Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Nån som kan skriva adresserna till Gotland och Battlefield.no servrarna? Jag hittar dom inte när jag söker...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Han skriver även följande: "So again, a decent dual core processor such as a Core 2 Duo E8xxx or Phenom II X2 should be enough to get the most out of your graphics card in this game"

Förvirrande, ja.

Just ordet "should" förstör ju hela resonemanget. De har ju inte testat med dual cores som E8400 eller Phenom 2. 2 kärnor i7 lär dessutom prestera betydligt bättre än två kärnor C2D och Phenom 2.
Vad vi behöver är ordentliga jämförelser mellan dual cores och många olika quads... Riktigt frustrerande just nu. Funderar på att köpa en Q9400, men vet ju inte om det de facto ger någon större boost. Om Q9400 faktiskt ger en bra skjuts så kanske till och med Q8300 kan göra det och då är ju det ett trevligt val också... Tills det finns några ordentliga benchmarks på flera olika quadar vs dual cores så får man nöja sig med den mediokra FPSen man har nu:(

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Nån som kan skriva adresserna till Gotland och Battlefield.no servrarna? Jag hittar dom inte när jag söker...

sök på Gotland med stort G i sök rutan så hittar du dom;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Nu är jag duktigt trött på dustin, jag får inte mitt spel förrns den 16 mars...
Men det var billigt och det var fraktfritt!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

ang =BfG= servrarna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
happ då har småbarnen börjat komma in i spelet.
Spelade på gotland servarna.

Extremt mycket n00b,bajs,bög,turkjävel och allt man nu kan komma på.
Och inget samspel alls när man lirar.
....Suck....

hej
jag håller med om att det är riktigt tråkigt att vissa inte kan vårda sitt språk på servrarna.

vi som har hand om servrarna på BfG (Battlefield Gotland ) håller på för högtryck att implementera språkfilter och confa servrarna i nuläget och hoppas på att vara klara om inte allt för länge.

såg att någon postat en tråd om att vissa servrar är "gråade" i favorit listan.

tyvärr så blir det så när man startar om en server (hårdvaru omstart), men alla servrar är uppe!
lösning är att söka på: Battlefield Gotland så ska servrarna komma upp

mvh

=BfG= BlueEye

OverandOut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusSWE87
Tar det "lång" tid innan man får rött sikte på sitt vapen ? ,

Siktena är kopplade till klasser och inte till olika vapen. Låser du upp red dot med assault kan du ha red dot på alla vapen när du spelar som assault.

EDIT: Det tar inte särskilt lång tid

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Den enda anledningen till gråa servrar i favoritlistan vad jag sett är att man bara kan ha 5 st (tror det var så många, är på jobbet) där. Hade lagt till alla TV2 och Gotland-servrarna där men kändes ju värdelöst när jag bara såg de 5 första.

Permalänk
Medlem

har märkt att min dator ligger i minsta laget för att kunna köra detta spelet så funderar på att uppdatera någon komponent.

Vad tror ni ger mest prestanda ökning för pengarna, tänkte lägga runt 2000kr på att öka på något.

i dagsläget har jag.

Moderkort: asus p5wdg2 ws pro
e6600
xfx 8800 gts
2Gb minne

Så frågan är om man skall köpa nytt grafikkort eller processor för runt 1700-1800kr och sedan 2Gb minne för ca 500kr.

/Snowie

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cryptic
Det är sjukt prestanda hungrigt, tror inte man kan räkna med speciellt bra fps med två kärnigt tyv.

Jag har somsagt 2 kärnig och ligger på 30-40 Fps med allt på High förutom antistropic och antialiasing villket är på 4x.

Och då ska påpekas att processorn ligger i enbart 70-80 i Load

Permalänk
Medlem

Re: Nån som har samma PROBLEM?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antiish
Har lirat lite nu ikväll, o nu har jag kommit ända till bana 6 på singleplayer; Battlefield: Bad Company 2 Snowblind (Mission 6) Campaign Walkthrough (Hard Difficulty) Part 2 of 2 ; när man ska hoppa upp på taket för att komma in i helikoptern...MEN, när jag kommer upp på taket, o spelet skall laddas så lägger det bara av...det stängs ner utan någon som varning eller något sånt, och det har flytit på utan några som helst problem ända till hit,,,VAD SKA JAG GÖRA??!

Börja om på den banan antagligen , det fick jag göra när spelet började krascha.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats med att lägga till ett spel med CD-Key på http://veteran.battlefield.com/ än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Någon som har lyckats med att lägga till ett spel med CD-Key på http://veteran.battlefield.com/ än?

Hmm.. 1942 då? Det borde väl verkligen ha veteran status?

EDIT, såg att det fanns.. får testa sen.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Nån som kan skriva adresserna till Gotland och Battlefield.no servrarna? Jag hittar dom inte när jag söker...

Prova söka på Gotland med stort G, klicka bara i ranked och skriv "Gotland" funkade inte för mig heller innan en polare sa att man ska söka med stort G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Någon som har lyckats med att lägga till ett spel med CD-Key på http://veteran.battlefield.com/ än?

Lyckats med alla utom 2142... för mig stod det lite random att nyckeln redan var tagen .. men det var bara att klicka på knappen 7-8 ggr och till sist gick CD-nycklarna igenom..

Permalänk
Avstängd

finns det inget test nånstans på hur det här spelet presterar med olika grafikkort?

sen undrar jag hur mycket spelet utnytjar quad core?

kör ni sånna kan ni testa att stänga av 2 kärnor och köra med 2 st och kolla skillnaden i FPS?
vet ej om jag måste byta CPUn nämligen eller om jag ska strunta i det så länge.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

hur är lygkänslan i helikoptern.. e den lika bra som i bf2 ?

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

När får man magnum ammo i fall man bara har 1 veteran point? Eller är det helt enkelt så att man inte får det utan tillräckligt med veteran points?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN

Och då ska påpekas att processorn ligger i enbart 70-80 i Load

ok där har vi svaret alltså
missade det

70-80% bara
fan då går dom ju inte äns för fullt
helt onödigt att köpa med CPU power då

tippar på att dom som kör Vista ligger på 100% load oavsett CPU
det skiten äter ju CPU kraft så det är väl därför.

FortuN : du kör XP va?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan adda favoritservrar? När jag försöker lägga till en så står det bara "Please wait" I typ 15 min men sen får jag avbryta, lite irriterande.

Sen har jag lite funderingar också och lite rädd för detta också men börjar känns lite som BF2 med alla Unlocks. De känns för bra, kommer det bli som bf2 att alla bättre spelare/clanmatcher spelas utan unlocks? Ogillar verkligen unlocks, ser hellre att alla har liknande vapen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
När får man magnum ammo i fall man bara har 1 veteran point? Eller är det helt enkelt så att man inte får det utan tillräckligt med veteran points?

Jag har det nu och har noll pensionärspoäng.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Relik 📜

Processorbelastningen går inte upp i 100% med BFBC2 oavsett vilket, 70-90% är max. Varför vet jag inte exakt, kan ha att göra med hur belastningen delas upp på kärnorna. Min laptop ligger också bara på 70-90%, och där behövs det bra mycket mer.

Faktum är att spelet inte flyter bra på två kärnor enligt mina preferenser, i princip oavsett inställningar. 30-40 fps som någon skrev ovan räknar jag då inte som flyt, kan tänka mig att det innebär drops neråt 20 när det är rök och elände.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Jag har det nu och har noll pensionärspoäng.

Vilken rank fick du det på? Läste 16 någonstans så det kanske stämmer, tror jag är 15 så efter jobbet blir det slakt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darek
hur är lygkänslan i helikoptern.. e den lika bra som i bf2 ?

Inte direkt - helikoptern är trögare och snällare.. den vill typ bara flyga rakt hela tiden hehe. Trist.. för jag gillade bf2's känsla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aesir
Lyckats med alla utom 2142... för mig stod det lite random att nyckeln redan var tagen .. men det var bara att klicka på knappen 7-8 ggr och till sist gick CD-nycklarna igenom..

Ojoj, gjorde ett försök till nu, fick klicka ett tag men till slut gick det!
Satt och klickade massor för bara en stund sen, då gick det inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cryptic
Det är sjukt prestanda hungrigt, tror inte man kan räkna med speciellt bra fps med två kärnigt tyv

Jag förstår faktiskt inte varför så¨många tycker att det är ett tungt och krävande spel?
Jag kör på 1920x1080 AFx8 AAx4 HIGH och ligger runt 40-60 fps.
Tycker dom har optimerat spelet bra med tanke på mina komponenter och sen är det stora maps.
Någon som håller med?
Förövrigt är det tragiskt att inte EA har fått igång servrarna riktigt med tanke på att det var lika i BETAN.

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

AF brukar inte reducera prestandan någe vidare på nya kort, det brukar inte heller begränsa om man har slöare cpu eftersom det sker i grafikkortet, så testa dra upp din AF till 16, det tjänar man helt klart på i dessa spel.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Vilken rank fick du det på? Läste 16 någonstans så det kanske stämmer, tror jag är 15 så efter jobbet blir det slakt!

Inte säker men jag är på 19 nu.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
AF brukar inte reducera prestandan någe vidare på nya kort, det brukar inte heller begränsa om man har slöare cpu eftersom det sker i grafikkortet, så testa dra upp din AF till 16, det tjänar man helt klart på i dessa spel.

De ska jag!!

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredsterrrr
Prova söka på Gotland med stort G, klicka bara i ranked och skriv "Gotland" funkade inte för mig heller innan en polare sa att man ska söka med stort G

OK, tackar.

Och seriöst, vad fan är fel med v-syncen? Får tearing titt som tätt, verkar som om d inte funkar med vsync i det här buggiga fanskapet till spel.

Testat att forcea vsync i CCC samt i spel, avaktivera i spel o vice versa.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Relik 📜

Okej, testade lite på begäran. Sprang samma slinga där det inte var något folk på en full server. Sprängde två olika saker med granat, flög ungefär samma mängd bråte på båda. Blåste sedan igenom slagfältet på quad förbi lite brinnande vrak, ungefär samma action på båda. Summsa summarium, 60 sekunder med till 90% samma förutsättningar.

Alla spelets grafikinställningar är i botten, annars begränsar grafikkortet prestandan snabbare än processorn för mig. 1920x1200, allt på LOW, ingen AA, ingen AF.

Med fyra kärnor
Min 93
Max 155
Avg 133

Med två kärnor
Min 56
Max 101
Avg 77

Jag skulle alltså vilja påstå att BFBC2 äter kärnor till frukost. I en mer "normal" runda med mer rök, skrot och elände tror jag utan problem att jag skulle ha drops neråt 30 med två kärnor, och då har jag ändå en relativt snabb processor. Att många med förra generationens dualcores får problem (oavsett inställningar, kom ihåg att detta var med LOW) ser jag inte alls som något konstigt, snarare oundvikligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S