Permalänk
Medlem

Vad är Hydragrid och vad har det för funktion ?

Permalänk
Medlem

hur ser man att man fått in 10.3??

Permalänk
Medlem

Du trycker upp Catalyst Control Center sen klickar du på grafik och sedan informationscenter så ska det stå där.

Permalänk
Medlem

Det står att jag har 9.10 men jag har fått hydragrid osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meFaiLz
Det står att jag har 9.10 men jag har fått hydragrid osv.

Ladda ner nya catalyst 10.3 från amd och sen kan du ju installera previewn då det är en nyare drivrutin. Ifall du vill köra med den dvs.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Fyfan jag testade de och den paja ju bara för mig -.- liksom skärm passa knapp ihop med spelet jag lirade och gick inte ändra.

Permalänk

Kan någon snabbt länka till den senaste hotfixen som AMD har släppt? Jag blir verkligen helt snurrig på alla versioner som finns... Det finns 10.3 preview, 10.3a, 10.3b, bara 10.3.... Vilken är det som är det som gäller för optimal prestanda?

När jag googlade kom jag även över denna länk: http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?topic=183858...

Är det där 10.3 versionen av CCC (väldigt smidigt att de har samma versionsnummer för både CCC och grafikdrivrutinerna) eller är det möjligtvis den drivern som jag frågar om i början av detta inlägg?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imbauser123
Kan någon snabbt länka till den senaste hotfixen som AMD har släppt? Jag blir verkligen helt snurrig på alla versioner som finns... Det finns 10.3 preview, 10.3a, 10.3b, bara 10.3.... Vilken är det som är det som gäller för optimal prestanda?

När jag googlade kom jag även över denna länk: http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?topic=183858...

Är det där 10.3 versionen av CCC (väldigt smidigt att de har samma versionsnummer för både CCC och grafikdrivrutinerna) eller är det möjligtvis den drivern som jag frågar om i början av detta inlägg?

Catalyst 10.3b är den senaste, men ger samma prestanda som 10.3 WHQL.
Men kör på 10.3b, den fungerar utmärkt. Den fixar också blinkandet i Bf:bc2.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Den du länkar till är den certifierade versionen btw. Här hittar du 10.3b preview: http://sites.amd.com/us/underground/tips/Pages/catalyst-10-3-...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrooK
BFBC2 fungerar helt sjukt bra för mig nu!

1680x1050
Allt satt på High
Ingen AA/AF/HBAO

får runt 80 FPS när det inte händer så mycket och aldrig under 40-50 när det är massa skit som flyger omkring på skärmen..

Var tvungen att lira low/medium för att det skulle funka ordentligt förut !

oj kolla dåligt vad du hade för kort KÖR allt på high samt max aa af hbao ligger på 80fps men jag har ju ett grymt kort

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Den du länkar till är den certifierade versionen btw. Här hittar du 10.3b preview: http://sites.amd.com/us/underground/tips/Pages/catalyst-10-3-...

Är du säker på att det inte är CCC 10.3? För jag laddade hem filen och den ser inte ut som en hotfix fil och väljer ATI/Support som installationsväg automatiskt...

http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?topic=183858...

Permalänk
Citat:

Är du säker på att det inte är CCC 10.3? För jag laddade hem filen och den ser inte ut som en hotfix fil och väljer ATI/Support som installationsväg automatiskt...

http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?topic=183858...

Det är ingen hotfix utan ett fullständigt drivrutinspaket. Kan inte säga om CCC är nyare än 10.3 WHQL, men drivrutinen är det.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det är ingen hotfix utan ett fullständigt drivrutinspaket. Kan inte säga om CCC är nyare än 10.3 WHQL, men drivrutinen är det.

Okej...

Men så det är 10.3b som gäller för grafikdrivrutinen och är det fortfarande CCC 10.2 som är den senaste? Länk till senaste CCC skulle uppskattas även det

Permalänk
Citat:

Okej...

Men så det är 10.3b som gäller för grafikdrivrutinen och är det fortfarande CCC 10.2 som är den senaste? Länk till senaste CCC skulle uppskattas även det

Eftersom 10.3b är ett helt paket så ingår också senaste CCC i det paketet.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Eftersom 10.3b är ett helt paket så ingår också senaste CCC i det paketet.

Där ser man. Jag avinstallerade allt som hade med CCC och göra inklusive den nuvarande drivrutinen som jag hade och installerade sedan 10.3b nu! Så då borde allt vara i sin ordning antar jag?

Något som jag reagerar på är att jag tidigare installerat i två omgångar... Dels CCC och sedan en drivrutin (tror jag i alla fall). Och jag har alltid fått extracta filer dels till "AMD" och även till "ATI/Support". Men nu när jag körde 10.3b så har jag bara extractat till "AMD"-mappen... Vad är dessa mappar och innehållet till för?

Permalänk
Citat:

Där ser man. Jag avinstallerade allt som hade med CCC och göra inklusive den nuvarande drivrutinen som jag hade och installerade sedan 10.3b nu! Så då borde allt vara i sin ordning antar jag?

Något som jag reagerar på är att jag tidigare installerat i två omgångar... Dels CCC och sedan en drivrutin (tror jag i alla fall). Och jag har alltid fått extracta filer dels till "AMD" och även till "ATI/Support". Men nu när jag körde 10.3b så har jag bara extractat till "AMD"-mappen... Vad är dessa mappar och innehållet till för?

Du har tidigare troligtvis laddat ner drivrutinen för sig och CCC för sig. Då blir det så. Nu var det ett helt paket, dvs, du behöver bara extracta 1 ggr. Det spelar egentligen ingen roll var du extractar. Döp en mapp till ATI och extracta och installera allt i den mappen så brukar det fungera bra

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Du har tidigare troligtvis laddat ner drivrutinen för sig och CCC för sig. Då blir det så. Nu var det ett helt paket, dvs, du behöver bara extracta 1 ggr. Det spelar egentligen ingen roll var du extractar. Döp en mapp till ATI och extracta och installera allt i den mappen så brukar det fungera bra

Tackar och bockar för hjälpen!

Permalänk

När ska det komma en driver som fixar problemet med muspekaren? =(
Inte blev det bättre med 10.3b...

Permalänk
Medlem
Citat:

När ska det komma en driver som fixar problemet med muspekaren? =(
Inte blev det bättre med 10.3b...

Uppdaterat ditt moderkorts bios?

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande på 10.3a. 10.3b skapade bara konstiga horizontella linjer på skärmen i BC2.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkezd
Uppdaterat ditt moderkorts bios?

Nope det har jag försvisso inte gjort men är det inte redan fakta att det är ATI's grafikkort som är bovarna?

PS: Min BIOS version till Gigabyte GA-P55M-UD2 är F6.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNfragiq
Kör fortfarande på 10.3a. 10.3b skapade bara konstiga horizontella linjer på skärmen i BC2.

Jag fick det där problemet också och fick lov att gå tillbaka till 10.2 för att bli av med dem. Riktigt störande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Nope det har jag försvisso inte gjort men är det inte redan fakta att det är ATI's grafikkort som är bovarna?

PS: Min BIOS version till Gigabyte GA-P55M-UD2 är F6.

Mja, det är väl lite både gigabyte och ati vad jag förstått. En kompis till mig som har likadant moderkort som dig hade samma problem med stor pekare och de försvann efter vi uppdaterade hans bios.

Vilken bios version det var kan jag däremot inte svara på, var några månader sen.
Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti