Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriPraX
Va är de man ska göra skriver jag in 1650*1050 får jag 53 i fov.
Sen då haha vad är meningen med de där =)?

Du kan ändra fov i settings.ini i dokument/bad company 2-mappen om du känner för det. Du kan också stänga av bloom eller ställa in så den kör directx 9.

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem

Fick ni oxå upp 2 keys, en preorder och en vanlig? Är preordern för betaversionen? (använde aldrig min steam beta key, pga köpte det idag ) eller vad är den keyn till?

Får ni upp några servrar?

EDIT: jag fick upp nu efter mycket väntande!

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
http://i47.tinypic.com/fp1bsy.jpg

ok nu blir jag fan galen asså! först så hade jag problem med att få igång betan då spelet inte kunde koppla upp sig mot EA Online servern, och nu när jag försöker köra igång Battlefield: bad company 2 som jag köpte för 500 spänn så får jag samma error meddelande. Detta får jag INNAN jag har loggat in, dvs första gången när man klicka på "login" knappen när man startar spelet. Detta gör det omöjligt för mig att ens kunna knappa in CD keyn för att kunna spela

Har testat med allt asså, testade först med vanliga linan via bredbandsbolaget, sedan testade jag via mobila bredbandet samt mobilen. Brandvägg samt antivirus prog är av (för övrigt så har jag inga problem med andra online spel som Left 4 dead 2, cs, bf2 etc) WTF!!!

Någon som vet vad jag ska göra för att kunna få kontakt med EA ONLINE servern????

Testat att köra som administratör?

Permalänk
Medlem

vad är det för JÄVLA SKÄMT att den har hållit på med 3of3 nu (verkar vara punkbuster) i över en jävla kvart snart?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Testat att köra som administratör?

japp testat det med, får fortfarande "failed to connect to EA ONLINE"

:/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
http://i47.tinypic.com/fp1bsy.jpg

ok nu blir jag fan galen asså! först så hade jag problem med att få igång betan då spelet inte kunde koppla upp sig mot EA Online servern, och nu när jag försöker köra igång Battlefield: bad company 2 som jag köpte för 500 spänn så får jag samma error meddelande. Detta får jag INNAN jag har loggat in, dvs första gången när man klicka på "login" knappen när man startar spelet. Detta gör det omöjligt för mig att ens kunna knappa in CD keyn för att kunna spela

Har testat med allt asså, testade först med vanliga linan via bredbandsbolaget, sedan testade jag via mobila bredbandet samt mobilen. Brandvägg samt antivirus prog är av (för övrigt så har jag inga problem med andra online spel som Left 4 dead 2, cs, bf2 etc) WTF!!!

Någon som vet vad jag ska göra för att kunna få kontakt med EA ONLINE servern????

EA's servrar har varit nere flera gånger de senaste timmarna enligt många forum.

Permalänk
Medlem

så jävla kul att det inte går att starta spelet. Det står bara att Battlefield: Bad Company 2 har slutat att fungera.

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: APPCRASH
Programnamn: BFBC2Game.exe
Programversion: 1.0.1.0
Programtidsstämpel: 00000000
Namn på felmodul: StackHash_0272
Modulens version: 0.0.0.0
Tidsstämpel för felmodul: 00000000
Undantagskod: c0000005
Undantagsförskjutning: 00000022
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.48
Språkvariant-ID: 1053

vet någon VADFAN det här betyder och hur jag ska lösa det?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yupa
EA's servrar har varit nere flera gånger de senaste timmarna enligt många forum.

men jag har haft detta problem var enda gång sedan jag installerade betan, har aldrig kunnat få igång spelet även om jag försökt flera gånger per dag sedan 1 månads tid

Permalänk
Medlem

Spelade en omgång nyss, men hur får man tillgång till LE sakerna? Jag har precis det jag hade i betan

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

Ingen som kan hjälpa till med varför det krashar? SJUKT frustrerande att ha betalat massor med pengar och sen kan jag inte ens starta spelet...

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

Funkar finfint här, förutom att det är helt ospelbart för att min dator inte pallar... Minimum system requirements ljuger så det står härliga till, eller så har jag något generalfel här.
Core 2 Duo @ 2.88GHz
8800GTS 512
4GB RAM

Dags att uppgradera min E2160@2.88 GHz?
Det tråkiga är att quadcore kostar så förbannat mycket till min socket, så man tjänar nog på att byta moderkort i längden...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
Ingen som kan hjälpa till med varför det krashar? SJUKT frustrerande att ha betalat massor med pengar och sen kan jag inte ens starta spelet...

Testat det vanliga, ändra kompatiblitetsläget? Testa installerat om?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen
Testat det vanliga, ändra kompatiblitetsläget? Testa installerat om?

försökte starta som administratör, försökte googla på det och jag verkar vara ensam om detta problem i hela världen. Slutade med att jag bara tog bort hela skiten i ren vrede och nu tar det 3(!!!!!) timmar att ladda in det i steam igen. Fantastiskt, det var sista jävla gången i mitt liv som jag köper ett spel ifrån steam, helt sjukt vilket jävla fiasko...

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

Hur blev det nu, får man behålla namnet man hade i betan?

