Permalänk

Tömma Vattnet???????

Säkert en DUM jevla fråga men......
Nu har jag haft mitt H2O system i 1 vecka och min Ghettoradiator vill inte längre...(tryckt in slangarna och limmat med Epoxy och sedan plastic padding och vulktejp.....hade brått att få ihop det.) Nu ska jag byta radiator och undrar hur som är bäst att tömma systemet?

Tank->Pump->CPU->GPU->Radiator->Tank.

Inga T-kors el. skarvar.

Hur ska jag göra för att få ut vattnet säkrast och hur ska jag göra för att underlätta vid ett senare tillfälle?

Visa signatur

i7-7700K, 16GB
RTX3080 Aorus Master

Permalänk
Avstängd

Ta ut hela kylsystemet ur datorn och plocka sen isär delarna och töm det på vatten samt låta det torka innan du plockar ihop det.. Borde vara det bästa sättet.

Visa signatur

386 SX @ 25mhz(kan trycka på en knapp så blir det 50mhz), 4mb ram(skall beställa 4mb till när jag får pengar), 40mb ibm hårddisk @ 80mb, pcspeaker(skall köpa ett soundblaster när jag får pengar), 14" färgskärm, grafikkort som kan visa 256 färger. kan spela day of the tentacle utan att det hackar.

Permalänk

Det är ett #%¤"& jobb,men det är det säkraste.

Men tänkte mig om man tog loss en slang längst ner i systemet borde fanskapet tömma sig själv.........

Visa signatur

i7-7700K, 16GB
RTX3080 Aorus Master

Permalänk
Avstängd

Kan du inte ha så att pumpen pumpar ur allt vatten till en hink eller nåt?

Även om du tömmer systemet so kommer det alltid finnas lite vatten kvar i slangarna. Så om du ska montera ner systemet så rekommenderar jag att du låter allt vara intakt medans du tar ur det ur burken och sen plockar isär slangar och sånt.

Visa signatur

386 SX @ 25mhz(kan trycka på en knapp så blir det 50mhz), 4mb ram(skall beställa 4mb till när jag får pengar), 40mb ibm hårddisk @ 80mb, pcspeaker(skall köpa ett soundblaster när jag får pengar), 14" färgskärm, grafikkort som kan visa 256 färger. kan spela day of the tentacle utan att det hackar.

Permalänk
Medlem

hur fylde du systemet ? kan du inte göra något smart med tanken ?

Visa signatur

hmmmpffff

Permalänk

jag ska ju bara byta radiatorn... Den sitter utanför burken då jag inte riktigt litade på den innan......
Man kanske kan sätta klämmor innan radiatorn och klippa slangen, koppla på den nya med skarvar och hålla tummarna.....

Visa signatur

i7-7700K, 16GB
RTX3080 Aorus Master

Permalänk
Medlem

Det bästa är att ta ur alla saker och tömma allt och är inte alls jobbigt enligt mig..
Men sätt ett t-kors där pumpen pumpar ut vattnet med två avstängningskranar. då kan du ju pumpa ut allt vatten i en hink eller så..
fast du får ju aldrig ut allt vatten på det viset med det mesta av det..

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari