Surf dator till lillebror, 3k-3.5k

Permalänk
Medlem

Surf dator till lillebror, 3k-3.5k

Hej,

Skulle beställa en egen dator nu, så tänkte passa på att kolla om lillebror kan få något också. Runt 3k-3.5k hade jag tänkt kolla på, mest surf dator men även lite spel, typ lego star wars o sånt lirar han.

Kollat runt på blocket i mitt län, men det är bara massa datorer som kostar mindre nypris än det dom begär, alla verkar ju tro att man får 80-90% av orginalpriset 2 år efter man köpt datorn.

Satte ihop ett paket med integrerat grafik i moderkortet / integrerat nättagg i chassit.

Obs, familjen har en dator som klarar dom tyngre spelen redan, men vore kanon om iaf wow funkar att lira, för jag misstänker han kommer börja med det snart. Om ett halvår eller så hade jag tänkt sätta i ett bättre grafik kort och kanske lite mer ram. Vi har flera externa HD's så behöver inte mer utrymme, men vet man kan få lite mer GB för en billig slant.

Vill gärna veta om allt passar och allt medföljer, var osäker på om det saknas något eller om SATA sladdar o allt följer med i så billiga moderkorts lådor...

Permalänk
Medlem

Ser okej ut! Dock måste jag höja ett varningens finger för Ace nätdelar, riktigt dåliga.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk

+ Hjapp, Ace nätdelar ska du undvika, välj då hellre ett billigt chassi (kanske ngn ur Cooler Master Elite-serie) och FSP 400w, priset hamnar då på 677:- (Elite 333+FSP400W) för chassi och nätdel. Om du vill hamna på samma budget skule jag föreslå att du byter processorn till en Athlon II X3 2.9GHz för 695:-. Det finns oxå pengar att spara på billigare minne.

+ Hade oxå lagt till 20:- på disken, till Samsung F1.