Permalänk
Medlem

Skärmen fungerar fortfarande helt felfritt. Inte haft ett minsta bekymmer med den

Permalänk
Medlem

Jag är sedan en vecka tillbaka en mycket nöjd ägare av en HZ27WC. Jag har aldrig ägt en IPS-skärm förut men jag har suttit vid sådana ett antal gånger och för priset måste jag säga att det här borde vara den mest prisvärda skärmen just nu. Jag har varit helt förskonad från döda pixlar och damm bakom glaset.
Om jag nu skall klaga på något så är det i så fall ljusstyrkan. Inte att den är för svag utan snarare för stark. Vid vanligt arbetande och surfande är det skönt att den är ljusstark men när man sitter på kvällarna och bara har en myslampa tänd hade jag önskat att man kunde dra ner ljusstyrkan lite mer än vad som går. Även när jag vill kolla på en film hade det vore bra med möjligheten att ha svagare ljusstyrka för att få bättre svärta.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Inaktiv

HZ27WC ska tydligen inte ha stöd för HDCP. Vad innebär detta och hur påverkar det funktionaliteten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

HZ27WC ska tydligen inte ha stöd för HDCP. Vad innebär detta och hur påverkar det funktionaliteten?

Citat:

High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) är en form av digitalt kopieringsskydd, utvecklat av Intel Corporation för att skydda digitalt lagrat ljud- och bildmaterial då det skickas över vissa gränssnitt

DVD använder inte HDCP, men BluRay gör det. Så om du hyr/köper/lånar en DVD film kan du se den. Men om du hyr/köper/lånar en BluRay film så kan du inte se den om inte både grafikkort och bildskärm stöder HDCP eller du har AnyDVD HD eller motsvarande program som kan avkoda HDCP i mjukvaran.

Vet inte hur det är om du har någon tjänst där du kan hyra eller köpa film via nerladdning, om såna tjänster använder sig av HDCP.
HDCP utvecklades för att krångla till det för konsumenter som vill se på film.

Permalänk
Avstängd

Vore kul om denna släpptes på svenska marknaden men ser tyvärr inte särskilt troligt ut.

Permalänk
Medlem

Ett litet tips. Enligt ett forum så kommer Hazro att släppa en ny 30 tummare snart i 2560x1600.

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18359536