SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Trasig Iphone?

Köpte en iphone idag på blocket och det verkar som den tror att den är uppkopplad mot itunes även när kabeln är ur.

Så här ser det ut:

Trycker jag på "i:et" får jag upp IMEI och ICCID" vad nu dessa är.
Är det så illa att jag blivit blåst och den inte funkar till nått annat än blysänke?

Edit: Jag har försökt med reset+uppdatering, hjälpte inte.

Edit2: Kopplar jag den till itunes på min PC får jag ett felmeddelande
"iTunes kunde inte ansluta till denna iPhone eftersom ett okänt fel inträffade (0xE8000065)"

Permalänk

Vilket språk äre på den egentligen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara inte så att den inte känner igen simkortet då du kan ringa sos och förmodligen använda den som Ipod. Jag har haft liknade problem men det gick att fixa ganska enkelt, får dock inte förklara det här så du får googla runt lite.

Ang 0xe8000065 viket OS kör du och [SvK]Rogue har helt rätt står mycket om detta fel om man söker på det.

Good luck any my it sn0w on you

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Sök på felmeddelandet 0xE8000065 så hittar du en hel del. Något av dessa kan säkert hjälpa dig.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk

Symbolen på skärmen betyder inte att iPhonen är ansluten till itunes utan att du måste ansluta den till itunes för att kunna använda telefonen, samma sak gäller ipod touch när den är ny, den måste kopplas till itunes igång innan den går att använda.

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma problem igår/idag och jag blev tvungen att installera och återställa iphonen genom min bärbara dator.

Såg att vi bägge har P55A-UD3-moderkort och tydligen ska det va nå med det nya chipset som gör att itunes/iphonen fuckar ur.

Jag försökte både med DFU-läge och återställa den genom itunes osv men inget fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiskenlars
Vilket språk äre på den egentligen?

Den var på engelska först(den kommer från USA) sen stoppade jag i mitt SIM kort o då vart den på svenska, meddelandet som flashar längst ner är typ "Nödsamtal" på olika språk.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flue_81
Är det bara inte så att den inte känner igen simkortet då du kan ringa sos och förmodligen använda den som Ipod. Jag har haft liknade problem men det gick att fixa ganska enkelt, får dock inte förklara det här så du får googla runt lite.

Ang 0xe8000065 viket OS kör du och [SvK]Rogue har helt rätt står mycket om detta fel om man söker på det.

Good luck any my it sn0w on you

Kan ta emot samtal och sms så den verkar funka med SIM kortet.
Ska försöka koppla upp den mot farsans Macbook igen då.
Verkar bli tvungen o köra på den tills mitt chipset stöds.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue
Sök på felmeddelandet 0xE8000065 så hittar du en hel del. Något av dessa kan säkert hjälpa dig.

Sökte lite på det men ingenting jag testat hittils har hjälpt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Symbolen på skärmen betyder inte att iPhonen är ansluten till itunes utan att du måste ansluta den till itunes för att kunna använda telefonen, samma sak gäller ipod touch när den är ny, den måste kopplas till itunes igång innan den går att använda.

Okej ska pröva det när jag kommer hem. Får göra det mot farsans mac då det inte verkar funka så bra med P55 chipset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnum47
Jag hade exakt samma problem igår/idag och jag blev tvungen att installera och återställa iphonen genom min bärbara dator.

Såg att vi bägge har P55A-UD3-moderkort och tydligen ska det va nå med det nya chipset som gör att itunes/iphonen fuckar ur.

Jag försökte både med DFU-läge och återställa den genom itunes osv men inget fungera.

Okej ska pröva med en reset igen o sen köra via farsans mac.

Tack för alla snabba svar!

Edit: Efter reset på farsans mac o jailbreak så hoppade den igång o den fungerar utmärkt