Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

fan, det funkar inte ens får bara failed to connect hela jävla tiden

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

stackars er som har problem med steam.
Efter jag köpte L4D2 via steam så jag kunde spela exakt på release så har jag bestämt mig för att ALDRIG köpa spel från dom igen för fan vad dom fuckade... fick vänta typ 5 timmar innan något ens var i närheten av att börja funka korrekt.

Ang. när man skall kunna börja spela genom steam så svarade en av DICE grabbarna på den frågan igår på FZ chatten, dom hoppas att steam håller sig till 00.00, men har ingen aning och eftersom att steam är som vilken 3:e parts butik som helst så är det inget som DICE kan eller vill supporta, det får Steam ta hand om.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Weeeeeeeei. Äntligen släppt!!

Nu har jag precis kört igång Steam versionen och kommit till rutan där jag skall skriva in min serial key.....

MEN, det finns en key för Battlefield: Bad Company 2 och en för Battlefield: Bad Company 2 promo... Vad fan ska jag välja?

Permalänk
Medlem

De har verkligen sega nätverks problem med spelet och hemsidan. =/
Hoppade just in i spelet för att kolla mina stats, står på rank 1 och noll speltid? (var hela rank 5 igår wee ).

Tog och kollade på hemsidan's leaderboard och då får man upp följande:

Citat:

We're refreshing Gascogne stats. Please wait for 108 minute(s). If it doesn't update in 108 minute(s), please close this window and try again.

Så de har lite problem hehe.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

tycker ni alla ska sluta klaga, man kan inte tro att allt skall funka felfritt samma dag som spelet släpps. flera miljoner försöker spela klart det tar lite tid att få igång allt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
De har verkligen sega nätverks problem med spelet och hemsidan. =/
Hoppade just in i spelet för att kolla mina stats, står på rank 1 och noll speltid? (var hela rank 5 igår wee ).

Tog och kollade på hemsidan's leaderboard och då får man upp följande:

Så de har lite problem hehe.

Släng in mig i friends: "A_Muller"

Man kan ju inte vara polare på warseer, via MSN och INTE via BF:BC2

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Posten kommer kl 13-14.. förväntar mig mitt ex i brevlådan!

Jobbar dock 14-22..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Har det funkat för någon att lägga till 1942 på Veteran.battlefield.com än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Weeeeeeeei. Äntligen släppt!!

Nu har jag precis kört igång Steam versionen och kommit till rutan där jag skall skriva in min serial key.....

MEN, det finns en key för Battlefield: Bad Company 2 och en för Battlefield: Bad Company 2 promo... Vad fan ska jag välja?

Inte den för promon, promon aktiverar du in-game

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

sitter på jobbet och väntar spänt på att få komma hem och se om spelet kommit i brevlådan.........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Har det funkat för någon att lägga till 1942 på Veteran.battlefield.com än?

Lyckades igår efter några försök, kanske bara tur. Har iaf 4 i Veteran rank nu Får man något mer om man har hög rank eller är det bara garand eller va den heter?

Någon som beställt från Spelbutiken? Köpte mitt för 371kr och vad jag förstått är det en engelsk version som inte får säljas förens imorgon? I så fall suger det, ingen information om det på hemsidan, köpte bara billigaste på prisjakt som såg seriös ut

Permalänk
Medlem

min limited edition droppade ner i dag kl 10:15 i postlådan, från webhallen, går inte så fort att lägga in iaf :S

Permalänk

Någon som har fåt sitt spel från siba?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sommarlov
Funkar finfint här, förutom att det är helt ospelbart för att min dator inte pallar... Minimum system requirements ljuger så det står härliga till, eller så har jag något generalfel här.
Core 2 Duo @ 2.88GHz
8800GTS 512
4GB RAM

Dags att uppgradera min E2160@2.88 GHz?
Det tråkiga är att quadcore kostar så förbannat mycket till min socket, så man tjänar nog på att byta moderkort i längden...?

Har du testat köra i Directx 9 läge? För mig gjorde det en ganska stor skillnad faktiskt. Dock är fortfarande BC2 det mest krävande min Dual Core nånsin upplevt.

Permalänk
Medlem

Ej i lager än, men såg att det kostar 312, fri frakt, för oss med studentkonto på Dustin home

Permalänk
Medlem

Har fått hem spelet nu så nu blire lir!

Permalänk
Medlem

..skoj...
kör logitech vx revolution, kan inte kniva längre med scrollen, gick i betan.
kan inte sätta crouch på tumknappen.

annars fungerar spelet fin fint.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Gött, just köpt det, bara vänta på skolan ska ta slut sedan hem och lria !!!

Ngn som vet vad skillnaden mellan limited edition och vanliga är xD?

Bara att man fick 6 st föremål upplåsta från början i limited edition, men man kan völ fortfarande låsa upp dem i vanliga xD?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
vad är det för JÄVLA SKÄMT att den har hållit på med 3of3 nu (verkar vara punkbuster) i över en jävla kvart snart?

jag hade tänkt lira lite innan skolan (optimist som man är),men den fulade sig på tredje steget med. Jag har köpt spelet via steam,om det spelar roll.

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusDazE
Någon som har fåt sitt spel från siba?

Nej, men jag skulle tippa på att det kommer nu vid 11-12, är dock inte hemma :(.
Så det blir inget speland förens vid fem, surt.

Permalänk
Medlem

"Toggle crouch" finns inte inlagt än
Nån som vet om det ska komma eller?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you___93
Gött, just köpt det, bara vänta på skolan ska ta slut sedan hem och lria !!!

Ngn som vet vad skillnaden mellan limited edition och vanliga är xD?

Bara att man fick 6 st föremål upplåsta från början i limited edition, men man kan völ fortfarande låsa upp dem i vanliga xD?

Japp du kan låsa upp allt man får i Limited Edititon.

Permalänk
Citat:

Japp du kan låsa upp allt man får i Limited Edititon.

Gött,

Fan vad detta spelet kmr bli EPIC!!!

hoppas det inte är för mkt server lagg...:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
stackars er som har problem med steam.
Efter jag köpte L4D2 via steam så jag kunde spela exakt på release så har jag bestämt mig för att ALDRIG köpa spel från dom igen för fan vad dom fuckade... fick vänta typ 5 timmar innan något ens var i närheten av att börja funka korrekt.

Ang. när man skall kunna börja spela genom steam så svarade en av DICE grabbarna på den frågan igår på FZ chatten, dom hoppas att steam håller sig till 00.00, men har ingen aning och eftersom att steam är som vilken 3:e parts butik som helst så är det inget som DICE kan eller vill supporta, det får Steam ta hand om.

Wow, 5 timmars försening. Vilka jävla förväntingar du har på utvecklare/distributörer.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

hade inget lagg, spelade lite conquest, underbart spelläge

valde ändå en server med 60 i ping.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you___93
Gött,

Fan vad detta spelet kmr bli EPIC!!!

hoppas det inte är för mkt server lagg...:)

En sak du inte får i det vanliga, är den häftiga Limited Edition texten på fodralet.

Permalänk

det lustiga är ju att unlocksen inte alls är "exclusive" utan snarare som så att man får dom långt innan man borde få dom..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nu tankas patchen då, går ju inte direkt fort med 5mbps lina, iaf så gick det att välja online authentication eller disc authentication på min limiten version på skiva, men reggade på ea downloader också till senare, se till att ni väljer den andra, dvs limited om ni gör det, missade nästan det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
nu tankas patchen då, går ju inte direkt fort med 5mbps lina, iaf så gick det att välja online authentication eller disc authentication på min limiten version på skiva, men reggade på ea downloader också till senare, se till att ni väljer den andra, dvs limited om ni gör det, missade nästan det.

Nej juste,, hur stor är patchen?
Jag har mobilt bredband hemma vilket är riktigt segt, om den är större kommer jag säkert inte kunna spela det idag :(.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej juste,, hur stor är patchen?
Jag har mobilt bredband hemma vilket är riktigt segt, om den är större kommer jag säkert inte kunna spela det idag :(.

Kör med tre mobilt bredband här i skogen, har tankat en bra stund i 2-5mbps så är nog säkert över 500mb, kör med auto updatern..

Edit, verkar närmare 300 mb