Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
LIrade på Gottland servern idag och sprängde någon med swec som calntag Funderade lite om det verkligen var en sweclockare.

/Stridarn

Jag tror jag lirade på samma server som dig för en stund sen. Nickar TyphoonCC

Visa signatur

Fractal Design Define R2, Titanium | Corsair TX 650W | Gigabyte GA-MA790X-UD4 |AMD Phenom II X3 720 BE@ 3.4GHZ | XFX radeon HD4850 XXX 512MB | Kingston HyperX DDR2 PC8500/1066MHz 2x2GB | 250GB Seagate Barracuda ES.2 SATA II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Borde vi inte ha något "Bigwar" Där vi från SweC och kanske Bfhq.se lirar tillsammans? Skulle vart sjukt trevligt!

Btw, roligt om dem som hänger på sidan kan nicka SweC före sitt namn som endel andra gör så man känner igen.

det skulle väl kunna gå att ordna

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Nickar Toivo83
Så ser ni mig...spring eller dö =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Nickar Toivo83
Så ser ni mig...spring eller dö =P

Du TKar eller vad? :((

Kan ni spela nu eller är det fortfarande dött på serverfronten?

Permalänk
Medlem

Alltså, hardcore i det här spelet är ju egentligen bara ett lir för dom som ej kan sikta samt sett för mycket Enemy at the gates. Inte för att vara taskig men det är nog mång buskkrypare i vanliga versionen och man undrar ibland hur faan vi kan förlora, sen inser man att halva ens lag har planterat arschlet i en buske och försöker bara få enkla kills istället för att fokusera på att täcka t.ex. flaggor eller kalla in mortars på tanks, eller bara en sån enkel sak som att tagga fiender.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Alltså, hardcore i det här spelet är ju egentligen bara ett lir för dom som ej kan sikta samt sett för mycket Enemy at the gates. Inte för att vara taskig men det är nog mång buskkrypare i vanliga versionen och man undrar ibland hur faan vi kan förlora, sen inser man att halva ens lag har planterat arschlet i en buske och försöker bara få enkla kills istället för att fokusera på att täcka t.ex. flaggor eller kalla in mortars på tanks, eller bara en sån enkel sak som att tagga fiender.

Nje inte riktigt, jag ser tjusningen i att inte har någon karta, inte se ammo och inte ha nåt sikte.

Tips är ju bombadera alla buskar så ser du att dom inte har någon buske och sitta i.
Bara och lägga en granat i busken så är den borta

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Alltså, hardcore i det här spelet är ju egentligen bara ett lir för dom som ej kan sikta samt sett för mycket Enemy at the gates. Inte för att vara taskig men det är nog mång buskkrypare i vanliga versionen och man undrar ibland hur faan vi kan förlora, sen inser man att halva ens lag har planterat arschlet i en buske och försöker bara få enkla kills istället för att fokusera på att täcka t.ex. flaggor eller kalla in mortars på tanks, eller bara en sån enkel sak som att tagga fiender.

hardcore är väl ett lir för dom som kan sikta?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Varför tar ingen server bort killcam? Är trött på skiten, och känner inte för att enbart lira hardcore.

Sen verkar ju alla serverinställningar blivit default överallt då alla servrar som har hardcore i namnet inte har det igång..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
hardcore är väl ett lir för dom som kan sikta?

Jag tror han syftar på att man dör enklare. Men jag håller med dig, Hardcore är för dem som kan sikta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Varför tar ingen server bort killcam?

För att EA har alla servrar och det är samma inställningar på alla?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
För att EA har alla servrar och det är samma inställningar på alla?

Så du menar att man kan beställa en server och betala för den men kan bara bestämma om det ska vara softcore eller hardcore?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Så du menar att man kan beställa en server och betala för den men kan bara bestämma om det ska vara softcore eller hardcore?

Bra fråga, har inte sett nån info om vad som går att ställa in.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Igår när jag spelade fanns det flera servrar som inte använde sig utav killcam.

Permalänk
Medlem

Tycker det är mysko att man inte kan spotta i hardcore, och motion mines gör ju nada mär man inte har en karta

någon som vet vad sniper spotting scope gör?

För er som undrar över Veteran

"Note: The CD Key games won't work and 1943 (still) doesn't detect all the time. We are working on those two items."

från EA bloggen

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
någon som vet vad sniper spotting scope gör?

Spotar automatiskt fiender när de är i siktet.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Spotar automatiskt fiender när de är i siktet.

Vilket inte spelar någon roll i Hardcore.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Jag tror han syftar på att man dör enklare. Men jag håller med dig, Hardcore är för dem som kan sikta!

Om det krävs färre träffar för att döda är väl hardcore snarare vänligare mot de som inte kan sikta? random spray med smg blir ju plötsligt tokdödlig..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Om det krävs färre träffar för att döda är väl hardcore snarare vänligare mot de som inte kan sikta? random spray med smg blir ju plötsligt tokdödlig..

ja men har du inget kors på skärmen är det inte lätt!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
ja men har du inget kors på skärmen är det inte lätt!

är man nära fienden så behövs det ju inget kors... är man långt ifrån så använder man ju ändå alltid siktet som sitter på vapnet för att pricka... så i vilket scenario som helst så är ju det som aphex säger, sant.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
blä..
Känns som om senaste 49 sidor handlar om "jag kan inte logga in" "jag saknar ***" "nu kan jag inte logga in igen" "nu saknar jag ***" osv

Måste kännas förjävligt :/

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
hardcore är väl ett lir för dom som kan sikta?

+1
Man slipper 1000 assists om inte annat.

Permalänk

Löjligt att folk anser att hardcore är för dom som inte kan sikta? Om dom möter någon som i huvudtaget kan sikta lär ju han få killet istället för snubben som inte kan sikta? eller har jag fel? :S

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Hardcore är en magnet för extremt mycke mer snipers på rush te.x.

Förstör hela spelet.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Om det krävs färre träffar för att döda är väl hardcore snarare vänligare mot de som inte kan sikta? random spray med smg blir ju plötsligt tokdödlig..

Egentligen kan man se det från båda sidor.

Scenario 1: Olle kan inte sikta. Låt säga att han prickar i genomsnitt 1 av tio skott, och om man då dör på ett skott i hardcore, så väljer Olle att spela hardcore.

Scenario 2: Olle kan som sagt inte sikta, och med tanke på att man inte har något sikte i Hardcore, så väljer han att spela Softcore.

Lite svårt att förklara, men hoppas du fattar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Löjligt att folk anser att hardcore är för dom som inte kan sikta? Om dom möter någon som i huvudtaget kan sikta lär ju han få killet istället för snubben som inte kan sikta? eller har jag fel? :S

Samtidigt kan man ju inte säga att vanliga modet är för dom som inte kan sikta heller. Man måste ju sikta "mer" för att döda nån i normal-läget.

I Hardcore räcker det med ett skott från en sniper, i vanliga läget måste man pricka i skallen. Vilket läge är det lättare att sikta med sniper i?

Intressant att folk bryr sig, jag spelar det jag tycker är kul. Det man bryr sig om är att dom borde fixa till spelet innan dom släpper det...men tyvärr så..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Varför tar ingen server bort killcam? Är trött på skiten, och känner inte för att enbart lira hardcore.

Sen verkar ju alla serverinställningar blivit default överallt då alla servrar som har hardcore i namnet inte har det igång..

Battlefield Gotland har inga killcams. Bara klicka på NAME så du sorterar namn i bokstavsordning och dra ner tills du kommer till B så ska det vara lätt att hitta gotland servrarna

BTW, är det någon som har fått sin m1 garand än som lovat när man blir medlem i veteran o har typ 1 eller 2 spel?

Permalänk
Medlem

Är de bara jag som upplever mycket mer campers på rush mode från den attackerande sida jämfört med för några dagar sen ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutt95

BTW, är det någon som har fått sin m1 garand än som lovat när man blir medlem i veteran o har typ 1 eller 2 spel?

M14 som du får senare är nästintill identisk en modernare verision.

Ganska skön den med.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eroish
Vilket inte spelar någon roll i Hardcore.

Jodå, fiender syns på kartan fortfarande.

Ingen minimap dock så du måste givetvis ta upp kartan. "Map" knappen är ett måste att binda till musen. En av de viktigaste sakerna i Battlefield är att veta vad som händer runt om på kartan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
GG Dice. Kan inte logga in ....

Sluta klaga för helvete. Det är ett nytt spel och förvänta dig inte att det ska vara bugg/problem fritt.

DICE jobbar ju iallafall på det som förstör spelet, inte det som gör spelet sämre. Som tex. IW tar bort allt som är positivt som tex. hackade servrar... Men fuskare skiter dom fullständigt i.
Adda mig LoA SWE så kan vi köra lite