ATCS 840 Blue Power av Wolverine

Permalänk
Medlem

satan vad snyggt!!
nästa bygge = rosa och svart ?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qhrizz
satan vad snyggt!!
nästa bygge = rosa och svart ?

röd och svart tycker jag skulle vara coolt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd

Grymt Men kylaren skulle du ha låtit bli och bytt dioderna i den till blåa :/ Men det är ju smaksak Annars ett mycket fint och trevligt bygge Rött nästa gång?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Inte alls min typ av chassi, men resultatet blev kanon i vilket fall!

Permalänk
Medlem

Mycket fint bygge!

Dock måste jag påpeka om gravyren på SSD hårddiskarna att de inte riktigt passar in i min mening.

Ganska raka kanter på övriga chassit och sedan avvikelsen på dem känns lite underligt, även om det är snygg.

Menmen, ett underbart bygge, fortsätt! Sen tycker jag även att du kanske kan skriva en FAQ för hur nybörjare skulle kunna börja modda också med tips och råd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Mina kommer direkt från intel så lite tidigare tror jag nog att mina landar Riggen ska ju kopplas till 3st 24" skärmar på DH så att besökarna kan få testa lite Eyefinity gaming i båset

Ahh som jag misstänkte då.. jaja.. vi blir nog lika nöjda båda 2.

En annan seriös fråga, om du blir sponsrad... varför inte ta steget till 2 5970 kort, som jag gjorde fast ur egen ficka? eller du kanske inte iofs får vraka o välja hur du vill..

Jag sitter o letar efter 3 st 24" jag med.. men inte hittat några som möter mina krav.. eller ptja.. det finns ju skärmar som klarar mina krav prestandamässigt, men lååååångt ifrån designmässigt.

Men iofs, kanske kan skicka dom till dej för lite modd.. ett nytt special projekt

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Riktigt läckert, perfekt läsning i soffan

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk
Vila i frid

Alldeles för mycket imo, men välgjort.

Visa signatur
Permalänk

Nej. hårdvaran ska synas. Så är det. Gillar dock arbetet ock linjerna men inte färgen.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Absolut inte stilrent eller snyggt, i min mening... men bra hantverk!

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Mat på bordet och min hobby har inget med varandra att göra. Mina byggen gör jag 100% för att jag tycker det är kul och det har inget med pengar att göra. Inget bygge kan tilltala alla och varenda ett av mina byggen har fått kommentarer som "fulaste bygget i historien" och "både du och ditt fula chassi suger" Detta rör mig inte i ryggen eftersom jag och sponsorerna tycker det är kanon och i slutändan är det allt som räknas. Till dags datum har jag fått över 200000:- i gratis hårdvara och alla mina sponsorer har varit otroligt nöjda med mitt arbete och sålänge det är fallet så kommer jag att fortsätta.

nej, det var nog lite fel av mig att jämföra mat på bordet och hobby.

sedan förstår jag att du inte bryr dig i meningslösa kommentarer, oavsett om dom är negativa eller positiva. Men personligen tycker jag iaf att meningslösa positiva kommentarer är bättre än meningslösa negativa.

jag skulle dock uppskatta om du istället för att göra som en gud och lägga upp gallerierna i en artikel, så istället lägga upp dom i galleriet, samtidigt som du bygger dom. På så vis blir det möjligt för oss som ogillar någon del att kommentera och ge dig feedback.

man kanske skulle ta och komma förbi dh sen, så kan man störa dig lite IRL

Permalänk
Medlem

va väldigt fint! skulle dock föredra diskreta vita LEDs för att framhäva insidan mer. men annars full pott!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Grymt bygge, coolt som tusan, grattis till ett najs jobb!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Som vanligt ett grymt bygge utav dig. Är inte så oldschool på sweclockers men har sett många av dina burkar du gjort och är grymt imponerad.

Är dock nyfiken, har ingen av företagen erbjudit dig jobb om att designa en burk som dom kan massproducera?

//Fuvvan

Visa signatur

God gave me style, God gave me grace, God put an smile upon my face.

Zalman GS1000 i7 920 @ 2,66Ghz PowerColor Radeon HD 4870X2 Corsair 750W, Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 3GB, Intel DX58SO, X58, Socket-1366 Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB

Permalänk
Medlem

Mycket tid och arbete +en enorm känsla av detalj. Tyvärr så tycker jag att resultatet blev sådär. Insidan är snygg men chassi plåtarna skulle blivit mer sparsamt behandlade. Helheten blir ett rörigt virrvarr av blått.

Kanske ser bättre ut i verkligheten men av bilderna att dömma så kan du mycket bättre!
//Propan

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Fult med dvd läsaren synlig.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk

Väldigt imponerande bygge!

Tycker dock att det är lite väl mycket lampor inne i chassit, blir för mycket blått ljus så att man inte ser alla komponenter vilket jag tycker är synd då du gjort det riktigt bra i övrigt.

Ser fram emot framtida projekt!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem

Designen är väl inte just min kopp thé men du är sjukt duktig och det är grymt kul att du får spons för det! Någon form av HTPC nästa gång kanske?

Permalänk
Medlem

Chassiet, fult som fan i mitt tycke, ingen kritik mot dig i övrigt men detta gillade jag verkligen inte, utskärningarna osv i plåtarna ser inte bra ut alls. Mycket tråkig blå färg, ser på bilderna mycket illa ut med dålig blå och kass blå belysning.

Gillar täckplåtarna på Grafikkorten, kylaren o X-25:orna, hade passat bra som fan med en bred plåt över minnena tkr jag, du täcker redan upp allt annat, o minnena, okej att dom e blåa redan, men plåten över med Kingston på hade varit snyggare.

och det hade varit sjukligt mycket snyggare me vattenkylning!

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Grym placering av SSD diskarna, välgjort som alltid Wolverine!

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut förutom intel loggan, den ser verkligen riktigt dåligt gjord ut .
Även om det var tanken att det skulle vara kantigt så ser det bara slarvigt ut vilket är synd med tanke på hur resten ser ut.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Riktigt grymt bygge,
men det är ju Wolverine som gjort det så

Säger som Stealthbomb riktig grym placering av SSD diskarna.

Bara sitta och vänta på nästa bygge då!

Bra jobbat Wolverine!

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk
Medlem

Kul med modding! snyggt.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Som vanligt nästan lika snyggt som Wolverines utseende, men inte riktigt..

Permalänk
Medlem

Tyvärr så tycker jag inte att detta chassi blev speciellt snyggt men visst var det ett häftigt arbete fortfarande!

Permalänk

Mja det är säkert ett bra bygge och så men om en random nisse här på swec hade slängt upp detta så hade nog inte tonerna varit lika ljuva...

Tycker personligen att det ser ut som skit rent ut sagt... verkar tryta på inpirationsplan för herr wolverine... eller så är det så att en gammal hårdrockare inte har så många fler ess i ärmen vad gäller design jag vet inte

Jag ser mer och mer Wolverine som en Martin timell.. byggkunskap finnes men behöver proffshjälp på designstadiet.

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk
Medlem

Trevlig läsning. Väldigt intressant och inspirerande: mer sånt!

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk

Säger bara grymt välbyggt som alltid! vissa klagar på kladdig gravyr osv men skulle vilja se de göra det själva.

Har dock några frågor,

Vart köper du material?
Har letat ett tag efter en bra återförsäljare med aluminium plåtar i olika färger, plexi och även aluminium stänger till ett bra pris så har du lust att tipsa så skriv gärna i tråden.

Vad använder du för att skära i dina plåtar?
Dremmel eller någon typ av cnc?

Grymt bygge som sagt, kanske lite färgstarkt för mig men smaken är som baken, kommer detta chassiet till dh? eller vad ska ställas ut där i år?

MvH Marcus

Permalänk
Medlem

Är det inte dags för herr Wolverine att visas upp här?

Hans byggen är ju t.o.m. bättre än flertalet som kan skymtas där

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather