Permalänk
Medlem

Tack för ditt snabba svar, skulle naturligt vis tala om vilket operativsystem jag har, XP. Jag har gåt in i kontrollpanelen och tittat runt lite på ljudkortsinställningarna men inte blivit klokare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Tack, det fungerade. Men ljudet är dåligt (som beskrivits tidigare i den här tråden). Vad kan man göra åt det?

Permalänk
Medlem

Ni som konverterat från ION LE till ION. Bara göra detta, sedan inget mera?
Change NVIDIA ION LE to NVIDIA ION
1. Run HPUSBFW.EXE to make USB bootable disk with HP USB Disk Storage Format Tool and MiniDos system (attached])
Image
3. Copy HPBQ189.exe and HPBC228.exe to USB disk
3. Boot with your flashdisk and run HPBQ189.exe or HPBC228.exe (depends for models, with wrong model program don't start)
4. Press [G] for HPBQ189 or [O] for HPBC228
5. Select Vista OS installed, and exit.
6. Reboot - Now you have NVIDIA ION with Device ID:0876h

Verkar vara många som byter ut sina wan kort i datorn, varför? Sett lite överallt att folk sätter i nya..

Permalänk
Medlem

Konverterade till ION nyss, och flashade om bios med senaste: F.14 F enligt HP's hemsida. Nu när jag kollar så står det inte Vista string utan non Win7 i bios. Gör detta någon skillnad? Har Windows 7 installerat.

Vilka drivers ska man använda? De ION drivrutinerna för ION notebooks eller ION desktops?

Permalänk
Medlem

Ni som har haft dålig ljud när ni har kopplat via HDMI till TV:n, har ni fått ordning på det? Gäller detta problemet enbart XP eller finns det XP-användare som har fått bra ljud vid koppling till TV?

Permalänk
Medlem

Jag märkte inte av några problem när jag kopplade ljudet till TVn (genom hdmi). Uppdaterade chipset-drivare (testade inte före iofs), och valde nvidia:s ljudenhet genom kontrollpanelen. Testade visserligen inte någon längre stund, men märkte inte av några störningar. Använder XP-installationen som var med datorn.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag har precis köpt en 311c och funderade på att Hackintosha den dvs instalelra Mac OS . Har någon provat detta och vet någon om det fungerar med en nedladdad version av Snow Leopard 10,6? Det verkar inte framgå i de stora "311-hackintosh" forumen.

Permalänk

Hej!
Jag har precis köpt en sån här dator. Jag tycker den låter om väldigt mycket. Jag har öppet köp och kan lämna tillbaks den men tycker ju att förutom det så är det en bra datorn om jag bara kunde sänka fläkthastigheten lite.

Hur gör man det? Har försökt använda speedfan men fattar ingenting.
Kan jag installera en utvändig fläktreglage som jag har på min stationära?
Så man kan bara vrida ner fläkthastigheten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Datanovisen
Hej!
Jag har precis köpt en sån här dator. Jag tycker den låter om väldigt mycket. Jag har öppet köp och kan lämna tillbaks den men tycker ju att förutom det så är det en bra datorn om jag bara kunde sänka fläkthastigheten lite.

Hur gör man det? Har försökt använda speedfan men fattar ingenting.
Kan jag installera en utvändig fläktreglage som jag har på min stationära?
Så man kan bara vrida ner fläkthastigheten?

Du kan gå in på BIOS och avmarkera: Fan - Always on, om jag inte har helt fel. Hoppas det hjälper.

Permalänk

Jag har gjort det, glömde nämna det men märkte ingen skillnad.
Ska jag uppdatera bios eller uppdatera till win 7?

Permalänk
Medlem

Problem med mobilt bredband

Efter datorn har vart i viloläge/väntläge fungerar inte det inbyggda mobila bredbandet. Datorn måste startas om.

HP säger att det är ett fel i windows xp. Och Microsoft säger att jag skall prata med HP.

Nåt som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Re: Problem med mobilt bredband

Citat:

Ursprungligen inskrivet av probeb
Efter datorn har vart i viloläge/väntläge fungerar inte det inbyggda mobila bredbandet. Datorn måste startas om.

HP säger att det är ett fel i windows xp. Och Microsoft säger att jag skall prata med HP.

Nåt som har en lösning?

Mobila bredband? Menar du BT och Wlan?

/Robin

Permalänk
Medlem

Re: Re: Problem med mobilt bredband

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Mobila bredband? Menar du BT och Wlan?

/Robin

WWAN

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Problem med mobilt bredband

Citat:

Ursprungligen inskrivet av probeb
WWAN

Förresten, vartifrån och för vilket pris köpte du din WWAN-modul?

Permalänk
Medlem

Netonnet Göteborg köpte min chef den.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min! Gillar verkligen den

Någon som vet nån bra guide på hur man installerar Windows 7 via USB? Samt även en guide på hur man bantar ner Windows så datorn flyter på bättre!

Nåt jag inte gillar är att de har installerat en massa skit så den känns lite seg nu! Hoppas det blir bättre med W7!

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Nu har jag fått min! Gillar verkligen den

Någon som vet nån bra guide på hur man installerar Windows 7 via USB? Samt även en guide på hur man bantar ner Windows så datorn flyter på bättre!

Nåt jag inte gillar är att de har installerat en massa skit så den känns lite seg nu! Hoppas det blir bättre med W7!

