Permalänk

förslag på vatten kylnings system

Hej.
Funderar på att bygga upp en dator med I7 processor och 2 st xfx ati 5770 kort. chassi är corsair obsidian 800d.
moderkortet som jag skall köpa är ett rampage II kort. det mesta skall kylas med vatten system för att få den så tyst som möjligt. det jag undrar över är vilka saker rekomenderar ni att jag köper när det gäller vatten kylningen då jag har aldrig hållt på med det förrut. tack på förhand för alla tips.

Permalänk
Medlem

Även jag skulle uppskatta tips på ett liknande system! Funderar även lite grann på om man ska koppla kylningen till både PS och hårdiskar. Om man kan lykas med ett system helt utan fläktar.

Permalänk
Casemod-mästare

vi har likadan setup (förutom gpu) så du kan kolla min bygglogg och komponent val står i beskrivningen

http://www.sweclockers.com/album/?id=4892

Permalänk
Casemod-mästare

läs denna oxå: Guide To WaterCooling and Leak Testing (men spola inte ur komponenterna med ättika, varmt destilerat vatten räcker )

jag skulle gärna lagt ihop ett system till dig men hinner inte nu

Permalänk
Medlem

Kan komma med ett förslag.

DDC 3.1 eller 3.2 + xspc res top beroende på hur hög ljudnivå du pallar.
Thermochill 120.3 / XSPC RX360 beroende på hur snabba fläktar du ska ha
Gentle Typhoon fläktar till radiatorn
Heatkiller / Apogee XT till cpun
2st EK5770 fullcoverblock till grafikkorten (om det finns?), eller MCW60 + kylflänsar
RIIE fullcover block från EK (eller annan tillerkare, har ingen större koll på alternativen.
Vanliga nipplar eller kompressionsnipplar beroende på personliga preferenser
3/8ID - 1/2ID slang

+ destillerat vatten och en silver coil (eller annat .999 silver).

Detta är för en singel loop, vill du köra 2st så får du justera detta schema så det passar.
T.ex cpu + moderkort på en loop och grafikkorten på den andra.
Får du plats med flera eller större radiatorer ska du absolut köra på det IMO.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

tack så mycket grabbar för tipset