Skapa Recovery CD till Vista.

Permalänk
Medlem

Skapa Recovery CD till Vista.

Hejsan.

Visste inte riktigt vart jag skulle starta tråden, ursäktar om jag har valt fel.
Har en HP dator som från början hade Vista 64 bitars operativsystem. Jag gjorde aldrig en recovery cd.
Har installerat Windows 7 nu på datan, dock krånglar den som in åt helsike, jag har en '' extra '' hd som heter RECOVERY där jag antar att filerna till Vista ligger.
Kan man skapa en recovery skiva fast jag har Windows 7 installerat?

Tacksam för svar.

Visa signatur

Vad står Manchester Citys sponsor EIDOS för? Eleven Idiots Dreaming Of Sucess :D

Permalänk

Tror de ska finnas en sån fil inne på HP sida för just din dator
Du kan testa och kolla de.....

Permalänk
Medlem

tror inte att du kan skapa en recovery i det läget, däremot kan du installera vista igen via recovery partitionen och sedan när vista är installerat gör du recovery diskarna.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Torach:
Han får hoppas att han inte sabbat recovery partitionen också då.

Permalänk
Medlem

Redbullen:
Har letat efter just det programmet men inte hittat. Tips på vad det heter eller finns att ladda hem?

Torach:
Det finns filer på Recovery disken, för jag har 1,99 GB ledigt av 12. Men när jag går in på den så finns det inga filer. Antar att dom kanske är osynliga.
Om jag vill installera Vista från recovery, hur går jag tillväga?

Visa signatur

Vad står Manchester Citys sponsor EIDOS för? Eleven Idiots Dreaming Of Sucess :D

Permalänk
Medlem

Om recovery-partitionen finns kvar så borde det gå att återställa till Windows Vista och sedan bränna återställningsskivor. Det brukar stå på POST-skärmen något i stil med "Press F11 for System Recovery" så du kan ju kolla efter det.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Stämmer, du kan när bios/OEM loggarn dyker upp trycka på vad det nu är för F knapp och starta återställningen.

Du kan även om du bytt OS men inte tagit bort återställningspartitionen, installera HP Backup and recovery manager och bränna återställningsskivorna.

Permalänk
Medlem

Detaljerna brukar stå i manualen och på tillverkarens hemsida vilka knappar som gäller.

Du var väll där redan och laddade ned nya drivrutiner etc när du höll på med Win 7 eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Detaljerna brukar stå i manualen och på tillverkarens hemsida vilka knappar som gäller.

Du var väll där redan och laddade ned nya drivrutiner etc när du höll på med Win 7 eller?

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=4063&lc=sv...

Vilken av alla dom där kan det vara?

Ska prova dom andra tipsen när jag kommer hem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läs om det här kanske kan det bränna ut en recovery. I alla fall kan det återställa vista från windows 7.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?soft...
Det finns ingen återställningsmeny som kan kommas åt på samma sätt som bios, dvs. med en knapptryckning vid hp-loggan?

Permalänk
Medlem

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01662121.pdf
Här är en manualen. sid 8 (sid 12 enligt PDF läsaren)