Permalänk
Medlem

kan inte spela över internet/lan?

Hej!

har lite problem med att spela över internet/lan.

när man startar spelet (America`s army) till exempel och ska starta en server så kommer det up att det

inte går att ansluta till internet.

inte ens msn,Utorrent m.m fungerar så det borde bero på gatewayen, (internet funkar utmärkt annars)

det är en Gateway D-35 från NET1 denna http://www.net1.se/privat/bredband-kraftpaketetplus.aspx

kör på 64 bitars windows 7 home premium

tacksam för snabba svar
MVH PK

Permalänk
Inaktiv

Om inte ens MSN fungerar, hur menar du då att internet fungerar utmärkt (antar surf?).
Kan väl vara någon blockering, pröva annan router/dator och ring supporten.

Permalänk
Rekordmedlem

Vad har du för verklig ping med den där ? Det är en lite skum uppkoppling, 3g med nått hemsnickrat tak, jag hade för mig att de körde med wimax men de verkar ju ha 3g numera, om du pingar din gatewaty och google och kör bredbandskollen, vad får du för resultat, vad får du om du pingar den spelserver du vill använda?
Att köra trådlöst via en 3g router är nog inte bra för spelprestanda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Om inte ens MSN fungerar, hur menar du då att internet fungerar utmärkt (antar surf?).
Kan väl vara någon blockering, pröva annan router/dator och ring supporten.

Har kollat upp lite nu och kommit fram till att det är routern som blockerar ingående (trafik) och att man ska öppna nån port i den? hur gör man då?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad har du för verklig ping med den där ? Det är en lite skum uppkoppling, 3g med nått hemsnickrat tak, jag hade för mig att de körde med wimax men de verkar ju ha 3g numera, om du pingar din gatewaty och google och kör bredbandskollen, vad får du för resultat, vad får du om du pingar den spelserver du vill använda?

Jo det ligger på 2mbit/s med dålig motagning och mellan 3 - 4,5 mbit/s med bra..(bor i typ skogen/landet)
På ett spel som jag har som man kan köra över internet står det uppkoppling minst 254kbit/s

Men har kollat runt lite me folk o dom säger att man måste öppna en port i routern för att släppa igenom ingående trafik. Hur gör man de? Har redan tillåtit programen i datorns brandvägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

har kollat den sidan men min router finns inte me på listan + är inte så haj på datorer

Permalänk
Rekordmedlem

Portforwarding finns på sidan 43 i din manual, du kan läsa den som första steget, det kan vara rätt intressanta saker i den
Dmz finns på sidan 47

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Alla typer av mobilt bredband är värdelösa för onlinespel, finns idioter som kör WoW med 40k ms på 3G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Portforwarding finns på sidan 43 i din manual, du kan läsa den som första steget, det kan vara rätt intressanta saker i den
Dmz finns på sidan 47

tackar ska kolla lite närmre på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Alla typer av mobilt bredband är värdelösa för onlinespel, finns idioter som kör WoW med 40k ms på 3G.

men på våran gammla data/bredband så hade vi samma uppkoppling som nu runt 3mbit/s och det funkade skit bra för dom spelen jag spelar fast då va det telia mobilt bredband och nu nettett..

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Nja, spela spel med 40 sekunder delay? Skulle inte tro det

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av felxi:

Nja, spela spel med 40 sekunder delay? Skulle inte tro det

Sitter man på supporten och Wowspelaren säger att han har 40 sek delay så litar man på det och hänvisar till Blizzard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Sitter man på supporten och Wowspelaren säger att han har 40 sek delay så litar man på det och hänvisar till Blizzard.

Nu hängde jag inte riktigt med?

Sitta i skogen och lira på 3g och Wi-Fi är kanske inte optimalt... Är inte ADSL ett bättre alternativ? För fast telefoni måste ni väl ändå ha??

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Sitta i skogen och lira på 3g och Wi-Fi är kanske inte optimalt... Är inte ADSL ett bättre alternativ? För fast telefoni måste ni väl ändå ha??

Alla som har fast telefoni behöver inte ha tillgång till ADSL bara för det.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1mike20:

Alla som har fast telefoni behöver inte ha tillgång till ADSL bara för det.

Ok, då lärde man sig det också. När jag tänker efter så är det ganska självklart egentligen

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av felxi:

Nu hängde jag inte riktigt med?

Sitter på Tele2:s mobila bredbandssupport, och det finns många idioter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Sitter på Tele2:s mobila bredbandssupport, och det finns många idioter.

Jaja, då är jag med

Men det är ju inte blizzards fel. De som frågar sånt är ju folk som måste lära sig lite grunder i dator/data osv innan de skäller ut T2 :P...

Visa signatur