SweClockers drop!

Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

- Automatisk patchning
- Ingen CD

2 saker som positivt överaskade mig med BC-2 till PC

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
PC-spelarna får dock större valfrihet, snyggare grafik, bättre styrning och rent allmänt mycket bättre än konsollerna

Visst, om jag hade en dator för en smärre förmögenhet skulle jag gärna spela och få bättre grafik då, men jag skulle aldrig använda ett tangentbord vid ett skrivbord och liten skärm. Mycket skönare att sitta med en joystick/handkontroll som är gjord för spel, tillbakalutad i soffan framför 50".
Sen vet jag inte vad du menar med större valfrihet.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Säg mig ett FPS spel som är "gjort" för handkontroll.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriPraX

MW2...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriPraX

Det har jag inte påstått, men handkontroller och joystick är till för att spela med, ett tangentbord är till för att skriva med och är IMO en nödlösning som de flesta verkar acceptera bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
+ så har man inget jättflygplan i rummet

Men däremot funkar inte spelet.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Men däremot funkar inte spelet.

om du syftar på bc2 så fungerar det utmärkt för mig

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Citat:

Saken är den att man inte ska behöva flasha BIOS för att kunna köra ett spel, men har ändrat till DX9 i alla fall, men flimmer har kommit på vissa banor då. Har inte hunnit testat tillräckligt länge för att se om datorn hänger sig än dock.

EDIT: Testat nu och det kraschar fortfarande! De får släppa en patch snarast om de inte vill att jag ska kräva pengarna tillbaka då jag har en produkt som inte fungerar!

Har stängt av aero, kört i direktx, testat ändra speaker = 2, allt! Det funkar inte, fixa detta nu!

Alltså, för mig krashade datorn på andra spel också, lite random verkade det som. COD4 funkade utmärkt, WIC fungerade om man hade DX9, ET (gamla) krashade hela tiden. Inte bara krasher utan låsningar, hårda sådana. Så för mig var en flashning rena gudagåvan. Nu kan jag toom klocka datorn, det har inte fungerat alls innan. Gissar att mitt GFX-bios varit korrupt eller nått.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Visst, om jag hade en dator för en smärre förmögenhet skulle jag gärna spela och få bättre grafik då, men jag skulle aldrig använda ett tangentbord vid ett skrivbord och liten skärm. Mycket skönare att sitta med en joystick/handkontroll som är gjord för spel, tillbakalutad i soffan framför 50".
Sen vet jag inte vad du menar med större valfrihet.

Använd TVn som datorskärm och sitt i soffan med TB och mus? Fungerar fint.

@ Micke, har fungerat finfint hela dagen här.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

om du syftar på bc2 så fungerar det utmärkt för mig

Läs mitt inlägg en sida bak.

Jag har samma problem som alla i nedstående tråd:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/420/380660.page

Varken EA eller DICE har kommenterat och jag har nu skickat ett mail till EA om att jag kräver pengarna tillbaka då jag inte kan spela mitt spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIller-Valle
Alltså, för mig krashade datorn på andra spel också, lite random verkade det som. COD4 funkade utmärkt, WIC fungerade om man hade DX9, ET (gamla) krashade hela tiden. Inte bara krasher utan låsningar, hårda sådana. Så för mig var en flashning rena gudagåvan. Nu kan jag toom klocka datorn, det har inte fungerat alls innan. Gissar att mitt GFX-bios varit korrupt eller nått.

Jag fick mitt problem igår, och nu kan jag som så många andra inte spela spelet längre. Alla andra spel fungerar utmärkt.

Visa signatur

[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Använd TVn som datorskärm och sitt i soffan med TB och mus? Fungerar fint.

Tillbakalutad i soffan med ett tangentbord och mus? I think not. Sen som sagt, ett tangentbord är inte vad jag förknippar med spel, det har jag för att skriva med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Läs mitt inlägg en sida bak.

Jag har samma problem som alla i nedstående tråd:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/420/380660.page

Varken EA eller DICE har kommenterat och jag har nu skickat ett mail till EA om att jag kräver pengarna tillbaka då jag inte kan spela mitt spel.

Jag fick mitt problem igår, och nu kan jag som så många andra inte spela spelet längre. Alla andra spel fungerar utmärkt.

visst det är synd och så att väldigt många inte kan spela det. fast dom håller på att fixa det.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|

Permalänk
Medlem

Vissa gillar PC.
Andra gillar Konsol.

Punkt.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Denna BFBC2 release har variet en ända stor epic fail...
Börjar med att inte kunna connecta till PB sedan PB problem även när man uppdaterat den manuellt och senaste nytt antagligen bara för mig spelet stängs bara av utan något vidare lagg eller problem...=(
Såg fan fram emot detta spel =(

Är tacksam ifall någon har en lösning till PB problemet och säg inte installera om spelet... =P

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

visst det är synd och så att väldigt många inte kan spela det. fast dom håller på att fixa det.

Gör dem? Källa på det tack, för just nu ser det inte bra ut från min synvinkel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tillbakalutad i soffan med ett tangentbord och mus? I think not. Sen som sagt, ett tangentbord är inte vad jag förknippar med spel, det har jag för att skriva med.

en kontroll andävnder jag föt att byta kanaler på tvn

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Gör dem? Källa på det tack, för just nu ser det inte bra ut från min synvinkel.

det står i menyn på spelet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

en kontroll andävnder jag föt att byta kanaler på tvn

En fjärrkontroll ja, inte en spel/hand-kontroll.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Går ju? Ha musmattan bredvid dig i soffan med musen där och sedan TB på låren!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laforge
Denna BFBC2 release har variet en ända stor epic fail...
Börjar med att inte kunna connecta till PB sedan PB problem även när man uppdaterat den manuellt och senaste nytt antagligen bara för mig spelet stängs bara av utan något vidare lagg eller problem...=(
Såg fan fram emot detta spel =(

Är tacksam ifall någon har en lösning till PB problemet och säg inte installera om spelet... =P

Spela på icke-PB serverar.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

det står i menyn på spelet -.-

Det enda som står där är väll att connection problems fixas om jag inte minns fel, och det är inte det problemet jag har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

En fjärrkontroll ja, inte en spel/hand-kontroll.

hehe jo fast tangentbord skriver man med. gaming tangentbord spelar man med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Går ju? Ha musmattan bredvid dig i soffan med musen där och sedan TB på låren!

Ergonomiskt vansinne, mycket smidigare att sitta med en handkontroll istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur ser man vilka som e icke PB då? =/

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem

Ni som blir utkastade från spelet, vad får ni för meddelande? Jag får bara "disconnected from server", inget om punkbuster.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

de som spelar med handkontroll kommer aldrig komma inärheten av lika bra skill o känsla som de med TB o mus =P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det här ska ju vara den färdiga produkten, alltså bara installera och spela.
PC-spelare hade ju till och med beta versionen just för att fixa skit.

Känns ju rätt dåligt att såhär många har problem, och att server browswern är så jävla seg.

Att dom håller på att fixa det är ju jättebra men det här ska redan vara fixat.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Det enda som står där är väll att connection problems fixas om jag inte minns fel, och det är inte det problemet jag har.

Juste du hade problem med typ att det stängdes av. får väll hoppas att dom fixar det också

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Juste du hade problem med typ att det stängdes av. får väll hoppas att dom fixar det också

Om det ändå vore så väl, datorn fryser fast, jag är tvungen att cutta strömmen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Det här ska ju vara den färdiga produkten, alltså bara installera och spela.
PC-spelare hade ju till och med beta versionen just för att fixa skit.

Känns ju rätt dåligt att såhär många har problem, och att server browswern är så jävla seg.

Att dom håller på att fixa det är ju jättebra men det här ska redan vara fixat.

japp.. det är nu beta testet skulle börjat...

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

vad är ett "jättflygplan"?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |