Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Lite off topic - men jag har ett Audigy SE 2 (har för mig att det hette något sånt, inte hemma för tillfället) liggandes i garderoben. Satt i en 3 år gammal, men väldigt dyr, dator som moderkortet tillslut brann på och jag köpte en ny dator. Hoppas kortet klarat sig.

Hursomhelst. Är det lönt att sätta in den och använda i min nya dator? Moderkortet är ett Asus p5q se 2.

JA

Visa signatur

DunderdatorN ZOMFG:

Intel core 2 duo E6600 2,4ghz @ 2,8Ghz | XFX Radeon 4850 "XXX" | Creative fatality | 1500gb HDD 7200rpm | 2gb corsair 800mhz | Intel bad axe 2 mobo | 12890p i 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krazioa
Debatten verkar vara kluven. Det blev till slut en beställning på Asus Xonar Essence ST samt lurarna Sennheiser HD 595 :cool:. Hoppas jag blir nöjd!

Det blir nog toppen:) Sitter på det kortet själv och har så gjort sen det lanserades, är mycket nöjd. Visst det kanske är lite mycket pengar för ett ljudkort men jag tycker ljud är viktigt. Så mycket som man lyssnar på musik och även film så finns det ingen anledning att snåla på ljudet:)

Måste säga att det lilla programmet som följer med, Xonar Audio Center inte är så tokigt, väldigt smidigt faktiskt. Hoppas du blir nöjd!

Såg att de var någon som undrade om de var någon skillnad på ljudkort och det inbyggda i moderkortet. Det som skiljer, och det är främst det man betalar för, är själva DAC:en. Alltså omvandlingen från digital signal till analogt. Om man sen ska höra stor skillnad på ljudkvalitet hänger såklart på annat än bara ljudkortet, så som källa och högtalare/lurar.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Simpedimp
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Jag tycker det inte är lönt att skaffa sig ett Creative X-fi kort.. usch...

jag har ett Creative fatality X-fi.

Bästa köpet i mitt liv, kör med ett par riktigt stora golv högtalare från philips och har inte testat något ljudkort eller integrerat som varit i närheten.

Då har du inte testat ett asus xonar essence st

Slår mitt fd xfi-music med hästlängder o även skor

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III