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

Saliv:

Okey :/ tråkigt att det blir så. Säker på att du fick med allt när det installerade? Det var ju en hel del som skulle in i burken. Så ominstallation fungerar förhoppningsvis!

The Tall Man:
Jag fick behålla mitt namn o allt Förstår dock inte hur jag skall få tillgång till de vapena LE skulle ha :/ Har inget mer än det man hade i beta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Saliv:

Okey :/ tråkigt att det blir så. Säker på att du fick med allt när det installerade? Det var ju en hel del som skulle in i burken. Så ominstallation fungerar förhoppningsvis!

The Tall Man:
Jag fick behålla mitt namn o allt Förstår dock inte hur jag skall få tillgång till de vapena LE skulle ha :/ Har inget mer än det man hade i beta

MM funderar på att lämna datorn på och gå och lägga mig bara, gå upp vid 10 imorrn och se om skiten fungerar.

Angående ditt LE problem, skrev du in din LE nyckel eller den vanliga när du skulle spela online? Tror man skulle ta den som hette något med PROMO, högerclicka på spelet i steam och ta "visa cd-nycklar"

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Den fungerade inte Samt kan man göra det i efterhand för att se?

EDIT: Skrev in min preorder key på redeem key nu. Får se om något ändrats. Stod att jag fick tillgång till "nerladdningsbart material iaf :P"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Den fungerade inte Samt kan man göra det i efterhand för att se?

Vet faktist inte, jag har ju somsagt inte ens kommit så långt att jag får skriva in min cd-key nu har den laddat 30% av spelet så jag går och sover och hoppas på det bästa imorrn! Väl mött och lycka till!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Det gick att göra detta i efterhand, fick de där armor grejerna till pansarvagnen etc

EDIT: Hoppas du får det att fungera, verkligen ett toppenspel. Man får bara spel ibland på när ens medspelare inte hjälper en när de armerat A/B site :/ Men ja Därför man ska spela i lag o använda ts3 eller något ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nice nice! maxar detta med 5870 @ 1920x1080. måste hitta ett gäng att spela med nu då

Permalänk
Medlem

Problemen är fortfarande inte lösta, men enligt OfficialBadCompany2@twitter så kan man prova att plocka bort ALLT som har med betan att göra om man har haft den installerad.

Kom in på ett par servrar igår, verkar vara ett riktigt bra lir. Flyter mycket bättre än betan, förut körde jag i medium, nu kan jag köra i högsta utan problem.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

prövar lite nu som då att slippa på servrar en 6 tiden (finsk tid ) fick ja lira typ 30 min (wohoo).

Permalänk
Medlem

Läste nånstans att om dom får reda att nån köpt det med proxy kommer accountet bli bannat ^^,

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Tall Man
Hur blev det nu, får man behålla namnet man hade i betan?

EA-kontot finns kvar. Jag loggade in på mitt (som jag skapade till Betan) igår när jag hade installerat spelet.

Svaret är alltså; Ja.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | i5-13600KF | MSI Pro Z690-A DDR4 | ASUS RTX3080 TUF OC | Corsair 32GB | Corsair HX850W M | Acer Predator 27" | Win10 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SjdN
Jag har stött på ett problem, fick mitt spel från GAME idag, installerade och valde "no-dvd"-installen, så att man slipper dra in skivan i framtiden.

Tröck på ikonen efter installationen, uppdatering kom upp, uppdaterade till senaste patchen. Då denna uppdatering var klar, så kommer det upp ett error-message liknande:

"Important Message!

There is a problem connecting to the server. Please ensure your internet connection is activer. If the problem persists try again later."

Jag har dragit ned brandväggen på både datorn, routern samt virusprogrammet, inget hjälper =/ Har även en norsk polare som har samma problem, vet ni något angående detta? Lösningar?

Hittade en print-screen från en kille som hade samma probs:

Får fortfarande exakt samma även idag...

Permalänk

Jag hoppas innerligt att alla problem är lösta innan 20:00 ikväll :O.

Inte kul att jobba 09:00 - 20:00 när man vet att spelet ligger och väntar hemma :(.

Visa signatur

Intel 4670K| 16GB | Galax 1080 | Corsair AX 750

Permalänk
Medlem

Nu kunde jag lägga till Battlefield 2 på http://veteran.battlefield.com/.
Men 1942 funkar fortfarande inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
försökte starta som administratör, försökte googla på det och jag verkar vara ensam om detta problem i hela världen. Slutade med att jag bara tog bort hela skiten i ren vrede och nu tar det 3(!!!!!) timmar att ladda in det i steam igen. Fantastiskt, det var sista jävla gången i mitt liv som jag köper ett spel ifrån steam, helt sjukt vilket jävla fiasko...

Stäng av windows brandvägg, antivirus och koppla förbi routern så skall du se. Något är ju fel hemma hos dig eftersom de flesta andra får det att fungera utan problem. Något ligger och blockar.

Många verkar ha olika fel. Trist att de blev såhär dåligt start när betan lirade perfekt för de flesta :/

Permalänk
Medlem

Vilka servrar rekommenderas :)?
Och hur lägger jag till dom i favoriter?

Permalänk
Medlem

Ni som körde betan, tycker ni det går långsammare att lvla nu än i betan?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"