Drivrutiner slutade fungera?

Permalänk
Medlem

Drivrutiner slutade fungera?

Tjena!

Jag satt och surfade och använde min dator precis som vanligt förut. Har gjort detta väldigt länge dagligen utan liknande problem.

Helt plötsligt hackar bilden fast och datorn hängde sig totalt. Stänger av den "manuellt" och startar den igen. Men något har hänt med drivrutinerna till GPU verkar det som. Är ett litet utropstecken vid "GeForce 8800 GTS" inne på enhetshanteraren och inga program typ CPUID kan identifiera grafikkortet längre. Är bara helt tomt inne på "GPU". Har nu testat att avinstallera alla drivrutiner med Driver Cleaner och installerat två olika nya utan någon skillnad... När jag går in på windows (vista 64-bit f.ö) bildskärmsinställningar och ska ändra upplösning är max lägre än vad den är annars och kan ej ändra till högre... Verkar som den ställt om drivrutin till "VGASAVE".

Vad i helvete ska jag göra?! Kör nvidia och windows vista 64-bitars som sagt. Har ej gjort några ändringar, DVI-sladden sitter fortfarande kopplad i samma uttag i kortet och det surrar på som vanligt inne i burken...

Visa signatur

intel core 2 duo E7250 @ 3,6gHz (AC freezer 7 pro) - leadtek geforce 8800gts 512mb - 4gb ddr2 800mhz a-data - asus p5n-d nforce 750i - 500gb samsung SATA - 450W corsair - antec nine hundred chassi

Permalänk

kan vara grafikkortet som har gjort sitt skulle jag tror

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H