Programmering B, snälla HJÄLP!
Hej,
Jag har en programmerings uppgift som jag har svårt med. Jag skulle vilja ha hjälp, jag har haft problem med programmering enda sen jag läste programmering A (Java) kursen nu läser jag B kursen. Uppgiften handlar om att man ska göra en banksystem där man två konton, en chef, ränta, saldo m.m. Man ska göra olika klasser också. Kurs Boken heter Java andra steget av jans skansholm
Uppgiften
1. Skapa en publik klass som heter MinBank
2. Skapa en klass Person med instansvariablerna: * Förnamn, *Efternamn, *Ålder.
3. Skapa en klass Bankkonto som innehåller: *Kontoinnehavare(Referensvariabel till person-object), *Ränta(Klassvariabel).
4. Skapa en klass Bank som innehåller: *Bankens namn, *Två bankkonton, Saldo(Instansvariabel)
5.Skriv en metod mestCash() som tar två bankkonton som indata och som returnerar det konto med högst saldo.
6.Knyt samman klasserna Bank, Bankkonto och Person samt metoden mestCash() i main() -metoden så att programet simulerar en bank. När programmet körs skall följande skrivas ut på skärmen: Banken heter Storstadsbank. Vår överbetalda chef heter Stina palm. Vi har två kontohavare här på banken, nämligen:
- [Ditt namn] med 12623.78 SEK kontot och
- Henrik bergman med 496,34 SEK på kontot.
Mest pengar på kontot har [namnet på kontoinnehavare med högst saldo]
Om du funderar på att öppna ett konto hos oss, så borde en ränta på 9,5% avgöra saken!
Det är hela uppgiften, jag kommer lugnt faila och få hem ett IG på kursen, jag tränar på det här typ 2-3h per dag men det är inget jag kan lära mig snabbt. Om det är någon där ute som kan hjälpa mig med uppgiften blir jag så hemskt glad asså jag vet inte hur jag ska tacka den personens insats.
Ses!