Smoke problem i cs 1.6

Permalänk
Medlem

Smoke problem i cs 1.6

Tjena, har börjat få fps dropp i smoken den senaste tiden :S testat väldigt mycket men får aldrig till det, så nu vänder jag mig till er! Någon som har nå tips på hur jag kan få mina 100 fps i smoke?

Har ett nvidia geforce 8400 gs (ett riktigt skit kort men man tycker att de ska klara 100 fps i smokes)

Lirar med 640x480 ingame

rate "25000"
ex_interp "0.01"
cl_cmdrate "101"
cl_updaterate "101"

-freq 120 (120 hz skärm)

Vet inte om det är till någon nytta men här är mina inställningar på graffet:

http://www.speedyshare.com/files/20270900/BILDENSS.jpg

http://www1.speedyshare.com/files/20270901/download/BILLLLDDD...

http://www1.speedyshare.com/files/20270902/download/dddd.jpg

Permalänk

max_fps 100 i consolen?

Permalänk
Medlem

aa kör max fps_101

Permalänk

dra upp "maximum prerendered" frames till 8. de gjorde jag på ett gammalt pisskort som nog var äldre än ditt och jag kräma ut i 1280x1024 med 80fps konstant ^^

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem

tack hoffa96 det blev bättre men får fortfarande lite dropps :S nån mer som vet något?

Permalänk
Medlem

Skaffa ett Fermi.

Permalänk
Medlem

Kanske rengör kortet från damm? Kan bli överhettat och börja sega vid vissa tillfällen. Hänt mig.

Permalänk
Medlem

nord_93 > utveckla tack

Huddit, får ta o testa det

Permalänk
Medlem

fermi är Nvidias nya värsting gpu som släpps nån gång i vår och det ryktas om att den ska bli värsta kortet på marknaden, han menar alltså köp ett nytt grafikkort för 6k och du kommer hålla 100 fps i smokes...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

ok, men är inte så sugen på en ny dator eftersom det enda spelet jag lirar är cs

någon annan som vet nåt som kanske skulle fixa så jag får mina 100 fps i smoke?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ogaren
ok, men är inte så sugen på en ny dator eftersom det enda spelet jag lirar är cs

någon annan som vet nåt som kanske skulle fixa så jag får mina 100 fps i smoke?

Sänk kvallen på smokes i inställningarna?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Avstängd

Gör en defrag och en kontroll check på din dator.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem. Och det beror inte på grafiken som ni ser ogaren posta direkt när du löst det så gör jag samma om jag lyckas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manii
Jag ser felet. Du tvingar spelet att ha på alldeles för hög kantutjämning, vilket drar ner REJÄLT när du är i smoke.

Tästa sänk/stäng av både ''Anisotropic filtering'', samt ''Antialiasing - Setting'' så kommer du se att du får mycket stabilare FPS.

Problem solved, alternativ ändra CS till 16bits.

Jag har precis samma och det beror som sagt inte på klen grafik..

Permalänk
Medlem

Manii, du har helt rätt i det du säger men eftersom jag kör 640x480 och en 22" skärm så blir de grymt pixligt och suddigt så jag får svårt att se gubbarna :S

Men ska försöka pilla lite mer

Edit: Om jag kör override any application setting så på Antialising mode så får jag mina fps dropp men det är även det som gör så det inte blir så suddigt och pixligt.

Permalänk

har du senaste drivrutinerna till grafikkortet ? en kompis körde cs på sin bärbara och den laggade sönder när man hade flash light på och smoke men sen updaterade han drivrutinerna för grafikkortet så slutade det

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som finner det komiskt att någon rekommenderar Nvidias senaste värsting kort (som inte ens haft release ännu) för att kunna spela ett spel som kom ut för 10 år sedan. vilket skämt!

Känns som spelet inte är gjort för att det skall flyta i 100 fps i röken och flashbangs., annars borde den barriären vara knäckt för länge sedan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ogaren
Manii, du har helt rätt i det du säger men eftersom jag kör 640x480 och en 22" skärm så blir de grymt pixligt och suddigt så jag får svårt att se gubbarna :S

Men ska försöka pilla lite mer

Edit: Om jag kör override any application setting så på Antialising mode så får jag mina fps dropp men det är även det som gör så det inte blir så suddigt och pixligt.

varför sitta i den upplösningen? Det blir inte bättre. Siktet du siktar med blir mindre. Men annars är det likadant. Aja tycker du får bestämma fula gubbar eller fps drop i smoke eller höja upplösningen.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

När jag spelade CS för många år sedan vill jag minnas att det var problem med röken, att se att "samma problem" kvarstår på dagens hårdvara är lustigt.
Hur mycket FPS drop rör det sig om egentligen? När jag spelade så kunde det fara neråt 25-30 FPS vill jag minnas.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Det droppar från 100 fps ner till ca 65 :S

svart_smurf, självklart har jag testat med högre upplösningar på cs men gubbarna blir fortfarande pixliga då :S

Har även den senaste drivrutinen:

http://www.nvidia.com/object/win7_winvista_32bit_195.62_whql....

Permalänk
Medlem

för mig laggar det så mkt som till 10 i fps. vet inte hur jag ska göra riktigt. frsökt sänka det mesta och jag ska inte behöva ha låg upplösning, fan gammalt spel. har laptop med geforce 8400m

Permalänk
Medlem

Steam har gjort CS mer krävande på nått konstigt sätt :S förut kunde du spela på vilken skitdator som helst men nuförtiden funkar det inte på endel mkt bättre datorer.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ogaren
Det droppar från 100 fps ner till ca 65 :S

Men då är det lungt. Du lär inte märka skillnaden på frameraten om den sjunker till 65. Har stött på folk med värsta datorer men får ändå fps drop vid smoke. Det går helt enkelt inte göra något åt. Det är motorn i spelet i sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2