Permalänk
Medlem

Jag får säga så här, datorn är smakfull Mycket bra bygge ! Inte värst i galleriet inte dyrast och inte heller snyggast men den har gjort sig förtjänt av sin femma från mig för den är verkligen smakfull, du verkar vara en kille med smak annars också när man ser dina andra bilder.
Jag håller inte med om at det räcker med T koppling dock, för en reservoir gör at du kan se mycket enkelt om det försvinner vätska från systemet och många har funktioner för at hjälpa til hålla vatnet fritt även för bubblor genom at vattnet släpas igenom en kammare av mycket större volym så vattenmolekylernas hastighet dämpas och tillåter bubblor at stiga utan att vattnets genomströmning hindras. dessutom finns det snygga reservoirer som snyggar till hela utrymmet med sin design och visar hur dessa fiender elektronik och vatten kan samsas och hjälpa varandra öka prestandan på systemet och vara snygg !

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.micke:

Slangen är vit, men lite halvt transparent och påverkas inget av UV-ljus

Tack för komplimang om hörlurarna. De finns nu med i galleriet

Vart köpte du vattensakerna?

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av omnia:

Vart köpte du vattensakerna?

Handlade på Indomo och Aquatuning. Slangen är från Aquatuning.

Permalänk
Medlem

Nice, men på moviemode-bilden, vart är tvn??

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Vår duk rullas ner från taket med hjälp av ett knapptryck.
Någon tv har vi inte, förutom en liten 22" skärm i vardagsrummet, som är kopplad till datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.micke:

Vår duk rullas ner från taket med hjälp av ett knapptryck.
Någon tv har vi inte, förutom en liten 22" skärm i vardagsrummet, som är kopplad till datorn.

Okej fan va nice, vart lite småfundersam då det inte ens fanns ett tecken på en duk, men det är väl det som är meningen ?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Snyggt, bra bilder också.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Snyggt, bra bilder också.

Tack!
Såg ditt svar. Mitt ljudkort har jag endast för att driva mina hörlurar.
När det gäller att skicka ljud till min stereo, så drar jag helst inte så långa analoga kablar, utan vill då gärna ha det digitalt. Min flerkanalsprocessor kostar bra precis 30 gånger summan för ljudkortet, och har bra inbyggd D/A-omvandlare. Så av den anledningen ser jag också gärna att flerkanalsprocessorn tar hand om den uppgiften

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt. Men varför ingen backplate ? Onödigt damm tillträde =/

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Riktigt trevligt. Men varför ingen backplate ? Onödigt damm tillträde =/

mer luft= bättre kylning av komponenter, det är värt at damma lite ibland för at ha bra kylning med så mycket högpresterande produkter är det bra värme som utvecklas därinne.

Permalänk
Medlem

5/5 får du av mig
Snyggt gjort, verkligen ingen "ghetto modd"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

mer luft= bättre kylning av komponenter, det är värt at damma lite ibland för at ha bra kylning med så mycket högpresterande produkter är det bra värme som utvecklas därinne.

Sant men kanske bättre med att borra upp nån annan stans då och ha filtrat om de fläkthålen som finns nu inte räcker.

edit: Dessutom är ju de väsentligaste vattenkylt med luft in från front.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Stiligt som fasen! 4P
Men jag kan nästan sätta min högra arm på att du har luft i halva radiatorn då du har slanguttagen där nere plus att du inte har någon reservoar.

Lär ju vara nästintill omöjligt att lufta systemet 100% på det där viset, men du kanske har kommit på något knep?
Som det ser ut nu kan du ju inte vända på chassit upp och ned för att lufta radiatorn heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Stiligt som fasen! 4P
Men jag kan nästan sätta min högra arm på att du har luft i halva radiatorn då du har slanguttagen där nere plus att du inte har någon reservoar.

Lär ju vara nästintill omöjligt att lufta systemet 100% på det där viset, men du kanske har kommit på något knep?
Som det ser ut nu kan du ju inte vända på chassit upp och ned för att lufta radiatorn heller.

Tack

Jag förstår inte riktigt vad du menar. När vattnet gått in i radiatorn, måste vattnet igenom hela radiatorn för att sedan komma ut ur det andra hålet. Och dagens pumpar är så starka att höjdskillnader inte spelar så stor roll.
Luft i vattnet skulle både höras och även synas i mina slangar.

Men du får gärna utveckla dina teorier. Och har du källa så vore det toppen!

Det är för övrigt inga problem med att vända chassit upp och ner. Hårddisken sitter där den sitter. Så länge man håller koll på pumpen, är det bara att vrida och vända chassit.

Permalänk

Bra skit! Men mediamöbeln som jag antar är från ikea är ju inte det fagraste som skådats..

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.micke:

Tack

Jag förstår inte riktigt vad du menar. När vattnet gått in i radiatorn, måste vattnet igenom hela radiatorn för att sedan komma ut ur det andra hålet. Och dagens pumpar är så starka att höjdskillnader inte spelar så stor roll.

Det är för övrigt inga problem med att vända chassit upp och ner. Hårddisken sitter där den sitter. Så länge man håller koll på pumpen, är det bara att vrida och vända chassit.

Vattnet behöver inte använda hela röret i radden för att gå igenom de är troligen en del luft fickor i den atm men utan tank är de lite små jobbigt att på ett smidigt sätt lösa det. Men om du skruvar loss raden och vrider å vänder lite å öppnar t kopplingen så får du nog ut de mesta alternativt vrider å vänder på chassit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi kollar på mycket film.
Med några knapptryck, öppna någon lucka, ner med persiennerna och flytta vänsterhögtalaren lite åt vänster, så kommer movie-mode

?

Projektor eller tv:n någonstans jag inte ser på bilderna?

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av j.micke:

Tack

Skrivet av Palme_570:

Vattnet behöver inte använda hela röret i radden för att gå igenom de är troligen en del luft fickor i den atm men utan tank är de lite små jobbigt att på ett smidigt sätt lösa det. Men om du skruvar loss raden och vrider å vänder lite å öppnar t kopplingen så får du nog ut de mesta alternativt vrider å vänder på chassit.

What he said!

Hade själv problem med att få ut luft ur radiatorn när jag körde T-Koppling, luften jag fick ut smet bara förbi T-kopplingen varenda gång och fastnade sedan i radiatorn igen.. det var ett h*lvete att få ordning på, så köpte en reservoar.

Permalänk
Medlem

Grymt snygga stativare och stativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Mina temperaturer är exceptionella, varken hör eller ser luftbubblor i mitt system. Men jag hör vad ni säger, så jag ska ta och kolla på det vid tillfälle!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Skrivet av hurrai:

Projektor eller tv:n någonstans jag inte ser på bilderna?

Nu har jag lagt till bilder på våra bildkällor.
Projektorbilden är manipulerad och är inte så ljusstark irl

Permalänk
Medlem

12 monkeys

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Ett exceptionellt propert bygge, för att inte tala om din bostad.
Klockrena 5-poäng!

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk

Damn, vilken annorlunda, asball lägenhet.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holm01:

Ett exceptionellt propert bygge, för att inte tala om din bostad.
Klockrena 5-poäng!

Skrivet av tyrenberg:

Damn, vilken annorlunda, asball lägenhet.

Tack
Det är endast en liten studentlägenhet på fyrtio kvadrat, men vi utnyttjar dessa kvadrat ganska bra.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge, är alltid skoj att se lite "hemma hos" bilder med !.

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem

Fyfan vilken soft lya, faller mig helt i smaken!

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

Snyggt fixat med vattnet! I like!

Permalänk
Medlem

Kan nämna lite temperaturer.
Vid stock-frekvens på grafikkortet så ligger det i 55grader vid fullbelastning i 2 timmar.
Jag har för mig att den ligger runt 61 grader vid överklockat till 900mhz med en aning högre volt.

Ska testa CPU-temperaturer vid tillfälle. Vid IDLE ligger den iaf runt 29grader.

Permalänk
Medlem

Har för övrigt beställt ett HD6990 och ett vattenblock.
Så ifall någon är intresserad av ett GTX 580 så är det bara att säga till

Kommer dessutom att utöka min vattenkylning med en Phobya 120-radiator