dumma fan som endast vill spela carrier. Så då har man 4st carrier i sitt lag. GG säger jag!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Om någon har lust att köra lite då och då, är väl inte den bästa spelaren men iaf.

Add Haziza ingame.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Har börjat bli stabilare spelare och har nu kommit upp i över 1600psr nu. ligger på 1,4 kd och vinner 54% av mina matcher. Och det är inte någon större skillnad att spela "noob games" än 1600+ då det nästan är samma spelare men många gånger är det lättare att spela 1600+ då det är lite bättre teamplay.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantz3n
Det är helt sjukt. Blir snart arg på spelet. Jag hade för 1600-1700 i rating. Jag låg där rätt så länge. Men va fan har jag idag? Jo, 1401 rating! Blir så jävla arg på idioter som lämnar. Finns inget störigare. Eller så spelar man med dumma fan som endast vill spela carrier. Så då har man 4st carrier i sitt lag. GG säger jag!

Vi vet hur det känns
Det börjar med att en ninja-pickar scout, två sekunder senare pickar en disciple (SD-game). Disciple vill swappa, jag frågade varför han ninjapickade. Han svarade "We need carry". Sedan pickar den tredje personen Madman. Jag och min kompis får frispel och blir skitförbannade. Min kompis pickar tempest och jag tar Behemoth (för att försöka AoE-rapa dom).

Gamet slutar efter ungefär 15 minuter och 4 sekunder. Motståndarlaget äger sönder oss totalt (trots att jag och min kompis lyckas med en genocide en gång).
Dom vann med 27-6

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Folk man lägger till i banlisten, kommer det automatiskt upp en flagga om man hamnar i samma game som dom/de joinar ens game?

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Folk man lägger till i banlisten, kommer det automatiskt upp en flagga om man hamnar i samma game som dom/de joinar ens game?

Kommer text i chatten

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi vet hur det känns
Det börjar med att en ninja-pickar scout, två sekunder senare pickar en disciple (SD-game). Disciple vill swappa, jag frågade varför han ninjapickade. Han svarade "We need carry". Sedan pickar den tredje personen Madman. Jag och min kompis får frispel och blir skitförbannade. Min kompis pickar tempest och jag tar Behemoth (för att försöka AoE-rapa dom).

Gamet slutar efter ungefär 15 minuter och 4 sekunder. Motståndarlaget äger sönder oss totalt (trots att jag och min kompis lyckas med en genocide en gång).
Dom vann med 27-6

Oj, ifall det inte var ett EM game så förstår jag inte hur de kan basha sönder er totalt när ni har :

Madman stun
Behe stun
Tempest stun + aoe disabler + Summons som kan stoppa en push ganska lätt
Scout silence\Slow
Disciple AOE nuke

I värsta fall är det väl bara att blocka ingångarna med behe tills de andra är färdigfarmade.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Spelade Ophelia nyss. Rushade aghanims, sedan nomes, sedan codex lvl 5 och sedan så kunde jag döda i stort sett vem som helst. Natures Wrath, Ophelias Judgement, Codex = AJ AJ AJ!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, ungefär 25% av mina EM-Games var en period då jag bara spelade oseriöst och inte brydde mig om hur det gick. Jag sprang bara runt och fulade mig.

Måste varit kul o vara i ditt lag. Hur kan man inte spela seriöst? Man vill väl allltid vinna.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Måste varit kul o vara i ditt lag. Hur kan man inte spela seriöst? Man vill väl allltid vinna.

Jag brukar inte spela seriöst, och oftast så vinner jag då

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelar jag seriöst så spelar jag defensivt. Spelar jag oseriöst så börjar jag ta lite mer risker och kör mycket mer offensivt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Måste vara kul att vara i ditt lag. Man vill alltid ha kul när man spelar? Visst brukar det hjälpa att man vinner då men samtidigt vissa av de roligaste matcherna jag spelat har jag förlorat.

Spela oseriöst är helt enkelt att man mycket mer risker, kanske testar lite udda items och så Ibland funkar det, ibland inte ^^

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelade Ophelia nyss. Rushade aghanims, sedan nomes, sedan codex lvl 5 och sedan så kunde jag döda i stort sett vem som helst. Natures Wrath, Ophelias Judgement, Codex = AJ AJ AJ!

Eller så skaffar man sig helm of dominator(dota namnet) och har 4 stun creeps

Visa signatur

PowerPC-base Core @3.2GHz ,7 x SPE @3.2GHz ,RSX @550MHz,Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, * 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcazaar
Eller så skaffar man sig helm of dominator(dota namnet) och har 4 stun creeps

Som jag skrev så är jag dålig på att styra gubbar. Mig själv och 3 creeps räcker gott och väl för mig

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

open beta idag..

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Det hoppar inte från 31 dec till 1 april du vet?

Visa signatur

okej

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saaade
open beta idag..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Det hoppar inte från 31 dec till 1 april du vet?

Det är redan öppen beta. Dom kallar det Closed beta och låter alla få invites så spelet blir mer hypat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Det är redan öppen beta. Dom kallar det Closed beta och låter alla få invites så spelet blir mer hypat.

det är closed beta !

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk

ASSÅ FAN VAD JAG STÖR MIG PÅ FEEDERS.
Hade 1586 för en vecka sen...dom senaste game:sen har jag bara hamnat med feeders och andra laget varit bra...är nere på 1391. I dom flesta gamesen är jag den enda i laget som inte feedat...Fan vad drygt...