Gigabyte GA-P55A-UD3 går igång 2/10 sek, och men dör sedan..

Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-P55A-UD3 går igång 2/10 sek, och men dör sedan..

Hej!

Lagom kul att min dator dör efter en sisådär 2/10 av en sekund.
Nu har jag inte byggt en dator på ett par år (sign), så jag har säkert glömt bort någonting nu efter att intresset har svalnat av till viss del.

Setupen ser ut: radeon 4890, 4gb ddr3 minne, I5 processor 750 och en 1tb hdd.
Jag har provat att koppla ur hdd:n och bytt plats på ramminnena.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Eller är moderkortet paj?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Har du monterat in distanserna ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snusglassen
Har du monterat in distanserna ?

Inte alla, men där dom behövs har jag gjort det. Jag var lite ivrig

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Ok testat att flytta runt minnen eller bara använda ett bruakr lösa sig för de flesta här på forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snusglassen
Ok testat att flytta runt minnen eller bara använda ett bruakr lösa sig för de flesta här på forumet.

Fungerar icke..

Har kopplat bort allting som går att koppla bort nu, provade även ett annat grafikkort.. Det som jag kan tänka mig att göra nu är: testa annat nätagg.. men är det ens värt mödan?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Antagligen kan de ju vara moderkortet som spökar eller för klent nätagg kanske ? men om jag varit du skulle jag lämnat in den på felsökning.

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg då?

Det krävs en hel del för att driva 2 st HD 4890

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare så har jag inte satt ihop en dator på ett par år, och det visade sig att jag hade glömt sätta i 2 elkontakter till moderkortet..

MEN!!!

Nu när jag startar datorn så går den igång (alla fläktar etc), men så efter 2 sekunder så får högtalaren frispel och tjuter hela tiden. Morsekod ala adhdbarn (nej, inget negativt mot adhdbarn, eftersom jag själv är ett).

ALLTID ska det ju vara någonting.. BAH!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Som jag skrev tidigare så har jag inte satt ihop en dator på ett par år, och det visade sig att jag hade glömt sätta i 2 elkontakter till moderkortet..

MEN!!!

Nu när jag startar datorn så går den igång (alla fläktar etc), men så efter 2 sekunder så får högtalaren frispel och tjuter hela tiden. Morsekod ala adhdbarn (nej, inget negativt mot adhdbarn, eftersom jag själv är ett).

ALLTID ska det ju vara någonting.. BAH!

Då kanske du glömt ström till grafikkortet också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke
Då kanske du glömt ström till grafikkortet också?

Nope, jag tog ut ena grafikkortet och så fungerade det.. konstigt.. saken är den att jag hade ett 4890 innan jag köpte den här setupen..

aja, men nu fungerar det iaf

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)