Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Var nog lite otydlig. Kommer att plocka över min noctua-kylare till den "lilla" datorn, köper ingen h50 till den. Och med den kylaren blir bigadv hastigheter för varmt 24/7 så jag kommer inte kunna köra bigadv på den ändå. Och eftrsom HT är rätt onödigt för spel så blir det i5.

I7an är stabil, inga problem, hoppas på humana temps bara. Tänker försöka med 4,0 med radiatorn vid intaget och push/pull. Men vi får se. Det är ganska stor skillnad i värme från 3,8 och uppåt.

Riktigt vatten ja... Undrar om det inte blir det till sommaren. Känns som att man får ligga lite lågt en stund nu först. 12 gb minne, en h50 och en nästan komplett dator utöver det denna månaden. Har lite svårt att motivera fler inköp nu på ett tag... :S Ska dock bli grymt med ett system som ger fin PPD utan att dra 4-500w och utan att låta som en dammsugare.

Hur lång tid tar det för dig att köra en a2-wu (dom små då alltså)?

Nu hänger jag med, verkade lite ologiskt innan.:P

Ja, den kan nog vara en bra idé att inte enbart köpa datorgrejer, även om det är kul.

En a2 WU verkade de runt 6h tror jag, kollade inte exakt innan jag stängde ned för klockning. Det var på original 2,8 GHz.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Något mer som är värt att nämnas är att vi faktiskt inte vet hur länge bonusutdelningen kommer gälla. Officiellt så kan de dra in utdelningen när som helst. Det kan vara värt att tänka på, speciellt om man köper och bygger ett helt nytt system enbart för bigadv.

Så sant. Jag har dock lite svårt att se hur dom ska få folk att folda dessa annars om de bara ger den vanliga PPD:n

Edit: Även om jag naturligtvis tänkt tanken blev jag kluven nu. Undrar om jag borde skicka tillbaka allt till den nya burken. Så kan man lägga pengarna på vatten om man så vill istället. Det är ju skönt att slippa tänka på hur man ska planera sina WU's och kunna använda burken när man vill (jag spelar en del på veckorna när jag har tid och nästan garanterat på helgen). Men om det är värt pengarna.. Svårt det blev. :S

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Så sant. Jag har dock lite svårt att se hur dom ska få folk att folda dessa annars om de bara ger den vanliga PPD:n

Edit: Även om jag naturligtvis tänkt tanken blev jag kluven nu. Undrar om jag borde skicka tillbaka allt till den nya burken. Så kan man lägga pengarna på vatten om man så vill istället. Det är ju skönt att slippa tänka på hur man ska planera sina WU's och kunna använda burken när man vill (jag spelar en del på veckorna när jag har tid och nästan garanterat på helgen). Men om det är värt pengarna.. Svårt det blev. :S

För mig iallafall ger de något mer PPD än vanlig SMP ändå (11 000 mot 7000) men fortfarande inte i närheten av vad jag får med bonus (25 000).

Det kan ju vara värt att provköra någon bigadv-WU och se hur det går och sedan bestämma dig för om det är värt att skaffa en till dator för det. 2 dygn och åtta timmar var väldigt långt i mitt tycke, även om PPD var riktigt bra så blev saknaden av datorn rätt stor.

Jag hoppas att man låter bonusen vara kvar, och även gör något liknande för GPU's. Men de lovar ju mer eller mindre inget. =/

Permalänk
Medlem

Tar dom bort bonusen så hoppar jag över SMP@11 000, då får jag mer på GPU, visserligen på dubbla effekten då också.

Vad jag förstod på Eoz så surfar han och kör annat under tiden och har datorn avstängd då och då och klarar ändå deadline. Visst, det blir ju mindre bonus då såklart, men ändå. Nu väntar jag bara på kylaren och på minnena, ingen idé att göra klockningen innan alla komponenter är på plats. Jag hoppas mycket på att sidoluftintaget på mitt Antec 1200 kan göra en del för tempsen. Blir förmodligen fläktarna från min NH-U12P som får sitta push/pull med fläktkontroll på båda. Men nog snackat från min sida nu, återkommer med klockresultat och temps (och slutligen, såklart, PPD-resultat).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad jag förstod på Eoz så surfar han och kör annat under tiden och har datorn avstängd då och då och klarar ändå deadline. Visst, det blir ju mindre bonus då såklart, men ändå. Nu väntar jag bara på kylaren och på minnena, ingen idé att göra klockningen innan alla komponenter är på plats. Jag hoppas mycket på att sidoluftintaget på mitt Antec 1200 kan göra en del för tempsen. Blir förmodligen fläktarna från min NH-U12P som får sitta push/pull med fläktkontroll på båda. Men nog snackat från min sida nu, återkommer med klockresultat och temps (och slutligen, såklart, PPD-resultat).

Datorn är alltid på.

Surfar och lyssnar på musik när jag behöver och redigerar någon bild i photoshop ibland också. Fungerar inte det samtidigt så är inte BIGADV något för mig, lite halvsegt bryr jag mig inte om. Men processorn ligger på 91% med A2WU's så det är inga problem. Om BIGADV skalar bättre vet jag inte.

Den går fortfarande inte stabil, arbetar på det. Men kunde köra GPU-folding hela natten krashfritt i alla fall.

Edit: Sänkte minnena precis till 1200 MHz, nu är jag inne på rekordtid i belastad stabilitet, 5 min.

Kanske bara höja latenserna som var felet. Hoppas börja kunna köra alla mina A2WU i kväll i alla fall.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Edit: Sänkte minnena precis till 1200 MHz, nu är jag inne på rekordtid i belastad stabilitet, 5 min.

Kanske bara höja latenserna som var felet. Hoppas börja kunna köra alla mina A2WU i kväll i alla fall.

Det finns ju en mängd saker som kan vara "fel" men generellt med mycket minne måste man sänka hastigheten och/eller öka latenserna och/eller öka spänningen till dom (vilket du inte ska göra i detta fall). PS, jag har skrivit lite i din andra tråd också.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag är frustrerad.
Jag vet inte hur många timmar jag suttit och felsökt mitt system. Jag började lite tidigare med att förbereda mitt system för att skickas på RMA. Nu tror jag att felet antingen försvunnit tillfälligt eller helt då jag inte kan trigga felet längre. Det enda jag gjorde var att nollställa OC-profilerna och efter det verkar problemet vara borta. Jag vet inte hur många timmar jag suttit och felsökt detta moderkort sen jag skaffade det och nu det sista jag gjorde så är felet eventuellt löst?

Nåja, ska testa lite till.. är felet nu borta så kan jag starta foldningen igen imorgon.

Citat:

Datorn är alltid på.

Surfar och lyssnar på musik när jag behöver och redigerar någon bild i photoshop ibland också. Fungerar inte det samtidigt så är inte BIGADV något för mig, lite halvsegt bryr jag mig inte om. Men processorn ligger på 91% med A2WU's så det är inga problem. Om BIGADV skalar bättre vet jag inte.

Den går fortfarande inte stabil, arbetar på det. Men kunde köra GPU-folding hela natten krashfritt i alla fall.

Du bör kunna göra det mesta utom spel och andra högintensiva grejer medans, du har ju betydligt mer minne än vad jag har. För mig blir det swap till disk så fort jag behöver göra något då Win7 för mig stjäl 1GB och min VM tar resterande 5GB. Belastningen bör bli ungefär lika som 1920p WU's i övrigt.

Jag såg din tråd med, jag ska se om jag kan hjälpa till något med. Jag har dessvärre bara erfarenhet av LGA775 och LGA1366. LGA1156 har jag klockat lite men den lilla OC jag gjort räknas inte.

Permalänk
Medlem

@Anders.149: Har du någon uppfattning om vilken skillnad det blir i temperatur om man jämför Prime95 åtta trådar och A2-Core folding? Jag är inte helt nöjd med temperaturerna just nu när jag provklockar men kan nog tänka mig att vara det om det blir 5-10 grader kallare vid folding.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

@Anders.149: Har du någon uppfattning om vilken skillnad det blir i temperatur om man jämför Prime95 åtta trådar och A2-Core folding? Jag är inte helt nöjd med temperaturerna just nu när jag provklockar men kan nog tänka mig att vara det om det blir 5-10 grader kallare vid folding.

Det bör bli relativt lika. Högsta temperaturen får jag med LinX och då brukar foldningen vara någon grad svalare. Prime95 kör jag knappt längre men det brukar skilja någon grad även där emellan.

Vilka temperaturer får du nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det bör bli relativt lika. Högsta temperaturen får jag med LinX och då brukar foldningen vara någon grad svalare. Prime95 kör jag knappt längre men det brukar skilja någon grad även där emellan.

Vilka temperaturer får du nu?

Den klättrar upp mot 80 och då tror jag ändå att jag måste höja Vcore lite till (har inte hunnit hem ännu men enligt rapport hemifrån hade datorn startat om sig under dagen = fail på stabiliteten. Dock har den hållt sig under 85 för annars hade den stängt av sig, inte startat om sig). Men jag har som du sett i en annan tråd haft lite problem med vettig montering och fläktar. Jag ska mecka lite med detta ikväll, höja vcore 2-3 snäpp och sedan tugga Prime95 inatt igen. Som sagt, fick 82 med noctuan på samma frekvens och med högre Vcore..

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

80+ känns på tok för högt för att köra drygt 2 dygn i streck i mitt tycke iallafall. Såvida man inte skiter i7'or då.

Tråkigt att det ska hålla på och krångla bara. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

80+ känns på tok för högt för att köra drygt 2 dygn i streck i mitt tycke iallafall. Såvida man inte skiter i7'or då.

Tråkigt att det ska hålla på och krångla bara. =/

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=982...

Temps verkar alltså ok, ska köra ett stabilitetstest över natten nu och se till den biten. Funkar det så orkar jag nog inte krångla mer utan nöjer mig med 3,8@1,23v. Och i så fall installerar jag klienten imorgon.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=982...

Temps verkar alltså ok, ska köra ett stabilitetstest över natten nu och se till den biten. Funkar det så orkar jag nog inte krångla mer utan nöjer mig med 3,8@1,23v. Och i så fall installerar jag klienten imorgon.

Det såg riktigt bra ut, du har högre spänning och får bättre temperaturer än vad jag fick med min CPU. xD

Hoppas du får igång klienten och allt fungerar!

Permalänk
Medlem

Så, nu rullar mina A2 or på, 100% CPU-användning, men datorn fungerar perfekt till surf och musik ändå. I Intel burntest som verkar kallas Linpack, så laggade till och med miniräknaren. Skönt med fungerande prioritering.

19,5% /h i A2-foldingen. 3 WU:n är snart på 50%. Nu när det rullar på så 24/7 är det snart dax för de stora grejerna.

75c är lite väl mycket bara. Ska testa höja pumpen, men det brukar inte vara någon skillnad från lägsta då den är lite överdimensionerad för dator. Kanske är det dags för algrengöring i blocket med.

Edit: Ähh, stod en studiobakrund lutan mot kylaren, gick ned till 70-73 grader istället snabbt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Så, nu rullar mina A2 or på, 100% CPU-användning, men datorn fungerar perfekt till surf och musik ändå. I Intel burntest som verkar kallas Linpack, så laggade till och med miniräknaren. Skönt med fungerande prioritering.

19,5% /h i A2-foldingen. 3 WU:n är snart på 50%. Nu när det rullar på så 24/7 är det snart dax för de stora grejerna.

75c är lite väl mycket bara. Ska testa höja pumpen, men det brukar inte vara någon skillnad från lägsta då den är lite överdimensionerad för dator. Kanske är det dags för algrengöring i blocket med.

Edit: Ähh, stod en studiobakrund lutan mot kylaren, gick ned till 70-73 grader istället snabbt.

Det kanske får duga. Vad fick du den stabil på till slut?

Citat:

Det såg riktigt bra ut, du har högre spänning och får bättre temperaturer än vad jag fick med min CPU. xD

Hoppas du får igång klienten och allt fungerar!

Krävdes lite moddning kan jag säga.. Nu har jag kört över natten, 8 timmar Prime95 blended, alla trådar stabila vid 3,8 och 1,24. Så nu ska jag bara pallra mig till jobbet, sen åker klienten in ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det kanske får duga. Vad fick du den stabil på till slut?

Ja, vid 3,8 var det lätt att få den gå stabilt. Går säkert höja till 3,9 kanske. Men det är redan varmt så jag nöjer mig här.

Ingen krash på 14 timmar. 5:e A2:an på 70% nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, vid 3,8 var det lätt att få den gå stabilt. Går säkert höja till 3,9 kanske. Men det är redan varmt så jag nöjer mig här.

Ingen krash på 14 timmar. 5:e A2:an på 70% nu.

Grattis! Ja, det är lätt att stirra sig blind när man väl börjar klocka. 3,8 --> 4,0 är trots allt bara ca 5 procent mer så det får inte kosta hur mycket som helst. Hoppas ha min första A2a i rullning innan jag går och lägger mig ikväll. Kan du inte posta sen vilken tid en fram tar för dig på dels 1920 och dels bigadv projekten. Det skulle vara intressant att se hur 860 och 920 står sig mot varandra klock för klock i folding.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Grattis! Ja, det är lätt att stirra sig blind när man väl börjar klocka. 3,8 --> 4,0 är trots allt bara ca 5 procent mer så det får inte kosta hur mycket som helst. Hoppas ha min första A2a i rullning innan jag går och lägger mig ikväll. Kan du inte posta sen vilken tid en fram tar för dig på dels 1920 och dels bigadv projekten. Det skulle vara intressant att se hur 860 och 920 står sig mot varandra klock för klock i folding.

Tack!

Jag får nog nöja mig med nuvarande 3,8, orkar inte köpa nytt vattenblock just för lite mer klock.

Hoppas det går fint att få igång det, men det borde inte vara några problem att få det fungera, jag är en som brukar misslyckas totalt när jag följer mjukvaruguider.

Kan posta allt som önskas, men vad är 1920 för något?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan posta allt som önskas, men vad är 1920 för något?

Vet inte vad jag ska kalla det. Jag menade den typen av wu du gör just nu, alltså en a2-core wu som inte är en "big". Hade varit kul att se om det är någon skillnad mellan prollarna eller trippel/dualchannel minnen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet inte vad jag ska kalla det. Jag menade den typen av wu du gör just nu, alltså en a2-core wu som inte är en "big". Hade varit kul att se om det är någon skillnad mellan prollarna eller trippel/dualchannel minnen.

Jasså, ja visst.

5h och 20 min på 3,8 GHz, 1600 MHz 8 GB (4x2 GB) minne på 8-8-8-24.

NODE (s) Real (s) (%)
Time: 19203.910 19203.910 100.0
5h20:03
(Mnbf/s) (GFlops) (ns/day) (hour/ns)
Performance: 676.940 28.423 2.250 10.669

Hmm, den verkade uppdatera klienten idag:

[...]
[13:45:16] - Preparing to get new work unit...
[13:45:16] Cleaning up work directory
[13:45:16] + Attempting to get work packet
[13:45:16] Passkey found
[13:45:16] - Connecting to assignment server
[13:45:17] - Successful: assigned to (171.64.65.64).
[13:45:17] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home
[13:45:17] Loaded queue successfully.
[13:45:44] + Closed connections
[13:45:44]
[13:45:44] + Processing work unit
[13:45:44] Work type a1 not eligible for variable processors
[13:45:44] Core required: FahCore_a1.exe
[13:45:44] Core not found.
[13:45:44] - Core is not present or corrupted.
[13:45:44] - Attempting to download new core...
[13:45:44] + Downloading new core: FahCore_a1.exe
[13:45:46] + 10240 bytes downloaded
[13:45:47] + 20480 bytes downloaded
[13:45:47] + 30720 bytes downloaded
[...]
[13:45:53] + 1474560 bytes downloaded
[13:45:53] + 1484800 bytes downloaded
[13:45:53] + 1490945 bytes downloaded
[13:45:53] Verifying core Core_a1.fah...
[13:45:53] Signature is VALID
[13:45:53]
[13:45:53] Trying to unzip core FahCore_a1.exe
[13:45:54] Decompressed FahCore_a1.exe (3625104 bytes) successfully
[13:45:54] + Core successfully engaged
[13:45:59]
[13:45:59] + Processing work unit
[13:45:59] Work type a1 not eligible for variable processors
[13:45:59] Core required: FahCore_a1.exe
[13:45:59] Core found.
[13:45:59] Working on queue slot 06 [January 27 13:45:59 UTC]
[13:45:59] + Working ...
[13:45:59] *------------------------------*
[13:45:59] Folding@Home Gromacs SMP Core
[13:45:59] Version 1.74 (November 27, 2006)
[13:45:59] Preparing to commence simulation
[13:45:59] - Ensuring status. Please wait.
[13:45:59] Created dyn
[13:45:59] - Files status OK
[13:45:59] - Expanded 4831968 -> 24810145 (decompressed 513.4 percent)
[13:46:00] - Starting from initial work packet
[13:46:00]
[13:46:00] Project: 2665 (Run 2, Clone 34, Gen 176)
[13:46:00]
[13:46:00] Assembly optimizations on if available.
[13:46:00] Entering M.D.
[13:46:17] percent)
[13:46:18] - Starting from initial work packet
[13:46:18]
[13:46:18] Project: 2665 (Run 2, Clone 34, Gen 176)
[13:46:18]
[13:46:18] Entering M.D.
NNODES=4, MYRANK=2, HOSTNAME=hampus-desktop
NNODES=4, MYRANK=0, HOSTNAME=hampus-desktop
NNODES=4, MYRANK=1, HOSTNAME=hampus-desktop
NNODES=4, MYRANK=3, HOSTNAME=hampus-desktop
NODEID=3 argc=15
NODEID=2 argc=15
NODEID=1 argc=15
NODEID=0 argc=15
Written by David van der Spoel, Erik Lindahl, Berk Hess, and others.
Copyright (c) 1991-2000, University of Groningen, The Netherlands.
Copyright (c) 2001-2004, The GROMACS development team,
check out http://www.gromacs.org for more information.

This inclusion of Gromacs code in the Folding@Home Core is under
a special license (see http://folding.stanford.edu/gromacs.html)
specially granted to Stanford by the copyright holders. If you
are interested in using Gromacs, visit www.gromacs.org where
you can download a free version of Gromacs under
the terms of the GNU General Public License (GPL) as published
by the Free Software Foundation; either version 2 of the License,
or (at your option) any later version.

[13:46:25] Protein: HGG with glycosylations
[13:46:25] Writing local files
starting mdrun 'HGG with glycosylations'
250000 steps, 500.0 ps.

[13:46:26] Extra SSE boost OK.
[13:55:33] es
[13:55:33] Completed 2500 out of 250000 steps (1 percent)
[14:04:37] Writing local files
[14:04:37] Completed 5000 out of 250000 steps (2 percent)
[14:13:50] Writing local files
[14:13:50] Completed 7500 out of 250000 steps (3 percent)
[...]

Den har arbetat jättedåligt sedan dess.

Edit: Startade om och det stod 6.29 så jag vet inte vad det var riktigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser ju ut att ha något att göra med detta:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Där pratas det om uppgradering till 6.29 och att det skulle göra vanlig smp till core a3. Men det verkar som att den även gör core a2 till core a1. Hoppas någon som kan sånt här bättre än jag kan reda ut detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ser ju ut att ha något att göra med detta:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Där pratas det om uppgradering till 6.29 och att det skulle göra vanlig smp till core a3. Men det verkar som att den även gör core a2 till core a1. Hoppas någon som kan sånt här bättre än jag kan reda ut detta.

Jaha, hmm hoppas det med snart. Ligga på knappt 30% processoranvändning känns meningslöst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I natt blev den tröga WU:n klar.

Sedan gick det fort igen med full processoranvändning.

4h och 55 minuter för en WU.

TheJerk: Fick du igång din klient?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

I natt blev den tröga WU:n klar.

Sedan gick det fort igen med full processoranvändning.

4h och 55 minuter för en WU.

TheJerk: Fick du igång din klient?

Skönt att det löste sig. Kan du kolla loggfilen? Rullar det a2-core nu?

Nä, jag håller på och utvärderar a3-core, ska kika lite närmare på vad det ger och hur det funkar innan jag meckar med detta.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Lite skumt, kör vmware och hade liknande problem för typ ett dygn sedan. Fick en a1 core som gick något så fruktansvärt segt, körde en reset så fick jag en ny (efter ett tag när den hitta servern) som funka som den skulle.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skönt att det löste sig. Kan du kolla loggfilen? Rullar det a2-core nu?

Nä, jag håller på och utvärderar a3-core, ska kika lite närmare på vad det ger och hur det funkar innan jag meckar med detta.

Det är A2 nu igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Lite skumt, kör vmware och hade liknande problem för typ ett dygn sedan. Fick en a1 core som gick något så fruktansvärt segt, körde en reset så fick jag en ny (efter ett tag när den hitta servern) som funka som den skulle.

Såg du om processoranvändningen var låg också? Det var min i alla fall när jag fick den strax före 14:00 igår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såhär ser min vm ut vid steg 6.3.1.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det är A2 nu igen.

Såg du om processoranvändningen var låg också? Det var min i alla fall när jag fick den strax före 14:00 igår.

Precis, låg på kanske 30% eller liknande

Permalänk
Medlem
Citat:

Såhär ser min vm ut vid steg 6.3.1.

http://img18.imageshack.us/img18/7212/ubuntiinstallation.jpg

Hmm, valt rätt Ubuntuversion?
Dubbelkollat alla steg så de är rätt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Precis, låg på kanske 30% eller liknande

Nu har jag fått liknande igen. A1...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

En snabb fråga? Ni valde big under konfiguration av foldklienten?

Och som frågats innan, är det 8.04LTS som körs på WM som får kernel panics?