En liten "varning" annons marknad

Permalänk
Avstängd

En liten "varning" annons marknad

Hej! kollade in denna annons nyss, och då kollade jag hans profil han har laggt ut några annonser nu rätt tätt med bra priser. För bra för att vara sant skulle jag säga. http://www.sweclockers.com/profil/?id=134403

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

Jo det värkar faktiskt lite mysko. Antingen är det någon som försöker blåsa folk, elelr så är det en desperat stackare som vill sälja kortet så fort som möjligt, han har det kanske lite knapert med budgeten...

Permalänk
Avstängd

kolla hans profil är ju inte bara en sak han har lagt ut dom senaste dagarna.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Han gör gärna affären mellan 4 ögon i västerås.

Vad skulle ni betala för ett grafikkort utan garanti?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tyckte också att annonserna såg aningen skumma ut. Det jag reagerade på var att han kallar sig för Mats E i en annons och på profilsidan heter han Andreas. Men allt kanske har en naturlig förklaring...

Permalänk
Avstängd

Riktigt fake, han vill att man ska sätta in pengar direkt på hans konto för han bara "måste" hämta ut sin bil från verkstaden imorgon och vägrar gå med på annat betalningssätt.

Han vägrar även ange sitt namn i mailkonversation p.g.a. citat:

"Namn skriver jag inte ut pga en enkel anledning:
Jag har ett annorlunda efternamn som jag är ensam om i Sverige, därav går det att spåra min adress på hitta.se
Vill prata med folk innan jag gör upp affär.
Det är likabra jag säljer den till någon här i Västmanland, bluffannonser är ofta annonserade ute i bushen i Norrland för att ingen ska kunna hämta den. Jag bor i Centrala Västerås som är en av Sveriges största städer."

Tittar man på hans profil står det Andreas Eriksson, väldigt ovanligt..

Stackarn är även dålig på geografi.

Smart snubbe..

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly

Stackarn är även dålig på geografi.

Smart snubbe..

Angående bushen i norrland eller att västerås råkar vara sveriges 6.de största stad?

Bor ca: 5mil från V-ås och är där nästan varje helg... det är stort, men inte gigantiskt.

Och med tanke på verkstäderna i västerås så lär han behöva cash rätt så snabbt och mycket, nära att jag åkte på niten och lämna in min BMW 735:a. Tok dyra och snart får man lämna in för samma fel.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

kan ju vara nån som har "hackat" hans konto...hans profil verkar ju riktig och aktiv...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
Han vägrar även ange sitt namn i mailkonversation p.g.a. citat:

"Namn skriver jag inte ut pga en enkel anledning:
Jag har ett annorlunda efternamn som jag är ensam om i Sverige, därav går det att spåra min adress på hitta.se"

Tittar man på hans profil står det Andreas Eriksson, väldigt ovanligt..

Det har inte slagit dig att han inte har skrivit in sitt riktiga namn i sin profil av samma anledning som du just citerat?:rolleyes:

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Avstängd

Då jag mailade han om han kunde ta ett kort på grafikkort med sitt namn på en lapp brevid skulle det ju inte vara några problem men han var ju hos en polare sa han och skulle skicka då han kom hem 19:00 men ikket att jag fick någon bild.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

I väntan på att en första idiot förskottsbetalar och öppnar en ny tråd om att han blivit lurad så säger jag:

Är det för bra för att vara sant är det oftast så också..

Att han skriver så skumma e-mails när man ska sälja en datorpryl luktar ju gammal makrill lång väg!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ripex
I väntan på att en första idiot förskottsbetalar och öppnar en ny tråd om att han blivit lurad så säger jag: (...)"

El Dagens, om inte burgare så uttalande. (Y)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ripex
I väntan på att en första idiot förskottsbetalar och öppnar en ny tråd om att han blivit lurad så säger jag:

Är det för bra för att vara sant är det oftast så också..

Hihihi, han säljer massor av 5850, titta vad man kunde hitta
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=9098...

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Köpte ett ASUS 5850 av denna kille i förra veckan utan något som helst problem. Grafikkortet kom Rekommenderat, bra inslaget och i mycket bra skick. Skrev att han var i behov av pengar för att han krashat med bilen så därför han sålde det. Affären gick hur bra som helst iaf och ett 5850 för 2000kr med frakt är ju kanon!

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-U6 Cowry, PSU: Cooler Master 620W, Moderkort: Asus M4A785TD-M EVO, AMD Phenom II X4 965BE 3,4GHz, Sapphire Radeon 5770 Vapor-X, Samsung 830 128GB, WD Green 2x1tb, Corsair Vengeance 4x4Gb, Corsair H50

Permalänk
Avstängd

O herregud..

Blev länkad hit av Oskar som köpte ett 5850 av mig..

Blir nästan ledsen av det jag läser, bluffare, stöldgods m.m..
Pinsamt av er.
Ekonomin kanske inte har varit den bästa och har varit i pengabehov den senaste månaden och lagt ut bra priser..

Orkar inte sitta och förklara mig själv men vad jag skriver för namn spelar för mig absolut ingen roll då jag ringer upp köparen och pratar så ni hör att man är reka, då ringer jag också från hemtelefonen.

Det är nog snarare ni som är pinsamma.

Sen var det någon som frågade om en bild bredvid kortet, grafikkortet var redan nedstoppat väldigt fint i en annan kartong och hade ingen smärre lust att plocka upp det och sen hörde Oskar av sig och det blev en snabb och smidig affär.

Tack för mig.

Mvh

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Hedersmedlem

@Galapagos
Tråden handlar väl inte ens om dig, eller har du två användare?
Det som först fick mig att tycka det såg skumt ut var att användaren Revolver33 hade tre annonser med 5850, och två med 5870. Sen kollade jag alla och såg att det var samma kort. Varför kunde du inte bara ändrat i annonserna som redan fanns ute? (Om det nu är samma person..)

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Avstängd

Hej!

Jo, Revolver33 är jag.

Jag vet inte varför men jag var inloggad på den gamla bärbara när jag skulle lägga in en annons så dom kom in som "Revolver33" fast det är Galapagos som jag använder här på Swec.
Om någon vet hur man stänger ett account så stänger jag gärna ner Revolver33 såklart.

Editera annonserna?
-Kan man göra det? För jag har tillomed mailat support här på Swec för att fråga hur man raderar och editerar annonser då jag inte finner någon knapp för det.

Jag ska be de jag har sålt grejer till att skriva i den här tråden när de fått sina varor. Jag har haft lite för mycket varor ute på en gång så det har blivit lite "mer" än vad jag klarat av men det har löst sig.

Mvh Galapagos

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en HTC Hero vit av Galapagos /Andreas Eriksson . Den kom i det skick han hade beskrivit i annonsen, alltså oöppnad vara. Den kom valförpackad med rekommenderad fraktsedel.
Jag har inget negativt att säga om honom!

//arowe17

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Jag har köpt en HTC Hero vit av Galapagos /Andreas Eriksson . Den kom i det skick han hade beskrivit i annonsen, alltså oöppnad vara. Den kom valförpackad med rekommenderad fraktsedel.
Jag har inget negativt att säga om honom!

//arowe17

Kan även jag intyga att säljare är ärlig och säljer det han uppger sig sälja! Köpte en oöppnad X4 965-processor som skickades i rek paket utan problem.

/Jim

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag fundera...
Jag köpte en HTC Hero vit av Galapagos för en vecka sedan. Den har kommit och fungerar bra. Jag ser även användare som XAicopath som har fått sina grejor av Galapagos. Så jag tvivlar inte på att galapagos inte skickar sina saker han säljer.
Men hur har du kommit över så mycket dyra prylar som är oöppnade som du nu säljer åt alla håll? 5870, HTC Hero vit, HTC Hero brun, Iphone 3GS 32 gb , 5850 nästan allt har varit oöppnat..
Du har ju dessutom lyckts lägga upp annonser ifrån båda dina konton (Galapagos och Revolver33) som du skrev anlednignen till tidigare i tråden. Du använder olika namn i olika annonser också, Andreas och Mats E

Jag har ju min HTC Hero vit med kvitto ifrån Tele2 där det tydligt står att det är Andreas **** som har köpt telefonen.

Skulle man kunna få en förklaring till detta andreas?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Bilen gick väl sönder och hamnade på verkstan efter drive in-cupen

Permalänk
Avstängd

arowe?

Hej, skönt att höra att telefonen funkar bra.
Vad är det du behöver ha svar på ?
Att ekonomin inte har varit det bästa och varit tvungen att sälja saker?
Kan garantera dig att det inte är på tal om något stöldgods.
Har ju bifogat kvitton och allt ?
Min användare Revolver33 är stängd, jag skulle lägga in en annons på Sweclockers och då tog jag bärbara och trodde att jag var inloggade på Galapagos men senast jag var inne där var jag inloggad med Revolver33. Nu är den stängd och allt är klart och tydligt hoppas jag?
HTC Hero:n (en av dom var en vinst och ska köpa X10 när den kommer).
5870 blev "såld" men där har jag ändrat mig och ska behålla kortet. Så den är inte såld alls.
Det som är sålt är HTC Hero x2, 5850, Cpu och ett minne nu idag.

Mvh Andreas

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Avstängd

Kaotica? Drive-In cup ?

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk

Intressant tråd!

Jag följer den med spänning....vad ska Galapagos säga härnäst?

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte vad folk vill igentligen? Jag säljer saker som jag köpt genom att jobba extra, säljer dessutom grejerna för betydligt mindre än vad jag köper dom för.
Har levererat bra inpackat och hyfsat snabbt.

Om ni är så jäkla skeptiska, köp inte då. Its your loss så att säga.

/Galapagos

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

No offence ! Var bara lite ironisk med tanke på alla andra påhopp du råkat ut för

Permalänk
Avstängd

Intressant att någon ska behöva försvara sig mot sådana här grejer.

Det är väl bra att man varnar varandra på ett forum, men att sätta någon i skiten för att denne råkar ha fler än en vara ute på annons samtidigt är ju löjligt.

Det är inte roligt att bli oskyldigt anklagad eller ens misstänkt för att ha fuffens för sig.

Bättre är det då att starta en tråd om hur man gör affärer på ett säkert sätt... eller kanske en om hur man använder sin hjärna till annat än dataspel.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Avstängd

Nej nu börjar Swec hamna på FB nivå.

Galapagos Stå på dig, finns en massa folk här som bara är avundsjuka och rent utsagt sinnes sjuka..

MVH

Permalänk
Avstängd

Ja, som jag sa tidigare. Det är "your loss" för er som tvivlar.
Ekonomi ser stabilare ut nu så det kommer inte komma upp några mer annonser på ett tag.
Kommer senare i sommar när jag ska sälja gamla systemet o uppgradera till 6 core.

/Galapagos

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator