vilka kablar till 5.1 system?

Permalänk
Medlem

vilka kablar till 5.1 system?

hej.

ska köpa ett högtalarsystem som ska kopplas med min tv eller ps3a. tänkte köpa detta system :

Canton Movie 150 QX
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=73687

det jag undrar över nu är, vilka kablar bör jag använda mig till subwoofern, fronthögtalarna, bakre högtalarna och centerhögtalaren?
Undrar eftersom jag aldrig haft sådant system förut

Permalänk

Lampsladd eller finare!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

tänkte mer i form av storlek på sladdarna

2.5mm, 4mm, 3mm ?

Permalänk
Medlem

Tycker du ska satsa på ett Canton Movie CD 102 istället! Det systemet är testvinnare och är exceptionellt bra i förhållande till priset!

Kanske borde ha skrivit att du behöver en förstärkare också, om du inte har det så kolla på onkyos burkar, klockrena enheter.

Ännu mer info, satsa på kablar som har en tvärsnittsarea på 2.5mm^2, mer är totalt onödigt och kostar bara massa onödiga pengar.

Om någon påstår något annat om kablarna så har de fel, för mer information så kolla på oxidfri koppars elektriska egenskaper

Mvh
Milkacid

Permalänk
Medlem

tack för tipset. hittar dock inte så mkt om 102:an tyvärr, varken om att de är testvinnare eller att många har köpt den med påföljande kommentarer

Permalänk
Medlem

Satsa på ett 102 system, du kommer garanterat inte bli missnöjd.

mvh milkacid

Permalänk
Medlem

Här har du mer info:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=239832

Som sagt, glöm inte förstärkaren nu också

Som kabel kan du köra lampsladd. Mer ljudkabel för pengarna får du leta efter.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

följer väll med sladd?

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkages
Här har du mer info:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=239832

Som sagt, glöm inte förstärkaren nu också

Som kabel kan du köra lampsladd. Mer ljudkabel för pengarna får du leta efter.

tack för länken. tyvärr bara 3 recensioner - känns aningen litet. man vågar ju inte chansa om det är så som recenserat.

vad är det den har som gör 102:an bättre än 150:an ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rcman
tack för länken. tyvärr bara 3 recensioner - känns aningen litet. man vågar ju inte chansa om det är så som recenserat.

vad är det den har som gör 102:an bättre än 150:an ?

Jag har tyvärr ingen koll på dessa canton system.
Fanns det inte en tråd också på minhembio.com, via länken du fick?

Nu vet jag inte vem som är lättast att driva men försök match högtalaren med förstärkaren. Även bra högtalare låter dåligt om du inte kan driva dom ordentligt.

Det är jobbigt när man inte hittar den infon man vill ha och jag har varit med om det förr med just cantons minipacket. Men du kommer säkert bli nöjd oavsett du köper.

Värt att notera är att oavsett hur många recensioner man läser så är det man själv som ska trivas med dom.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

funderar på att inte köpa förstärkare. blir för dyrt hela alltet i såna fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

funderar på att inte köpa förstärkare. blir för dyrt hela alltet i såna fall.

Aha men jag tror inte dessa är aktiva så då är ju inget canton packet aktuellt

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

hur menar du nu? är inte alls haj på detta med högtalare ... menar du att dessa system KRÄVER förstärkare?

Permalänk
Medlem
Citat:

hur menar du nu? är inte alls haj på detta med högtalare ... menar du att dessa system KRÄVER förstärkare?

Som sagt kan jag inte så mycket om just dessa men med 99% ja. Det är i princip bara datorhögtalare och studiomonitorer som är aktiva.

Basen är förmodligen aktiv men till dom andra måste du ha en förstärkare.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

åh herregud. vilken besvikelse detta plötsligt blev hehe.

lika bra att köpa ett billigt högtalarsystem o en bra förstärkare istället antar jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

åh herregud. vilken besvikelse detta plötsligt blev hehe.

lika bra att köpa ett billigt högtalarsystem o en bra förstärkare istället antar jag.

Nu har vi ju alla olika förutsättningar men kör på dessa canton och en hyfsad förstärkare om du kan...
Snålheten bedrar visheten som det heter.

Har hört bedrövliga system i mina dagar men å andra sidan har dom flesta varit nöjda ändå.
Om du har några krav alls på hur det ska låta så tycker jag att du sparar lite till annars kommer du kasta pengarna i sjön.
Är du nöjd med hur tvn låter men vill ha surround och lite flås i basen så kör på logitech.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

aj då, blir till att sätta sig in i förstärkarnas underbara värld nu hehe.

kollade lite på prisjakt och såg surroundförstärkare...dessa verkar dock ha funktionen att de även överför hd-bilder till tv.

vad för typ av förstärkare behöer man om man enbart är ute efter ljudet?