/ lAlAz0r

Jag mountade en W7 iso från nätverket och startade installationen från windows, enklare än att göra en usb-installation. Tyvärr blir den inte mindre seg med W7 jämfört med den bloatade xp:n

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

Fick min 311 för ett par dagar sedan, kör Ubuntu på den nu och är hyffsat höjd. Spelar upp FullHD utan problem.
Köpte med en Corsair 2GB 1333MHz minnes sticka som jag inte fått igång. Nån som fått sin 311 att funka med ett sådant? :/

Citat:

Någon som vet nån bra guide på hur man installerar Windows 7 via USB?

Skapa bootbart usbminne med microsofts egena program Windows 7 USB/DVD Tool, boota sen upp på minnet och installera som vanligt.

Edit: Monterade om minnet ett par gånger, ingen skillnad. Monterade om en gång till och denna gången tryckte jag rätt mycket hårdare än vad jag normalt skulle göra/våga med ramminnen, och denna gången gled det in längre, bootade upp och yes! 3GB!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Letrix
Fick min 311 för ett par dagar sedan, kör Ubuntu på den nu och är hyffsat höjd. Spelar upp FullHD utan problem.
Köpte med en Corsair 2GB 1333MHz minnes sticka som jag inte fått igång. Nån som fått sin 311 att funka med ett sådant? :/

Skapa bootbart usbminne med microsofts egena program Windows 7 USB/DVD Tool, boota sen upp på minnet och installera som vanligt.

Edit: Monterade om minnet ett par gånger, ingen skillnad. Monterade om en gång till och denna gången tryckte jag rätt mycket hårdare än vad jag normalt skulle göra/våga med ramminnen, och denna gången gled det in längre, bootade upp och yes! 3GB!

Tack för svaren! Funderar på W7 samt ubuntu, för nu när jag spelar upp via webläsaren känns det som det hackar lite! Jag köpte även 2gb 1333mhz funkade perfekt!

Inte någon som vet nån guide så man kan banta ner W7?

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för svaren! Funderar på W7 samt ubuntu, för nu när jag spelar upp via webläsaren känns det som det hackar lite! Jag köpte även 2gb 1333mhz funkade perfekt!

Inte någon som vet nån guide så man kan banta ner W7?

/ lAlAz0r

Om du ska spela upp flash så är isf Linux inget bra alternativ (dåligt stöd för flash i linux), finns dessutom inte hårdvaru acceleration. När jag testade med flash 10.1 betan i windows xp så flöt det på "hyffsat".

Permalänk

Besviken

Fick hem min 311 igår och har startat igång XP som var förinstallerat. Datorn är liten och fin med bra bildskärm, men den är grymt seg.

Provade först att spela 720p film i Youtube, det hackade så mycket att det inte gick att använda. Provade sedan att spela en 720p mkv-film i GOM-player. Det hackade mindre, men tillräckligt för att vara oanvändbart. Provade en gammal divx-film, och det funkade.

Min 4 år gamla lågpris-Dell med 512kb minne klarar att spela 720p filmer i Youtube utan problem.

Är jag lurad eller går det att ställa om något i datorn så att jag kan spela 720p filmer? Har jag fått ett måndags-ex?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrappydog
Provade först att spela 720p film i Youtube, det hackade så mycket att det inte gick att använda. Provade sedan att spela en 720p mkv-film i GOM-player. Det hackade mindre, men tillräckligt för att vara oanvändbart. Provade en gammal divx-film, och det funkade.

Kör du verkligen Flash 10.1 Beta? Och klarar GOM-player av att hårdvaruavkoda filmer? Om inte, så är det ju inte så konstigt.

Länk till nvidia

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur får man tag i ISO fil av Windows 7 då?

Är det någon som gjort backup Windows XP innan ni installerade
W7? Vilket program använde ni?

/ lAlAz0r

Permalänk
Citat:

Är det någon som gjort backup Windows XP innan ni installerade W7? Vilket program använde ni?

/ lAlAz0r

Tycker Acronis funkar bäst

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Tycker Acronis funkar bäst

Okej Vilket program använde du när du tweakade din Windows 7 installation?

/ lAlAz0r

Permalänk
Citat:

Okej Vilket program använde du när du tweakade din Windows 7 installation?

/ lAlAz0r

Har inte hittat nått speciellt program för att tweaka W7 tyvärr Man får fixa det själv

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Citat:

Har också tänkt att upptatera nya minnen till min men har läst någon stans att det är 1066mhz minnen som gäller till denna dator,. Men nu när jag läste att du har köpt 1333Mhz blev jag förvirrad, vad gäller egentligen?

Visa signatur

ghm... hejdan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bubbenboy_90
Har också tänkt att upptatera nya minnen till min men har läst någon stans att det är 1066mhz minnen som gäller till denna dator,. Men nu när jag läste att du har köpt 1333Mhz blev jag förvirrad, vad gäller egentligen?

Det minnet som sitter fastlödat på moderkortet är ett 1066MHz minne. Stoppar man in en 1333MHz sticka så körs den i 1066MHz. Prisskillnaden tror jag var 19kr när jag beställde, så kändes inte så lönt att snåla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Länk till nvidia

Hämtade min från posten i dag...
Funkar bra! Tack.

Hur får man MPC-HC visa subs från .mkv's?

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita