Permalänk
Robot

Spelburken.

Tjena, tänkte slänga ut lite bilder på min första egenbyggda dator

Specs:

CPU: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,7Ghz.
CPU kylare: Noctua NH-U12P.
Moderkort: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P.
RAM: Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz.
Nätagg: Corsair TX 650W.
Grafikort: XFX 5850 Black edition.
Chassi: Cooler Master StormSniper.

Besök albumet: Spelburken. av DynamitHarry

Permalänk

grafikkort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaffetant
grafikkort?

Grafikort: XFX 5850 Black edition.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Ser fint ut

Föresten, har en fråga angående din fläktstyrning, -kan man stänga av fläktarna helt med den eller är det bara ner till ett visst RPM?
Funderar på att köpa en sån, men vill kunna stänga av dom helt också då det är rätt jobbigt att sova med ett chassie som är fullt med 1600RPM:are ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Satam
Ser fint ut

Föresten, har en fråga angående din fläktstyrning, -kan man stänga av fläktarna helt med den eller är det bara ner till ett visst RPM?
Funderar på att köpa en sån, men vill kunna stänga av dom helt också då det är rätt jobbigt att sova med ett chassie som är fullt med 1600RPM:are ^^

Jag har en likadan, kan bara dra ner fläktarna inte stänga av dem helt.

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Medlem

Varför har du gjort en egen knapp för att stänga av lysdioderna? Varför använder du inte den som sitter uppe på chassit? Den blev bra i alla fall!

Fint system i alla fall!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Hur många fläktar har du totalt?

Permalänk

2x 200mm, 5x 120mm (två av dem på cpukylaren) samt en styck 140mm i botten.

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem

Måste låta som en hes dammsugare. Och så förbannat mkt lysen, har du tänkt signalera till kustbevakningen eller något?

Förutom allt bling-bling så blev det ett cleant bygge.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Citat:

scienta Måste låta som en hes dammsugare. Och så förbannat mkt lysen, har du tänkt signalera till kustbevakningen eller något?

Förutom allt bling-bling så blev det ett cleant bygge.

Du vet att man kan dra ner alla fläktarna därav fläktcontrolern, samt den lyser inte så mycket runt om sig själv det är mest bara själva burkens insida. Som jag ville att det skulle bli lite ljus på:)

Men tack ändå för kritiken så man ge svar på tal.

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DynamitHarry
Du vet att man kan dra ner alla fläktarna därav fläktcontrolern, samt den lyser inte så mycket runt om sig själv det är mest bara själva burkens insida. Som jag ville att det skulle bli lite ljus på:)

Men tack ändå för kritiken så man ge svar på tal.

Jo, kamera-bilder har en tendens att inte göra verkligheten rättvisa. Speciellt inte om man inte är ordentligt kunnig inom området ^^

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut, undrar bara ifall 8GB ram verkligen är nödvändigt med dagens normala applikationer samt spel? Eller är det mer CAD program o.s.v. som äter så mycket?

Känns som att jag med dator i signatur (2048MB RAM) och Windows 7 x32 klarar mig galant, använder nästan aldrig över 60% och oftast under 30% i Windows medan jag surfar eller dylikt.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Citat:

GnomeN Ser snyggt ut, undrar bara ifall 8GB ram verkligen är nödvändigt med dagens normala applikationer samt spel? Eller är det mer CAD program o.s.v. som äter så mycket?

Känns som att jag med dator i signatur (2048MB RAM) och Windows 7 x32 klarar mig galant, använder nästan aldrig över 60% och oftast under 30% i Windows medan jag surfar eller dylikt.

Det var faktiskt ett beställningsfel som jag gjorde, köpte samma par ramstickor och noterade det inte förrens det var hemma och det var dags för uppackning. Kände att jag inte orkade skicka tillbaka å tröjla så det fick bli 8gb och jag känner faktiskt att det är bra att ha ibland då man håller på med x antal applikationer.

Visa signatur