SweClockers drop!

Använda mobil som wifi nätverkskort.

Permalänk
Medlem

Använda mobil som wifi nätverkskort.

Hej!

Har en Xperia X2 med Wifi och en dator utan wifi. Kan jag använda telefonen som ett nätverkskort och ansluta datorn till en wifi anslutning? Finns ett program i telefonen som heter Internetdelning som gör att jag kan koppla telefonen via USB och surfa med datorn via Telia. Men jag kan inte välja wifi i den listan, bara Telia Online och Telia MMS.

Någon som vet hur jag kan lösa detta?

MVH

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Re: Använda mobil som wifi nätverkskort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeecor
Hej!

Har en Xperia X2 med Wifi och en dator utan wifi. Kan jag använda telefonen som ett nätverkskort och ansluta datorn till en wifi anslutning? Finns ett program i telefonen som heter Internetdelning som gör att jag kan koppla telefonen via USB och surfa med datorn via Telia. Men jag kan inte välja wifi i den listan, bara Telia Online och Telia MMS.

Någon som vet hur jag kan lösa detta?

MVH

Hmm vad händer om du ansluter mobilen till WIFI och sen går in i sony ericsson PC Suite o tittar på "Internetanslutning" där..

Det har jag använt när jag surfat via telefonen aldrig provat med wifi men värt att kolla.

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!