SweClockers drop!

Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Varför tar ingen server bort killcam? Är trött på skiten, och känner inte för att enbart lira hardcore.

Sen verkar ju alla serverinställningar blivit default överallt då alla servrar som har hardcore i namnet inte har det igång..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
För att EA har alla servrar och det är samma inställningar på alla?

Gotlands Conquest servrar har inte killcam på

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som kan hjälpa mig att lösa ett suspekt problem jag har i BF.
Spelet fungerade bra tills uppdraget Heart of Darkness började.

Om jag ska försöka beskriva problemet så svävar man ngn meter ovanför marken, roterad 90 grader så att siktet pekar ner i marken. PÅ minikartan så flyttas man hela tiden baklänges. Det går att avfyra vapen mm. Men man kan inte alls kontrollera "gubben". Dvs helt ospelbart.

Det är exakt samma problem i multiplayer delen som i singeldelen av spelet.

Jag ha uppdaterat grafik drivarna och det har ingen betydelse om man slår av och på datorn felet finns där hela tiden.

Detta fel uppkom också i betan efter ngn dags spelande. Men trodde då att det var för att det just var en beta med div problem.

Mycket tacksam för tips

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen
Vi är ett par nissar som spelar detta otroligt underbara spel. Vi sitter ofta och snackar med varandra när vi spelar. Sitter nämligen med en ts3server och är det någon som är taggad på att spela och ha kul samtidigt med oss/andra så kan ni ge mig ett pm för info.

Givetvis finns det regler.

Mogna(helst 18+)
Använder huvudet

Finns inga varningar, inget kickande, men ban finns men det är inget som skall behövas

Han hade visst redan skrivit det, men jag vill bara bjuda in fler som spelar och hänger här på Sweclockers.
Lirade innan idag med kubbe som fått infon här på forumet, och måste säga att det är mycket kul att lira med lite fler personer.

Ni är välkomna att PM:a mig också om ni vill ha infon till ts3-servern och sugna att spela lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Gotlands Conquest servrar har inte killcam på

De jag har testat har det, men kanske har något att göra med att alla inställningar verkar ha blivit nollställda...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutt95
Battlefield Gotland har inga killcams. Bara klicka på NAME så du sorterar namn i bokstavsordning och dra ner tills du kommer till B så ska det vara lätt att hitta gotland servrarna

BTW, är det någon som har fått sin m1 garand än som lovat när man blir medlem i veteran o har typ 1 eller 2 spel?

Ang M1 så har det tagits upp sjutioelvatusentre gånger. hmpf.
Sen om man vill köra på gotland är det bara att skriva i gotland på höger sida och söka.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lepus

Om jag ska försöka beskriva problemet så svävar man ngn meter ovanför marken, roterad 90 grader så att siktet pekar ner i marken. PÅ minikartan så flyttas man hela tiden baklänges. Det går att avfyra vapen mm. Men man kan inte alls kontrollera "gubben". Dvs helt ospelbart.

Jag ha uppdaterat grafik drivarna och det har ingen betydelse om man slår av och på datorn felet finns där hela tiden.

Detta fel uppkom också i betan efter ngn dags spelande. Men trodde då att det var för att det just var en beta med div problem.

Mycket tacksam för tips

Har du en spelkontroll kopplad till datorn? Jag hade det, och den förstörde för mig.

Permalänk

Laddade ner demot till ps3 men jag kan inte connecta. "Failed to connect to EA online". Vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem

Så var det dags igen, failed to connect to EA.. Andra gången i rad jag förlorar finfina poäng jag strävat ihop.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Jaha.. då vart man utsparkad igen!

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lepus

Mycket tacksam för tips

Unbinda allt som har med gamepad/joystick att göra

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goblackneverback
Laddade ner demot till ps3 men jag kan inte connecta. "Failed to connect to EA online". Vad kan jag göra?

Ingenting eftersom demot slutade fungera 25 februari.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Hände samma sak här....RAGE! Ska de förstöra alla spelkvällar eller?

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Spelet har ju faktiskt varit ute nästan en vecka snart om man räknar med jänkarna så de borde väl för fanken ha ordnat det.. Säga bara en sak: EA i mitt rövhål! Maken till att förstöra har de.

Visa signatur

Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Hur vet man ifall ens Limited edition koden aktiverades?
Det hände inget när jag skrev in mina Koder...
Ska man få sin AKS-74U direkt när man skriver in Koden eller måste man unlocka den även ifall man har Kod.

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem

Friendlisten är helt fucked up, står att alla är offline då vissa är online och lirar...

Och nu så crashar huvudservern igen, gg

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Samma för mig som för er,,,,,,,utsparkad o kan inte logga in nu....!!!!

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem

DICE/EA se nu för faan till att sköta er så att det inte blir nån muppig följetong på BF2 med patchar hit o dit !!!
Körde BC på ps3 (funkade bra ) och gav detta en chans på PC...ni fattar va ? ( antar att ni smygtittar i forumet )
Förtroende någon ?...

Permalänk
Medlem

jaha är master servern nere igen ? går inte att logga in

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem

allt e dött fan

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kan inte heller logga in.

Kul om de blir samma visa som igår.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

blir tokig, äntligen lite ledig tid för att lira, så funkar det inteeeeee.. gah

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB

Permalänk
Medlem

vafan har dom bara en server eller?

Permalänk
Medlem

Suck!

Kom igen nu Dice! Betan är över!

Så mycket som fungerar kasst i detta spel, frånkopplingar stup i kvarten, serverbrowsern suger verkligen, långsam och buggig, favourites har jag inte ens fått och fungera ("waiting for data") dedikerade servrar i all ära, men det är tom mindre väntan på iw.net i mw2 (och då är det illa).

Permalänk
Medlem

Du ska få unlocksen direkt då, AKS-74U får du dock inte med i fodralet utan får en lös kod. Jag fick den igenom mail tillex, beställde från Webhallen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick Koden på ett papper i spel fodralet och skrev in den på redeem code men jag har den inte...

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laforge
Hur vet man ifall ens Limited edition koden aktiverades?
Det hände inget när jag skrev in mina Koder...
Ska man få sin AKS-74U direkt när man skriver in Koden eller måste man unlocka den även ifall man har Kod.

Jag undrade det också. I mitt fall dök den upp inne i spelet så jag antar att det fungerat.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Min AKS-74U kod fungerade inte. Allt annat funkade men inte den (köpte från gamersgate.com).

Håller med om att serverbrowsern är riktigt slö... dålig anslutning osv. Men när det väl funkar är spelet hur j*vla bra som helst. Riktigt kul att köra med polare över skype. Flyter på bra och det känns fan som man är i en film ibland

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag undrade det också. I mitt fall dök den upp inne i spelet så jag antar att det fungerat.

Skrev in alla koder och den ända kodern som de hände något med var den där aks-47U.

Alla andra grejer som man skulle fått i limited edition fick jag ej så jag låste upp dom som vanligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in Har spelat hela dan typ och har inte haft problem förrens nu :S Någon annan som inte kan logga in?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless